پیام خراسان

آخرين مطالب

دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی پاسخ داد؛

طرح مثلث توسعه اقتصادی استان چه آسیب‌هایی دارد؟ اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: بخش آسیب‌پذیر طرح مثلث توسعه اقتصادی، عدم تداوم و امکان پاسخگویی مناسب بخش دولتی در تامین زیرساخت‌ها با وجود محدودیت‌های بودجه و نهایتا دلسردی در صورت دریافت نکردن پاسخ در زمان مناسب است.

امیرمهدی مرادی با اشاره به اجرای یک ساله طرح مثلث توسعه اقتصادی در خراسان رضوی اظهار کرد: برخلاف تصور اولیه در خصوص طرح مثلث اقتصادی، تاکنون عملکرد استاندار و این طرح فراتر از حد انتظار بوده است.
وی بیان کرد: با توجه به احساس مسئولیت اغلب معین‌های اقتصادی، تمرکز فعالیت آنها در جهت فعال‌سازی مناطق روستایی به عنوان قطب‌های مولد و شناسایی پتانسیل‌های نهفته در روستاها و مناطق مختلف استان، پیش‌بینی می‌شود تداوم و حمایت از این طرح و پروژه اقتصادی بسیار کارآمد باشد. به ویژه اینکه در اغلب موارد، معین‌های اقتصادی توانسته‌اند با ارتباط مستقیم و نزدیک با مردم، از پتانسیل‌ها و تجارب خود در جهت رفع مشکلات حوزه‌های مختلف بهره‌برداری کنند.
مرادی با بیان اینکه حضور فعالان اقتصادی به عنوان مغز متفکر در کنار مردم و حضور ائمه جمعه به عنوان ناظر، انتظارات از نمایندگان مجلس و مطالبه از دولت را هدفمند و بهتر از پیش روشن می‌نماید، عنوان کرد: در گذشته در بسیاری از مواقع، علیرغم وجود پتانسیل‌های کم‌‎نظیر به دلیل عدم توجه و شناسایی پتانسیل‌ها، با اینکه امکان توسعه مناطق مختلف با کمترین هزینه وجود داشته، کمترین توسعه در این ابعاد اتفاق افتاده است.
دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی افزود: از جمله مهمترین مزایای این طرح، شناسایی پتانسیل‌های هر منطقه، ایجاد همدلی و همگرایی میان ارکان مخالف مثلث توسعه، هدفمندی و برنامه‌پذیر شدن مباحث هر منطقه، روشن شدن انتظارات و وجود متولی مشخص برای بیان و پیگیری انتظارات است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر انرژی و همگرایی به وجود آمده باید به صورت مداوم پایش و ارزیابی شود تا منافع اقتصادی آن به هر حوزه و منطقه بازگردد، با توجه به اینکه زمان بازدهی پروژه‌‎ها با هم متفاوت بوده و سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی بسیار مناسبی در دست اقدام است، تداوم و استمرار طرح اهمیت بسیار بالایی دارد.
مرادی خاطرنشان کرد: بخش آسیب‌پذیر طرح مثلث توسعه اقتصادی، عدم تداوم و امکان پاسخگویی مناسب بخش دولتی در تامین زیرساخت‌ها با وجود محدودیت‌های بودجه و نهایتا دلسردی در صورت دریافت نکردن پاسخ در زمان مناسب است.
دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: من نگران تداوم‌دار نشدن این طرح در صورت عدم حضور شخص استاندار در استان هستم و اگر در اسرع وقت برنامه مشخصی برای این طرح خلاقانه در شرایط تغییر مدیریت استان ارائه نشود، ممکن است این طرح نیز همانند بسیاری از طرح‌های مناسب دیگر به سرانجام نرسد.
وی بیان کرد: با توجه به دانش اقتصادی استاندار، من حضور وی در استان را فرصتی کم‌نظیر می‌دانم که امیدوارم فعالان اقتصادی بتوانند علیرغم تمام فشارهای ناشی از تحریم، از این فرصت مغتنم بهره‌برداری لازم را داشته باشند. تصمیمات قاطع و پذیرش مسئولیت تصمیمات سخت در جلسات از طرف استاندار واقعا ستودنی است و جلساتی که به ریاست وی برگزار می‌شود، درس‌های مدیریتی بسیار ارزشمندی دارد.
مرادی خاطرنشان کرد: استاندار را فردی عملگرا دیده‌ام که تمایلی برای برگزاری جلسات روتین و بی‌نتیجه ندارند. شاید بتوان نتیجه عملکرد و وضعیت اقتصادی استان را در کمترین میزان اعتراض مردم در استان همزمان با گرانی بنزین ارزیابی کرد. باید توجه داشته باشیم که کشور در شرایط بسیار ویژه‌ای به دلیل تحریم‌ها قرار دارد، بنابراین ارزیابی مقایسه‌ای عملکرد اقتصادی استان با سایر استان‌ها مورد قبول است، هرچند که انتظارات فعالان اقتصادی همواره فراتر از این است.
دبیر اجرایی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با اشاره به شاخص‌هایی که نیاز به تقویت دارد، تصریح کرد: اینکه چه شاخص‌هایی نیاز به تقویت دارد، یک موضوع بوده و اینکه در شرایط موجود چه شاخصی اهمیت بالاتری دارد، موضوعی دیگر است. در حال حاضر موضوع اشتغال پایدار، تامین آب، توسعه زیرساخت‌ها و وضعیت حاشیه‌نشینی از مهمترین شاخص‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، البته همواره با توجه به پتانسیل‌ها و ابزارهای موجود، مورد توجه مسئولان بوده و هست، اما اغلب آنچه روی می‌دهد، متناسب با امکانات و بضاعت موجود است. امیدواریم با مدیریت مدبرانه مدیران ارشد استان، بهترین بهره‌برداری از منابع محدود موجود صورت پذیرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/202337/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

ویزیت رایگان 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

افزایش 47 درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود