پیام خراسان

آخرين مطالب

26 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در خراسان رضوی محقق شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه از 28 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان 26 هزار میلیارد ریال محقق شد.

اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مشهد روز یکشنبه به نقل از یحیی یعقوب نژاد در نشست مجمع هیات نمایندگان این اتاق اعلام کرد: طی 9 ماهه امسال در بین منابع تامین‌کننده درآمد مالیاتی استان، سرفصل مالیات اشخاص حقوقی با 75 درصد، کمترین میزان تحقق را داشت و بعد از آن مالیات مشاغل بوده که 80 درصد از آن محقق شده است.
وی با تاکید بر اینکه تا پایان امسال باید 41 هزار میلیارد ریال مالیات از مجموع منابع موجود تامین شود ادامه داد: سهم درآمدی مالیات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته، 10 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است و در صورتی که لایحه بودجه 99 نیز تصویب شود در سال آینده 10 هزار میلیارد ریال دیگر نیز به این عدد افزوده خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: آمار مزبور نشان می‌دهد بر خلاف تصور عمومی، بیشترین فشار برای دریافت مالیات بر روی اشخاص حقوق بگیر نیست و سیاست جدید اتخاذ منابع جدید و شناسایی موارد فرار مالیاتی و مشمول کردن فعالیت‌های واسطه‌گرانه در مالیات است.
یعقوب نژاد افزود: تمام تلاش ما طی دو سال اخیر بر برطرف کردن مشکلات و گشودن گره‌های متمرکز بوده است که طی سنوات قبل برای فعالان اقتصادی در بخش مالیاتی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: از سال 1388 تاکنون خراسان رضوی در هیچ سالی 100 درصد درآمدهای پیش بینی شده خود را در بخش مالیات محقق نکرده است و این در حالی است که برخی استانها در همین شرایط دشوار اقتصادی 100 درصد و گاهی بیشتر از آن درآمد مالیاتی تعیین شده خود را محقق کرده اند.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: با اشاره به تقسیط های مالیاتی که برای فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد افزود: پارسال هفت هزار و 800 میلیارد ریال از مجموع مالیات فعالان اقتصادی در استان تقسیط شد و سه هزار و 300 میلیارد ریال از جرایم مالیاتی که برای واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده بود نیز بخشیده شد و همه اینها در شرایطی صورت گرفت که کل درآمد مالیاتی استان در سال گذشته 31 هزار میلیارد ریال بود.
یعقوب نژاد افزود: امسال نیز هفت هزار و 500 میلیارد ریال مالیات پرداختی توسط فعالان اقتصادی تقسیط و هزار و 600 میلیارد ریال مالیات نیز خارج از برنامه برای واحدهای تولیدی بخشیده شد همچنین طبق بخشنامه رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور 13 هزار میلیارد ریال از جرایم مالیاتی قطعی شده فعالان اقتصادی خراسان رضوی بخشیده شد.
وی ادامه داد: از نیمه دوم سال 1387 تا پایان آبان ماه امسال 35 هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده که از این میزان 18 هزار میلیارد ریال سهم شهرداری مشهد بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: متاسفانه اطلاع‌رسانی لازم پیرامون مالیات در جامعه انجام نمی‌گیرد تا مردم بدانند هزینه‌هایی که برای خدمت رسانی و تامین زیرساختهای شهر انجام می‌گیرد از محل همین مالیاتهایی است که آنها پرداخت می‌کنند و اگر در این خصوص اطلاع رسانی لازم انجام گیرد، ذهنیت جامعه نسبت به مالیات و هزینه کرد آن اصلاح می‌شود.
یعقوب نژاد افزود: عمده مشکلاتی که در حوزه مالیاتی مطرح می‌شود متوجه بخش‌های ساختاری و عرصه قانون‌نویسی است که از حوزه اختیارات اداره کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی خارج است اما تبعات آن دامنگیر همه بخشها می‌شود.
وی با اشاره به موضوع فاکتورهای صوری در حوزه تامین کالاهای مورد نیاز بخش تولید ادامه داد: این فاکتورها چالشهای زیادی را برای بخشهای مختلف اقتصادی کشور رقم زده و تاکنون تلاش کرده‌ایم این مشکلات را با کمترین تبعات حل کنیم.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: برخی از واحدهای اقتصادی در خراسان رضوی فعالیت کرده و ظرفیتهای این استان استفاده می‌کنند اما دفاتر مالیاتی آنها در تهران و برخی شهرهای دیگر قرار دارد و پرداختی مالیاتشان به آن استانها تعلق می‌گیرد.
یعقوب نژاد افزود: سنگان شهرستان خواف با آن همه منابع اقتصادی در حوزه معدن فقط دود و آلایندگی‌اش نصیب خراسان رضوی می‌شود و منافع حاصل از فعالیتهای اقتصادی در این منطقه نصیب استانهای دیگر می‌شود.
وی از رییس اتاق بازرگانی ایران خواست به عنوان پارلمان بخش خصوصی پیگیر انتقال دفاتر مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی بزرگ خراسان رضوی به استان باشد.
اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی با دو هزار نیرو به 500 هزار مودی خود خدمت‌رسانی می‌کند.
رییس اتاق ایران: فعالان اقتصادی نگران مالیات سال آینده هستند
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران هم در این نشست گفت: فعالان اقتصادی کشور در خصوص درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال 99 کشور نگرانی جدی دارند.
غلامحسین شافعی افزود: رشد 25درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده این سوال را ایجاد می‌کند که در شرایط موجود اقتصادی منابع تامین این درآمدها چه خواهد بود؟
وی ادامه داد: ما نیز اعتقاد داریم که مالیات به عنوان درآمد پایدار باید سهم عمده‌ای در اقتصاد کشور داشته باشد اما این مساله نباید فشار مضاعفی به بخشهای شفاف اقتصاد وارد کند و با رشد پایه‌ها، حذف معافیت‌ها و مهار فرارهای مالیاتی می‌توان بخشی از این افزایش را جبران کرد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نسبت به سهم این استان از درآمدهای مالیاتی کشور اظهار نگرانی کرد و افزود: در خطه‌ای که عمده بار اقتصاد بر دوش بخش خصوصی است چنین رشدی به طور قطع فشار را بر بخش‌های شناسنامه‌دار افزایش می‌دهد.
شافعی افزود: بازنگری در سهم درآمد مالیاتی این استان به دفعات و از مراجع مختلف پیگیری شد و به رغم وعده‌هایی که به دفعات بیان شد تغییری به وجود نیامد.
وی ادامه داد: معتقدیم که بخشی از معافیت‌های مالیاتی، عدالت در این بخش را به چالش کشیده است و اتاق بازرگانی و تشکل های فعال اقتصادی باید همت کرده و پیگیری موثری را در خصوص معافیتهای مالیاتی انجام دهند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: یک واحد تولیدی با وجود وابستگی به یک نهاد یا سازمان از مالیات معاف می‌شود اما واحد مشابهی که بخش خصوصی متولی آن است باید در همان شرایط دست به تولید بزند، رقابت کند و مالیات بپردازد پس به طور طبیعی قیمت تمام شده کالای آن واحد به مراتب بیشتر است و این وضعیت با عدالت مالیاتی در تضاد است.
شافعی با اشاره به پیگیریهای مستمر پارلمان بخش خصوصی در موضوع "مالیات بر ارزش‌افزوده" افزود: نشستهای فراوانی در همین خصوص با حضور مسوولان، نمایندگان و صاحبنظران این حوزه برگزار شد تا لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده سامان یابد و هنوز هم پیگیری‌ها در این خصوص از طریق مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.
برچسب‌ها
سازمان امور مالیاتی کشور شهرداری مشهد اتاق بازرگانی ایران سنگان خواف وصول مالیات

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/203038/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته