والدین دیجیتالی عصر هوش مصنوعی
علمي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی در دنیای امروز هوش مصنوعی (AI) کارکردی واقعی و مفید برای کودکان دارد و در انجام فعالیتهای روزانه کودکان کاربردی شده است.
به گزارش نیوز، در حال حاضر رباتهای زیادی برای کمک به کودکان با ویژگیهای منحصربهفرد وجود دارند و یکی از این رباتها، "میلو" است که برای آموزش به کودکان مبتلابه اختلال طیف اوتیسم و بهبود مهارتهای اجتماعی و کلامی بهتر آنان در 39 ایالت امریکا قابلدسترس قرارگرفته است.
نتایج تحقیقات جدید نشان میدهد که چگونه رباتها با کودکان مبتلابه اوتیسم در خانه ارتباط برقرار کرده و رفتارهای آنان مانند توانایی برقراری ارتباط چشمی با دیگران را بهبود بخشیده است.
هوش مصنوعی همچنین به مربیان کمک میکند تا پیشبینی بهتری از دانش آموزان مبتلابه بیش فعالی و سایر ناتوانیهای یادگیری از طریق یادگیری ماشینی (نوعی هوش مصنوعی) داشته باشند و در درمان آنان موفقتر عمل کنند.
ناگفته نماند، این نتایج حاصل تحقیقات انجامشده از مدارس و مراکز مختلف است.
هوش مصنوعی و آموزش
اما باید بدانیم که هوش مصنوعی فقط برای رفع نیازهای آموزشی نیست. بر اساس نتایج تحقیقات مرکز تحقیق و رادیو عمومی ملی ادیسون در سال 2019، تعداد خانوارهای آمریکایی که از بلندگوهای هوشمند طی سال 2017 تا 2018 استفاده کردند حدود 78 درصد افزایشیافته است.
تعداد بیشتری از بچهها بدون چالشهای شناختی یا عاطفی به دستیاران مجازی برای یادگیری زبانهای جدید، بهبود شیوهها یا حتی مهارتهای سازماندهی شده دسترسی یافتند که میتوان از بین آنها به سیستمهای قابلدسترس سیری اپل، الکسا آمازون یا دستیار گوگل اشاره کرد.
والدین باید مسؤولیتپذیر باشند
دامنه و قدرت هوش مصنوعی باید قابلدرک و مدیریت دقیق باشد. دکتر ریچارد فرید روانشناس و نویسنده کتابهای کودک از والدین میخواهد که در استفاده از این ابزارها سختگیرانه عمل کنند.
به نظر وی والدین باید توانایی مدیریت استفاده از این ابزارها توسط فرزندان خود را داشته باشند.
بهعبارتدیگر، الکسا ممکن است بتواند در انجام تکالیف به کودکان کمک کند، اما نمیتواند به او آموزش حل مسأله بدهد و والدین نیز هرگز نباید به فرزند خود اجازه تقلب با بلندگو هوشمند بدهند.
وی گفت: "شاید تجهیزات دیجیتالی مورداستفاده فرزندتان برای شما جالب و قابلقبول باشد، اما این مورد نباید موجب مدیریت ضعیف شما در استفاده از این تجهیزات شود، چون کودکان قابلیت محدود کردن کارهای خود را ندارند.
الیزابت میلوویدوف، استاد حقوق و مشاور دیجیتال ایمنی الکترونیکی از مؤسسه ایمنی آنلاین خانواده، با این عقیده موافق است و میگوید: "من بهعنوان یک متخصص و هواخواه فناوری معتقدم فرزندان ما میتوانند از کمکهای دیجیتالی بهراحتی استفاده کنند، اما باید در این مورد پارامترهای خاصی در نظر گرفته شود."
وی در ادامه افزود: "والدین دیجیتالی کامل نیستند، اما باید حضورداشته باشند.
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۲۵ دي ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۵۲
-
۴۹ بازديد
-
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/202390/