پیام خراسان

آخرين مطالب

درخشش مدال طلایی امنیت بر سینه ستبر ایران اسلامی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بجنورد- ورزشکاران خارجی حاضر در سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در خراسان شمالی، از امنیت به عنوان مهمترین مولفه قابل مشاهده در کشور ایران یاد کردند.

با وجود جوسازی تبلیغاتی برخی رسانه های خارجی و دولت های معاند مبنی بر نبود امنیت در ایران و تلاش برای محروم ساختن جمهوری اسلامی از میزبانی رقابت های ورزشی، ورزشکارانی که از 20 کشور خارجی برای شرکت در مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی سفر کرده اند، از امنیت و آرامشی که بر فضای این استان مرزی و کشور ایران حاکم است شگفت زده شده اند.

تا قبل از آمدن مردد بودم
یکی از ورزشکاران کشور اوگاندا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از اینکه تصمیم به حضور در این مسابقات بگیرم شایعات زیادی در فضای رسانه ای در مورد ناامنی ایران منتشر شده بود که تصمیم گیری ام را تا حدی سخت کرده بود ولی اکنون که به این کشور آمده ام متوجه شدم شایعات موجود در فضای مجازی با قصد و غرض بوده و ایران را کشوری بسیار امن یافته ام.
وی که از چند روز پیش در ایران حضور یافته، افزود: در طول این چند روز که در ایران بوده ام احساس امنیت بالایی داشته ام و هر جا هم رفتیم این امنیت به‌خوبی محسوس و قابل لمس بود که نشان می‌دهد ایران کشوری امن و صلح طلب است.
وی اظهار داشت: با صداقت کامل می گویم که در ایران با من به خوبی رفتار شده و علیرغم همه تبلیغات مغرضانه غربی ها، امنیتی کم‌نظیر دارد.
امنیت ایران مثال‌زدنی است
یک کشتی‌گیر اهل کره جنوبی نیز که در مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بجنورد حضور یافته، گفت: امنیتی مثال زدنی در ایران حاکم است و من احساس خوشایندی از آرامش در کشور شما دارم.
مینگ سو در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوه برگزاری رقابت‌ها و امکانات آن در سطح یک تورنمنت بزرگ جهانی است و باید بابت این کار به مسوولان ایرانی تبریک گفت.

وی در ادامه با اشاره به مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها گفت: این مراسم با بهره‌گیری از فرهنگ بومی، زیبایی‌های خاصی دارد که نمادهای فرهنگ ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت. یکی از دلایلی که من به رشته کشتی پهلوانی علاقه مند شدم همین زیبایی‌ها است و امیدوارم این رشته در سطح جهان فراگیر شود.
این ورزشکار کره ای افزود: ابتدا از کره جنوبی به تهران آمدم و در ادامه راهی بجنورد شدم و تاکنون با هیچ مشکل امنیتی یا خطری برخورد نکرده ام. ایران کشوری است که در آن می شود احساس آرامش کرد و من این آرامش را حس می‌کنم.
مینگ سو با اظهار خرسندی از حضور در ایران، خاطر نشان کرد: مردم ایران فرهنگی بسیار غنی دارند، به طوری که خونگرمی و مهمان نوازی مردم ایران برای ما بسیار دلچسب و حیرت انگیز بود و تجربه خوبی را در این مسابقات به دست آوردیم.
شایعات مبنی بر ناامنی ایران دروغ بود
یک ورزشکار زیمباوه ای نیز از تصورات خود در مورد کشور ایران گفت و اظهار داشت: پیش از ورود به ایران در روزنامه ها و اخبار رسانه ها شایعات زیادی در مورد عدم امنیت در ایران به ویژه در روزهای اخیر دیده بودم اما وقتی وارد ایران شدم متوجه شدم این شایعات از اساس بی پایه و دروغ بوده است.
وی با ابراز خوشحالی از شرکت در این مسابقات و حضور در کشور ایران، افزود: مردم ایران با مهمانان خارجی، رفتار بسیار خوبی دارند و انسان های مذهبی بوده و احترام خاصی برای ما قائل هستند که جای قدردانی دارد.
میزبانی این رویداد جهانی تبلیغات معاندان را خنثی کرد
رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز امروز در آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در بجنورد، گفت: برگزاری مسابقات جهانی این رشته در استان مرزی خراسان شمالی، هجمه تبلیغاتی دشمنان و معاندان را، که به دنبال ناامن جلوه دادن ایران اسلامی بودند، بی‌اثر می کند.

محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: استکبار جهانی پس از دریافت سیلی انتقام ملت ایران، یک فضای تبلیغاتی برای ناامن جلوه دادن ایران به راه انداخت اما امروز ما بدون هیچ مشکلی در این منطقه مرزی بیش از 100 ورزشکار را به نمایندگی از سراسر جهان، میزبانی می کنیم.
وی با گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت و شهدای جانباخته سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: خوشحالم که با اراده فدراسیون جهانی، ورزش زورخانه ای و فدراسیون ملی این مسابقات در خراسان شمالی در نهایت امنیت برگزار می شود که نشان از ایرانی یکپارچه با امنیتی مثال زدنی دارد.
استاندار خراسان شمالی نیز دوشنبه در آیین افتتاحیه این رقابت ها اظهار داشت: این استان، که مردم آن در قالب این رویداد بین المللی ورزشی مفتخر به میزبانی از ورزشکاران 20 کشور جهان هستند، زادگاه سه هزار شهید بزرگوار است که برای امنیت و آرامش این مرز و بوم جان داده اند و به برکت خون آنان اکنون ایران اسلامی از امنیتی کم نظیر در منطقه و جهان برخوردار است.
محمدعلی شجاعی افزود: ورزش در جهان پیام آور صلح و آرامش است و این یکی از ارزشمندترین آرمان های انقلاب است. ملت ایران مدافع صلح است اما در برابر زیاده گویی کوتاه نخواهد آمد.
سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی روز دوشنبه با پیکار مدعیان قهرمانی در بخش تیمی و انفرادی در سالن ورزشی سالوک دانشگاه بجنورد آغاز شد که تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه و کامرون کشورهایی هستند که در این مسابقات شرکت کننده دارند.
برچسب‌ها
بجنورد فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی امنیت

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/203234/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

لزوم اخذ مجوز ماده ٢٣ برای بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه