پیام خراسان

آخرين مطالب

80 درصد گردش مالی صنعت گردشگری سلامت کشور به جیب دلالان می‌رود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: هم اکنون حدود 80 درصد گردش مالی اقتصاد صنعت گردشگری سلامت کشور در دست دلالان است و فقط 20 درصد این گردشگران از مجاری قانونی و بی واسطه از خدمات گردشگری سلامت کشور ما استفاده می‌کنند.

دکتر حمید رضا بیدخوری روز یکشنبه در پیش نشست مطبوعاتی این کنگره بین‌المللی که قرار است فروردین ماه سال آینده در مشهد برگزار شود افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری این کنگره بین‌المللی ایجاد همگرایی بین مرکز تولید کننده علم و ذینفعان این بخش و همچنین جذب توریسم سلامت از مبدا و ارائه خدمات بهتر در راستای بهره وری عمومی از دستاوردهای علمی کشور در زمینه سلولهای بنیادی و ژنتیک است.
وی ادامه داد: این نخستین بار است که در این کنگره تلاش می شود علم سلولهای بنیادی را با علم ژنتیک پیوند بزنیم اهداف دورنما و دستاوردهای مهم دانشمندان کشور در این زمینه علمی تعریف شده است و با هم افزایی زمینه‌های مشارکت جمعی در گسترش و نوآوری این علوم فراهم شود و همچنین پیوندی بین مرکز تولیدکننده این علوم با بهره برداران مستمر در کشور و جامعه جهانی به ویژه کشورهای همسایه فراهم شود.
دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره بین‌المللی ایجاد ارتباط علمی پایدار با به اشترک گذاشتن دستاوردهای علمی با کشورهای جهان با اولویت کشورهای منطقه است و تاکنون به رغم تحریم و فشارهای ظالمانه آمریکا دانشمندانی از کشورهای آلمان، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، قطر، عمان، هلند، گرجستان و خود آمریکا برای شرکت در این رخداد مهم علمی منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.
بیدخوری افزود: تحریم‌های ظالمانه آمریکا باعث تاثیر منفی در زمینه‌های مختلف از جمله گرانی مواد اولیه مورد نیاز شده و از سویی متاسفانه بین شرکت ها، دانشگاهها و موسسات دانش بنیان تولیدکننده علم و مراکز تولید ثروت و بهره بردار از این علوم در کشور همبستگی لازم وجود ندارد و برخی مقررات نیز مشکلاتی را برای تجاری سازی دستاوردهای علمی فراهم کرده که در این کنگره تلاش می کنیم راههای علمی رفع این موانع را برطرف کنیم تا زمینه ماندگاری نخبگان در کشور بیش از اکنون فراهم شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی و دبیر این کنگره نیز گفـت: دانشمندان، دانشگاهیان و دانشجویان کشور در تلاش ستودنی 20 ساله اخیر خود توانسته‌اند زیر ساخت‌های علمی و فیزیکی علم نوین سلولهای بنیادی را در کشور فراهم آورند و اکنون در مرحله چگونگی بهره برداری از آن هستیم و کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی هم با این هدف برگزار می‌شود که همه کسانی که دانشمند این رشته هستند و کسانی که می‌خواهند با بهره برداری از این علوم به تولید ثروت در راستای کسب درآمد برای کشور و ارتقای سطح سلامت و رفاه جامعه برسند کنار هم تشکیل پنل بدهند و راهکارهای افزایش همکاری‌های عملی را با هدف نیل به اهداف گفته شده بررسی کنند.
دکتر احمد رضا بهرامی افزود: امسال انجمن ژنتیک کشور نیز همزمان در این کنگره شرکت دارد و این کنگره با هدف گردآوری و تبادل توانمندی‌ها در زمینه‌های علمی، فنی، اقتصادی برگزار می‌شود و اولویتش محوریت درمان با استفاده از این علوم، تولید ثروت و افزایش همکاریهاست.
وی ادامه داد: ما زیر ساخت های منابع علمی و فیزیکی را فراهم کرده و توسعه داده‌ایم اما این که چرا بهره برداری اتفاق نمی‌افتد به طور قطع یک سری مسایل هست که بهره برداری از این علوم را در کشور با مشکل همراه کرده‌است و تا زمانی که این مشکلات حل نشود و زمینه بهره برداری و تولید ثروت از راه به کارگیری این علوم میسر نشود پر واضح که دانشمندان ما دو راه بیشتر پیش رو ندارند یا باید از کار علمی کنار بکشند و یا به کشورهایی مهاجرت کنند که بتوانند از این راه به ارتقا برسند و تولید ثروت کنند.
او با تاکید بر این که منابع عظیم دانشی و بهره برداری از هم جدا افتاده‌اند اضافه کرد: باید بررسی کنیم این نقص را چگونه می توانیم به همگرایی تبدیل کنیم و گاهی به نظر می‌رسد که این واگرایی‌ها با هدف کسب منافعی به عمد اتفاق می‌افتد.
دبیر علمی این کنگره نیز گفت: این رخداد علمی بین المللی در روزهای 23 تا 25 فروردین ماه سال آینده در مشهد برگزار می‌شود و همه دانشجویان و استادان رشته‌های پزشکی و زیر مجموعه می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.MASHADSTEMCEIIS.COM در این کنگره شرکت و مقالات خود را تا 30 بهمن ماه ارائه کنند.
دکتر مریم مقدم متین افزود: یکی از ویژگی های مهم این کنگره هماهنگی با چهارمین کنگره بین‌المللی ژنتیک است که همزمان در تهران برگزار می‌شود و در برگزاری آن نهادهای جهاد دانشگاهی، دانشگاههای فردوسی مشهد علوم پزشکی مشهد، پژوهشگاه رویان و شهرداری مشهد نیز شرکت دارند و این کنگره بیشتر بر اقتصاد سلول درمانی و گردشگری سلامت تکیه دارد و تلاش خواهیم کرد راههایی را بررسی کنیم که بتوانیم دستاوردهای علمی رشته‌های یاد شده را در راستای ارائه خدمات به گردشگران سلامت و عموم مردم و تولید ثروت و اشتغال تبدیل کنیم.
برچسب‌ها
مشهد مهندسی ژنتیک خراسان رضوی سلول های بنیادی دانشگاه فردوسی مشهد همایش

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/203000/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد / منابع آگاه از ریخت و پاش‌های زیاد خبر می‌دهند

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 1 اردیبهشت

واگذاری 37 هزار و 528 مورد انشعاب برق در خراسان رضوی

درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

لزوم اخذ مجوز ماده ٢٣ برای بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد