پیام خراسان

آخرين مطالب

سوی سیستان رفت باید کنون سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- "سوی سیستان باید رفت کنون" پویشی است برای کمک به هموطنان سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان که در مشهد فعال شده تا این بار سیل مهربانی به سوی دیار رستم روانه شود.

19 دی ماه جاری و آغاز بارش‌های سیل‌آسا در جنوب شرق کشور مرثیه بی‌خانمانی و سیل‌زدگی را برای مردمان دیار گرم سیستان سرایید.
سیل در این منطقه محروم بیش از هزار و 500 خانواده را بی‌خانمان کرد و بنا بر اعلام استاندار سیستان و بلوچستان، این سیل تا کنون حدود 30 هزار میلیارد ریال به این استان خسارت وارده کرده‌ است محصولات کشاورزی را از بین برده، زیرساخت‌ها را نابود کرده و هر چند از نخستین ساعات وقوع سیل، دولت و دستگاه‌های مختلف به کمک مردم این دیار شتافته اند اما حجم خسارت‌ها بالاست و سردی هوا نیز سوز این حادثه را برای مردم دوچندان کرده‌ است.
مقام معظم رهبری نیز پیامی تاکید کردند دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی هر چه بیشتر به یاری مردم بشتابند و در این میان استان‌های مختلف مانند همیشه با برگزاری پویش‌های مختلف به کمک سیل‌زدگان شتافتند. مشهدی‌ها هم بار دیگر همت خود را برای کمک به مناطق سیل‌زده به کار بستند و با پویش" سوی سیستان باید رفت کنون" سعی می‌کنند با کمک‌های خود اندک مرهمی بر زخم‌های مردمان دیار سیستان باشند.
به کمک مردم سیل‌زده بشتابیم
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سنگین‌بودن حادثه سیل در سیستان و بلوچستان گفت: هموطنانمان در استان سیستان و بلوچستان طی روزهای اخیر گرفتار سیل نگران کننده‌ای شده‌اند و از مردم خوبمان که در همه شرایط به کمک هموطنان شتافته‌اند می‌خواهیم به کمک سیل‌زدگان این استان نیز بشتابند.
محمد رضا حیدری افزود: به دلیل غلبه فضای رسانه‌ای کشور در خصوص مسایل اخیر، حادثه دردناک سیل در این منطقه با غفلت مواجه شده‌است.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری مشهد نیز باید در حد توان خود به یاری هموطنان بشتابد و از طریق پویش‌های مربوطه در این خصوص نقش فعالی داشته باشد.
اکران بیلبوردهای "سوی سیستان رفت باید کنون" در 100 نقطه شهر
پویش سیل مهربانی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی طرحی مشترک است که توسط کمیته امداد خمینی(ره)، هلال احمر، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در دست اجراست و شهرداری برای اطلاع‌رسانی این پویش در بیش از 100 نقطه شهر با اکران بیلبوردهایی با مضمون" سوی سیستان باید رفت" توجه شهروندان را به کمک به مردم حادثه دیده سیستان و بلوچستان جلب کرده و در این خصوص اطلاع رسانی می‌کند.
در این تابلوها کدهای دستوری جمعیت هلال احمر و کمیته امداد برای کمک به سیل‌زدگان درج شده‌است.
همچنین طبق اعلام شهرداری مشهد، پایگاه‌های دریافت هدایای مردمی در میدان شهدا، میدان جانباز، میدان شریعتی، بلوار هاشمیه، بلوار سجاد، فرهنگسراها و ایستگاه‌های قطارشهری فعال است.
معاون سازمان اجتماعی-فرهنگی شهرداری مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برای جمع‌آوری اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان از روز 26 دی ماه تمام فرهنگسراهای سطح شهر، ایستگاه‌های قطارشهری و ادارات فرهنگی و اجتماعی شهرداری در پنج منطقه شهری پذیرای کمک مردم هستند.
رضا دانای سیج افزود: اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص با زدن بنر و فضاآرایی شهری در سطح شهر صورت گرفته و کدهای دستوری اعلامی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی نیز اعلام شده‌است.
وی ادامه داد: گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری مقابله با بحران نیز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فرهنگسراها، ایستگاه‌های قطارشهری و مناطق شهرداری فعال هستند.
او اضافه کرد: دستگاه‌های کارت‌خوان و صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی در محل پایگاه‌ها برای دریافت کمک‌های نقدی مردم وجود دارد.
اقلام مورد نیاز
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی نیز گفت: به منظور تامین نیازهای مردم آسیب‌دیده از سیل در سیستان و بلوچستان در نظر داریم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران، سازمانهای مرتبط و مردم نوع‌دوست را برای هموطنان‌ در سیستان و بلوچستان جمع آوری کنیم.
سید مجتبی احمدی افزود: هموطنان نوع‌دوست در سراسر کشور می‌توانند کمکهای نقدی خود را برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان از طریق کد دستوری #54*112* واریز کنند.
وی ادامه داد: شهروندان خراسانی هم برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان می‌توانند کمکهای نقدی خود را از طریق حساب شماره ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانکهای کشور و یا شماره کارتهای 6١٠4٣٣٧٩٩٩٩٩٩٩٩6 نزد بانک ملت و 5٨٩46٣١٨5٠٢5٩٧٣٠ نزد بانک رفاه کارگران واریز کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی نیز گفت: برای اهدای کمکهای غیرنقدی نیز مردم می‌توانند به شعبه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر استان خراسان رضوی مراجعه کنند.
احمدی انواع پتو، موکت، زیرانداز نو، مواد غذایی و بهداشتی را اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده بیان و اضافه کرد: شهروندان می‌توانند این اقلام را از طریق جمعیت هلال احمر به مناطق سیل‌زده اهدا و ارسال کنند.
وی با اشاره به ارسال نخستین محموله امدادی خراسان رضوی به سیستان و بلوچستان در روز 27 دی ماه افزود: این محموله شامل هزار و 975 شعله والور با ارزش تقریبی یک میلیارد و 172 میلیون و 500 هزار ریال بود.
او ادامه داد: یک دستگاه کامیون حامل هزار و 760 بسته غذایی 72‌ ساعته به ارزش یک میلیارد و 936 میلیون ریال به مناطق حادثه دیده در جنوب شرق کشور ارسال شد و بسته‌های ارسالی حاوی کنسروجات، خرمای خشک، کشمش، بیسکویت و آب معدنی است.
چهار میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد استان خراسان رضوی
معاون مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز در خصوص فعالیتهای این نهاد در کمک به مردم سیل‌زده به خبرنگار ایرنا گفت: تا کنون یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک نقدی و دو میلیارد و 500 میلیون تومان کمک غیر نقدی از طریق کمیته امداد استان برای مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان جمع‌‍ آوری شده‌ است.
حسین گیلاسی افزود: در حال حاضر 13 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مشهد فعال است و 38 دفتر کمیته امداد و 255 مرکز نیکوکاری فعال در استان نیز آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند.
وی اضافه کرد: اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان شامل پتو، اقلام بهداشتی، مواد غذایی، زیرانداز و آب معدنی است.
او ادامه داد: شهروندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #1*051*8877* ، شماره حساب کمیته امداد به شماره 0110769749001 با شناسه پرداخت 880401940 و شماره کارت 6037997900001711 به نام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی واریز کنند.
برچسب‌ها
سیستان و بلوچستان شهرداری مشهد جمعیت هلال احمر محمدرضا حیدری شورای اسلامی شهر مشهد کمیته امداد امام خمینی (ره)
پروندهٔ خبری
کمک های مردمی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/202600/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد

«سیلاب» بخش‌هایی از «سنگان» را فرا گرفت

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

پیشرفت 46 درصدی بوستان 5 هکتاری بانوان طُرق مشهد

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود

پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

23 هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است