پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت توانیر:

موتورسیکلت‌ در کلان‌شهرها برقی می‌شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت توانیر بر تداوم نهضت بهینه‌سازی مصرف به عنوان استراتژی صنعت برق تاکید کرد.

مهندس محمدحسن متولی‌زاده امروز در همایش آموزشی ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی صنعت برق سراسر کشور در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه هدفگذاری کرده‌ایم موتورسیکلت‌ها را در کلان‌شهرها برقی کنیم، اظهار کرد: این سیاست تنظیم شده و پیشنهادات آن نیز به رئیس‌جمهور ارائه شده است. در حال حاضر بیشترین سهم آلودگی مربوط به موتورهاست.
وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر دارندگان موتورسیکلت اقشار ضعیف هستند و روزانه 200 کیلومتر در تهران را می‌پیمایند و در سال 2100 لیتر مصرف بنزین دارند که هزینه آن 6 میلیون تومان می‌شود. با برقی شدن این موتورها هزینه برق مصرفی آن حدود 600 هزار تومان در سال خواهد بود و از این محل هر دارنده موتور 5 میلیون تومان در سال منفعت می‌برد و اقشار ضعیف با اعمال این طرح حمایت می‌شوند.
متولی‌زاده اضافه کرد: همچنین سالانه 2100 لیتر بنزین به ازای هر دستگاه موتورسیکلت کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت که این بنزین را می‌توان صادر کرد. براساس آمار پیاده‌سازی این طرح برای 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران، حدود 1.5 میلیون تن آلایندگی از فضای این شهر را کاهش خواهد داد.
مدیرعامل توانیر تاکید کرد: در اعمال این سیاست‌ها نقش مسئولان فرهنگی می‌تواند بسیار موثر باشد تا نظرات خود را به ما ارائه کرده و ما روش‌های خود را براساس نظرات ایشان اصلاح و تکمیل کنیم.
متولی‌زاده با اشاره به افتخارات صنعت برق کشور اظهار کرد: با بارش‌های شدید امسال که موجب بروز سیل در برخی نقاط کشور شد، همکاران ما در بخش‌های مختلف صنعت برق افتخارآفرینی کردند به طوری که در مناطق سیل‌زده نخستین دستگاهی که برای خدمتگذاری حاضر شد، صنعت برق بود. همچنین در جشنواره شهید رجایی امسال صنعت برق کشور در دو شاخص حائز رتبه شد که یکی شاخص‌های فنی و دیگری شاخص رضایتمندی مردم بود. شاخص دوم براساس نظرسنجی که معاونت ریاست جمهوری از مردم در خصوص میزان رضایت از دستگاه‌های اداری صورت داده بود، تعیین شده است.
وی ادامه داد: این موفقیت‌ها مسئولیت ما را سنیگن‌تر می‌کند، خواهش من از مسئولان فرهنگی این است که به جهت ارتباط با مردم، به ما ایده بدهند تا نقاط ضعف خویش را پوشش و نقاط قوت خود را توسعه دهیم، مساله دیگر این است که ما ادعا داریم همکاران ما در صنعت برق پیشتاز در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند و این افتخاری برای ماست که ولایت‌پذیر هستیم.
متولی‌زاده با اشاره به گذر موفق از پیک سال 98 خاطرنشان کرد: تابستان امسال نگرانی از خاموشی‌های گسترده وجود داشت و دشمنان کشورهای همسایه را ترغیب کرده بودند که برای برق به ایران تکیه نکنند اما سال 98 سال بسیار خوبی بود و نه تنها خاموشی نداشتیم بلکه صادرات ما تا 120 درصد افزایش داشت.
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه نگاه امسال ما چه با مردم و چه مشترکین مبتنی بر تشویق بود، عنوان کرد: بر این اساس تعرفه‌های برق اینگونه تعریف شد که اگر مردم در حد الگوی مصرف، انرژی مصرف کنند، تغییر تعرفه آنان 7 درصد اما اگر مصرف آن‌ها از حد الگو بگذرد، تعرفه ایشان 16 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین قرار شد کسانی که نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشند، تشویق شوند.
متولی‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر کشور ما 29 میلیون مشترک خانگی دارد که با اعمال این سیاست، از این تعداد مشترک 24 میلیون نفر در تابستان امسال در حد الگو مصرف انرژی داشتند. همچنین 8 میلیون مشترک ما مصرف خود را نسبت به سال قبل کاهش دادند که 106 میلیارد تومان پاداش خوش‌مصرفی دریافت کردند.
وی بیان کرد: طرح تشویقی دیگر این بود که از کشاورزان خواستیم در چند ساعت ظهر با ما همکاری داشته باشند و مصرف خود را کاهش دهند؛ در این صورت به آنان 20 ساعت برق رایگان ارائه می‌شد. همین سیاست برای صنایع نیز اعمال شد که 20 ساعت برق آنان نیز به صورت نیمه‌بها محاسبه می‌گردید. با پیاده‌سازی این سیاست 120 هزار مشترک با ما قرارداد و تفاهم‌نامه منعقد کردند که نتیجه آن مدیریت 3800 مگاوات از پیک مصرف و کاهش آن بود. همچنین به کشاورزان 350 میلیارد تومان پاداش همکاری پرداخت شد.
مدیرعامل توانیر در خصوص صادرات برق کشور خاطرنشان کرد: امسال میزان صادرات برق کشور 120 درصد رشد داشت که از این محل 1800 میلیارد تومان به درآمد صادراتی ما اضافه شد. نهضت بهینه‌سازی مصرف به عنوان استراتژی صنعت برق تعریف شده که باید دنبال شود. خواهش من این است که مسئولان فرهنگی صنعت برق به این مساله توجه داشته باشند چون این سیاست‌ها در راستای اجرای سیاست‌های انقلاب و مقام معظم رهبری است. این برنامه‌ها در سال آینده با وسعت بیشتری دنبال خواهد شد و مکانیزم‌های تشویقی را با همکاری مردم دنبال می‌کنیم. هدفگذاری ما کاهش 1000 مگاوات مصرف خانگی از طریق اعمال سیاست‌های تشویقی است.
اتنهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/202940/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امدادرسانی به 39 سیل‌زده در 3 شهر مرزی خراسان جنوبی

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در بیرجند

پرداخت 350 میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی

عملیاتی‌شدن طرح هادی در 691 روستای خراسان جنوبی

راه اندازی 11 سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

70 درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است

13 مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود

مرزبانان خراسان رضوی 45 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند

تبریک سردار سلامی به سرلشکر موسوی

محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد

مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند

وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

آمار غم انگیز از نابودی جنگل های ایران

قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

ثبت بیش از 11 هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین در بیرجند

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین ماه در بیرجند

طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود

قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

صدیقی: حضور این حجم از تماشاگر در اسفراین اتفاق کم‌نظیری بود

کاهش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی

فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین

کشف بیش از 45 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی

ببینید | کشف یک تن شیشه از بار تریلی سنگ معدن

17 پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد

کشف و ضبط 45 هزار لیتر سوخت قاچاق در کمتر از یک ماه در خراسان رضوی

امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی

بیش از 9 هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد

تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در 47 سایت نهضت ملی مسکن

اعضای باند 11 نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند

رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است

مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد

انعقاد 5 قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان

کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی

آزمون 133 باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی

راز عجیب و غریب ‌چگونه تشکیل شدن ماه فاش شد

خرده فروشان مواد مخدر در شیروان بازداشت شدند

برخورداری 700 نفر از خدمات درمانی اردوی جهادی ارتش

مستند سازی 64 شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی

راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان

تجمع پرشور مردم بجنورد در حمایت از عملیات وعده صادق

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی

ایران برای نخستین بار میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد

اعتماد: بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل‌های کشور نابود شده است

برخورد قاطع با کارگاه متخلف شن شویی در مشهد

رشد 51 درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی

5 طرح محوری خراسان رضوی در سال 1403 برای مناطق عشایری