پیام خراسان

آخرين مطالب

بیمه‌شدگان اجباری در خراسان جنوبی بیشتر شدند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی آمار بیمه‌شدگان اجباری در استان را حدود 80 هزار نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته این آمار از سوی تامین اجتماعی 76 هزار نفر اعلام شده بود.

غلامرضا اشرفی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: همچنین از محل بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان در پاییز امسال 715 نفر بیمه شده‌اند.
وی گفت: سه ماه گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد که 337 شغل از این محل ایجاد شده است.
اشرفی اضافه کرد: از ابتدای امسال یک هزار و 95 مجوز در حوزه‌های مختلف صادر شده که در سه ماه اخیر صدور مجوزها شتاب بیشتری داشته است.
وی به نقش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر در کاهش نرخ بیکاری اشاره و اظهار داشت: از آغاز این طرح 6 هزار و 100 فرصت شغلی در 2 هزار و 484 بنگاه پیش بینی شده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی همچنین اجرای طرح یارانه دستمزد را در کاهش نرخ بیکاری استان موثر دانست و افزود: در این طرح به ازای هر نیرو که با شرایط مشخص به کار گرفته شود 500 هزار تومان یارانه از سوی دولت به کارفرما پرداخت می‌شود که از تیرماه در چهار شهرستان استان اجرا شد و هم اکنون در سراسر استان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه سهمیه استان در این طرح یک هزار و 154 نفر است گفت:در قالب این طرح 150 نفر تاکنون در بنگاه‌های اقتصادی به کار گرفته و 373 نفر نیز از طریق کاریابی در سه ماه پاییز جذب بازار کار شدند.
اشرفی با اشاره به اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در استان افزود: این طرح شامل 85 رشته شغلی است که 404 نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان کرد: 737 نفر در طرح کارورزی در محیط کار واقعی شرکت کردند و در راستای توسعه کمی و کیفی تعاونی‌ها از ابتدای امسال 52 تعاونی در استان تشکیل و یک هزار و 92 فرصت شغلی از این محل ایجاد شده است.
وی گفت: از محل تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید نیز 10 میلیارد تومان اعتبارات به استان تزریق می‌شود که تاکنون 6 میلیارد تومان آن جذب و در راستای ایجاد اشتغال به متقاضیان پرداخت شده است.
900 میلیارد تومان در صنعت ساختمان خراسان جنوبی هزینه می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: امسال در قالب طرح مسکن محرومان 850 تا 900 میلیون تومان اعتبار در بخش صنعت ساختمان روستاهای استان هزینه می‌شود که در اشتغال، اقتصاد و گردش مالی اثرگذار است.
علی اصغر آسمانی مقدم افزود: پس از اینکه سازمان برنامه و بودجه طرح ساخت مسکن محرومان در 2 استان کرمان و سیستان و بلوچستان را آغاز کرد رایزنی‌های استاندار خراسان جنوبی برای سهم خواهی استان از این طرح نتیجه داد و در نهایت ساخت 10 هزار واحد مسکن روستایی برای محرومان در استان آغاز شد.
وی یادآور شد: افزایش 2 برابری این سهمیه حاصل تلاش‌های بسیار از سوی استاندار خراسان جنوبی بوده که در آخرین لحظه سفر سال گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه به استان با آن موافقت شد.
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی 300 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، 400 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله و 150 تا 200 میلیارد تومان هم آورده مردم است که سرجمع حدود 900 میلیارد تومان در بخش صنعت ساختمان هزینه می‌شود.
وی افزود: برای اجرای این طرح در بیش از 650 روستا عملیات ساخت و ساز شروع و خراسان جنوبی تبدیل به کارگاه وسیع ساخت و ساز شده است.
آسمانی مقدم تصریح کرد: افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی برای ساخت مسکن محرومان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین رایگان دریافت کرده و از آنجا که 60 درصد صنعت استان وابسته به ساختمان است این ساخت و سازها در رونق اشتغال نقش اساسی دارد.
وی یادآور شد: سال‌های گذشته تعهد بنیاد مسکن یک هزار و 500 واحد تا 2 هزار واحد در سال بود که امسال ساخت 10 هزار واحد به صورت متمرکز شروع و در کمتر از یک سال دی ماه امسال با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه 2 هزار واحد آن به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در اغلب شهرستان‌ها برای این ساخت و سازها با کمبود نیروی کار مواجه هستیم گفت: همواره نشست‌های مختلفی با فرمانداران برگزار کرده‌ایم که از کمبود نیروی کار و مصالح ساختمانی گلایه داشته‌اند.
وی اضافه کرد: در هر منطقه به ازای 60 تا 70 مترمربع یک اشتغال پایدار در سال ایجاد می‌شود که با محاسبه 10 هزار واحد انتظار می‌رود به ازای هر واحد یک اشتغال در استان ایجاد شده باشد که تا پایان سال پایدار خواهد بود.
آسمانی مقدم گفت: هم اکنون معادل 10 سال در استان کار عمرانی انجام می‌شود و همواره شاهد سفر مسؤولان کشوری در استان هستیم که برکات بسیاری به همراه دارد.
وی افزود: در بخش مسکن استان رشته‌های زیادی فعال شده و بسیاری از کوره‌های آجرپزی یا واحدهای تولید اسکلت ساختمانی جان گرفته‌اند.
فعالیت 50 هزار بافنده فرش در خراسان جنوبی
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با اشاره به اجرای طرح‌های صنعتی در استان گفت: فولاد قاینات، چدن کویر خاوران، گندله آهن، توسعه کارخانه کاشی و لعاب، تولید کاغذ از کربنات سدیم، سه واحد زغالشویی، دو طرح استحصال طلا، کک طبس، تکمیل چرخه نسوزها در سربیشه، توسعه کویرتایر و تولید لاستیک‌های سنگین از مهمترین طرح‌هایی است که منجر به ایجاد اشتغال بیشتر در حوزه صنعت شده است.
مهدی پارسا با اشاره به سفر مسؤولان ایدرو به استان افزود: برای اولین بار در استان با مشارکت این شرکت سه طرح بافندگی، ریسندگی و استیل کرک در استان اجرا می شود که برای 430 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی از وجود 50 هزار بافنده فرش در استان خبر داد و گفت: تابستان امسال این بافندگان 45 هزار مترمربع و پاییز 35 هزار مترمربع فرش بافته‌اند.
وی تلاش برای ایجاد رقابت بین واحدهای تولیدی و اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل چرخه تولید را از جمله اقدامات برای تثبیت اشتغال در حوزه صنعت عنوان کرد و افزود: آمادگی برگزاری تورهای خبری برای بازدید از این طرح‌ها را داریم.
رییس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با اشاره به سه مرحله اکتشاف، استخراج و فراوری در حوزه معدن گفت: هر کدام از این حوزه‌ها سهم به سزایی در اشتغال دارد.
نادر سلیمانی افزود: ورود شرکت‌های بزرگ معدنی برای اکتشاف ژئوفیزیک از سال گذشته تاکنون منجر به 92 محدوده امیدبخش معدنی شده که این برنامه تا 2 سال آینده ادامه دارد.
وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون بیش از 58 هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی آزادسازی شده تا بخش خصوصی بتواند برای سرمایه گذاری ورود پیدا کند.
وی گفت: با این اقدامات جایگاه معدن استان در حوزه اکتشاف به مقام دوم رسید و تاکنون 251 پروانه اکتشاف و 64 فقره گواهی کشف صادر شده است.
براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری خراسان جنوبی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با سه درصد کاهش از 8.4 به 5.4 درصد رسید و این استان کمترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور دارد.
استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد.
برچسب‌ها
صنعت و معدن تسهیلات خراسان جنوبی مسکن نرخ بیکاری

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/203036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مارکو رویس: مهم نیست چند بار تیرک ما لرزید، مهم این است که دورتموند به فینال رسید

کشف ١٠6 کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در این شهر/ عکس

مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق

انریکه: 6 بار به تیرک زدیم، XG ما بالای 3 بود و دورتموند 0.7، اما آنها صعود کردند

مقاومت عراق برای چندمین بار بندر ایلات را هدف قرار داد

سوراخی در یخ که 50 سال دانشمندان را متحیر کرده بود

طوفان تندری در سبزوار 66 حادثه را رقم زد

مفقودی دختر 27 ساله در دشت شاد کالپوش میامی/ امکانات بسیج شدند

پس از ساعت‌ها جست‌وجو گردشگران مفقوده شده خانم در ارتفاعات نیشابور پیدا شدند

وقوع 67 مورد حادثه در پی توفان سبزوار

ترامپ: حاضرم به زندان بروم

7 قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود

سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود

برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران / برگزاری پرسپولیس - سپاهان فقط با حضور هواداران زن

کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور

در نمایشگاه کتاب امسال، همراه «مهر بان» باشید

فرماندار مشهد طلا فروشی های اعتصابی را پلمب کرد؟

اظهارات عجیب تتلو در دادگاه پایانی ؛ برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کردم !

هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته

تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد

توفانی با سرعت 110 کیلومتر سبزوار را درنوردید

شروع باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی

تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری

9 توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد

ساخت و بازسازی 2 هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی

3 عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند

سه عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند

آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی

فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از فردا 9 صبح

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

دستکاری و مدیریت افکار عمومی در بستر رسانه‌ های اجتماعی

نقد نباید مایه نگرانی تولیدکنندگان کتاب شود

کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟

عرضه 6 عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی

روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد

هشدار نارنجی وضعیت جوی در این استان‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه

دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی

اعلام ختم رسیدگی به پرونده امیرحسین مقصودلو/ تتلو: اشتباهم را می‌پذیرم + عکس

تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی

تاکسیران امانت‌دار مشهدی 3 میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند

مشهد قطب آجیل ایران می‌شود

توفان شدید غرب و جنوب خراسان رضوی را درنوردید

حرکت فوق‌العاده خطرناک یک موتورسوار در مشهد (فیلم)

هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته

بارش برف بهاری/ رگبار و تگرگ در 18 استان تا ساعاتی دیگر

روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد

شروع باران و گردوخاک در جاده‌‌های خراسان رضوی

نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور

تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان