پیام خراسان

آخرين مطالب

وزیر آموزش و پرورش:

فلسفه تعلیم و تربیت به‌درستی اجرایی نمی‌شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید اعتراف کنیم فلسفه تعلیم و تربیت ما امروز به درستی اجرایی نمی‌شود، گفت: با قراردادن سدی به نام کنکور، تنها توانایی تست زدن را تقویت کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، محسن حاجی میرزایی در نشست صمیمانه با جمعی از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار استان خراسان رضوی که چهارشنبه شب در مشهد برگزار شد، با اشاره به اتفاقات دردناک هفته‌های اخیر در کشور اظهار کرد: سردار سلیمانی یک الگو و نماد برای زیستن بود و قلب تمام ایران برای شهادت این مرد بزرگ که می‌تواند الگوی دانش آموزان، جوانان و همه مسئولان کشور باشد جریحه دار شد، ضمن این که دو رویداد تلخ حادثه درگذشت هموطنان عزیزمان در کرمان و سقوط هواپیمای اوکراین نیز بر درد و آلام همه ما افزود.
حاجی میرزایی در بخش دوم صحبت‌های خود با بیان این که به حال خیرین مدرسه ساز که الگوی دلسوزی برای فرزندان این مرز و بوم هستند غبطه می خورم ، افزود: خیرین باید شکرگزار نعمتی که خداوند نصیب آنها کرده باشند، در قرون و اعصار آدم‌های زیادی آمده و رفته اند و آنچه که باقی می‌ماند، انسانیت است که در عرصه‌های مختلف تجلی می‌یابد که نماد واقعی یکی از آنها همین مشارکت خیرین در فرآیند آموزش و پرورش دانش آموزان است.
حاجی میرزایی یکی از رنج‌هایی که امروز همه انسان‌ها در تمام جوامع با آن روبرو هستند را بی عدالتی دانست که باعث تباهی ظرفیت‌ها و استعدادها و جلوگیری از پیشرفت انسان‌ها می‌شود و در همین رابطه ادامه داد: توسعه عدالت به عنوان یکی از محوری ترین اهداف و مسیرهای امامان و بزرگان دین ما بوده و تمام کسانی که در خصوص عدالت سخن گفته اند ، معتقدند تمام دسته بندی‌های جامعه به دلایل مختلف به دلیل عدم توسعه مناسب و عادلانه فرصت‌های یادگیری است.
وی افزود: اصلی ترین عنصر تغییر در جوامع، یادگیری و پایدارترین نتایج در جامعه و آنچه که در آینده جامعه اتفاق می‌افتد، محصول همین امر است اما نباید فراموش کنیم کیفیت و محتوای یادگیری هم بسیار مهم و حیاتی است چرا که هر گامی‌که برای توسعه یادگیری در جامعه انجام می‌شود بی نظیر ترین و پایدارترین نقش را در پیشرفت کشور دارد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اهمیت یادگیری و تأثیرگذاری آن حتی در مبانی دینی ما مورد اشاره قرار گرفته است و هر فردی که به هر شکلی در این عرصه قدم می‌گذارد باید شاکر خداوند باشد.
وی ادامه داد: ما باید برای فرزندان این سرزمین کار کنیم، متأسفانه باید اعتراف کنیم فلسفه تعلیم و تربیت ما امروز به درستی اجرایی نمی‌شود، در واقع دانش آموزانمان باید زندگی مستقل و شرافتمندانه و دفاع از خود و آرمان‌های کشور را فرا بگیرند اما ما امروز بیراهه رفته ایم و با قراردادن سدی در انتهای نظام تعلیم و تربیت به نام کنکور، تنها توانایی تست زدن و حافظه محوری را در آنها تقویت کرده ایم .
وی بااشاره به این که این مشکل از پایه‌های ابتدایی آغاز و پس از آن ادامه می‌یابد، گفت: متأسفانه نظام منزلت اجتماعی و اشتغال ما هم بر همین اساس شکل گرفته و ما در حالی که باید زیستن قوی و مقتدر در محیطی که کودک و نوجوان ما در آن زندگی می‌کند را به او بیاموزیم به سمت دیگری حرکت کرده ایم .
وزیر آموزش با اشاره به این که در گذشته سرعت تحولات و تغییرات کند بود و ما می‌توانستیم ارزش‌های خود را به فرزندانمان منتقل کنیم، تصریح کرد: به دلیل سرعت تغییرات و تحولات همه نقش‌ها دچار کاستی شده و فرزندان ما با سرعت فراوانی از کنار ما می‌گذرند و در واقع
امروز باید بگوییم زبان گفتگو و تعاملمان با فرزندان را از دست داده ایم اما نباید فراموش کنیم خانواده‌ای که با بچه‌های خود پیوند گفتگوی صمیمانه و عمیق دارد، در معرض هیچ خطری نخواهد بود و بر همین اساس همه ما نباید یک لحظه نیز از فراگیری غفلت نکنیم تا زبان تعامل و گفتگو در خانواده‌ها تقویت شود.
حاجی میرزایی در بخش پایانی صحبت‌های خود خراسان را الگو و پیشگام در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه در زمینه مشارکت خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار دانست و گفت: توجه خیرین به آموزش مهارت‌ها در مدارس نیاز جدی امروز جامعه ماست و باید به سمتی حرکت کنیم که بخش بزرگی از دانش آموزان ما به مهارت کار کردن برای تأمین آینده خود برسند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌های تعلیم و تربیت استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: دولت قطعاً با تمام توان در کنار خیرین خواهد بود و امسال هم دو هزار و 700 میلیارد را برای مشارکت دولت در ساخت پروژه‌های آموزشی و پرورشی ساخت خیرین اختصاص گرفته است که این رقم در سال گذشته در حدود یک هزار میلیارد بوده که به این رقم رسیده و رشد خوبی داشته است ضمن این که در همین حال تلاش می‌کنیم موانع قانونی برای مشارکت خیرین در حوزه آموزش و پرورش را پیگیری و رفع کنیم.
گفتنی است، پیش از صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در این جلسه، تعدادی از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار استان خراسان رضوی به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/202515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند