پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد:

نمایشگاه شهر هوشمند، نمایشگاهی تخصصی، علمی و آموزشی خواهد بود اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و پنل‌های آموزشی، برنامه‌ها و چالش‌های تخصصی پیش‌بینی شده در نهمین نمایشگاه شهرهوشمند، این نمایشگاه را به نمایشگاهی تخصصی، علمی و آموزشی تبدیل کرده است.

محمدجواد رجائیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «تمام فضای نمایشگاهی تاکنون به غرفه‌داران و شرکت‌های علاقمند، تخصیص داده شده است»، گفت: جامعه فاوای کشور سال گذشته استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه شهر هوشمند داشت، زیرا در آن نمایشگاه سعی کردیم هم شرکت‌های استارتاپی را درگیر کنیم و هم شرکت‌های بزرگ ICT را و از سوی دیگر تلاش کردیم نیازهای مخاطبین نمایشگاه را نیز تامین کنیم. امسال نیز بر اساس تجربه خوب سال قبل، سعی کردیم نمایشگاه را غنی‌تر برگزار کنیم و خوشبختانه استقبال هم خوب بوده و تمامی فضاهای نمایشگاهی به درخواست‌کنندگان تعلق گرفته است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه «در سال‌های گذشته تمرکز بر روی کلان‌شهرها، اعضای شورای شهر، شهرداران و مدیران سازمان‌های فناوری اطلاعات آن‌ها بود ولی امسال این حوزه گسترش یافته و مدیران کل مراکز استان‌ها در نمایشگاه حضور خواهند داشت»، گفت: با توجه به حضور گسترده مدیران شهری و شهرداری‌های استان‌های کشور، سه نشست تخصصی را تدارک دیده‌ایم. اولین نشست با حضور مدیران عامل فاوا کلان شهرهای کشور برگزار می‌شود و نشست دیگر به مدیران فاوا کل مراکز استان‌ها تعلق دارد. این نشست‌ها در حاشیه برگزاری نمایشگاه منجر به تبادل نظر بین شهرداری‌های کشور می‌شود. همچنین نشست معاونین برنامه‌ریزی کلان‌شهرهای کشور نیز در حاشیه همین نمایشگاه برگزار خواهد شد.
رجائیان هدف از برگزاری این نشست‌های تخصصی را پاسخ به نیازهای مشترک بین شهرداری‌ها دانست و گفت: یکی از نیازهای عمده‌ای که همه شهرداری‌ها در حوزه هوشمند سازی دارند این است که بستر نیازهای آن‌ها در حوزه هوشمند سازی، یک بستر واحد است و این جلسات باعث می‌شود تبادل نظر صورت بگیرد و مدیران شهری بتوانند از داشته‌های سایر همکاران در شهرهای دیگر استفاده کنند و از موازی کاری و تکرار راه‌های رفته جلوگیری ‌شود.
وی افزود: از سوی دیگر چون در نمایشگاه شاهد حضور شرکت‌های مختلف هستیم و اکثر پروژه‌ها توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود لذا وقتی که صحبت از یک موضوع عملیاتی و فنی خاص می‌کنیم ، چون همان شرکت نیز در نمایشگاه حضور دارد ارتباط مستقیمی بین شرکت و مدیران مربوطه که نیازمند این توانایی هستند برقرار می شود و موجب تسریع انجام پروژه‌ها می‌شود.
رجائیان از امضای تفاهم نامه بین آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برای توسعه دیتابیس‌های اطلاعاتی مشهد خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و آستان قدس برای اطلاعات املاک شهری منعقد خواهد شد. زیرا بخش قابل توجهی از اراضی مشهد متعلق به آستان قدس است و مردم با این دو ارگان تعاملات زیادی دارند، در حال حاضر تبادل اطلاعات به صورت دستی انجام می‌شود که باعث توقف در روند کار شهروندان می‌شود. الحاق این اطلاعات باعث میشود سرعت پاسخگویی به نیازهای مردمی افزایش یابد.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به سرنوشت استارتاپهای شرکت کننده در نمایشگاه سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: حضور پر رنگ شرکت‌های استارتاپی در نمایشگاه سال قبل نه تنها باعث رونق نمایشگاه بود بلکه باعث آشنایی آنها با این اکو سیستم شد و بسیاری از آنها با بازار هدف و رقبای خود آشنا شدند و برخی نیز با شرکت هایی که خدمات موازی ارائه می کردند، تشکل‌های بزرگتری را تشکیل دادند.
وی ادامه داد: سازمان فاوا شهرداری نیز در طول سال گذشته و از طریق مرکز نوآوری، تلاش کرد استارتاپ‌هایی را که خدماتشان متناسب با خدمات شهری بود را انسجام دهد و با کمک شتاب دهنده‌های مستقر در آن مرکز از آنها حمایت‌های معنوی بکند.
رجائیان افزود: نوع حمایت شهرداری بیشتر دراین جهت است که مسایل و نیازهای شهرداری را با آنها مطرح کند و از محصولات و خدمات آنها در جهت حل مسائل شهری استفاده کند.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به برنامه‌های جانبی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد اشاره کرد و گفت: «همایش ملی شهر هوشمند» با همکاری وزارت کشور در قالب 4 کارگاه تخصصی و با حضور اساتید برجسته حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سوم بهمن ماه و در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود که به شرکت کنندگان گواهی حضور رسمی ارائه می‌شود. همچنین بیش از 30 کارگاه و پنل جنبی نیز همزمان با نمایشگاه شهر هوشمند برگزار خواهدشد.
وی افزود: رویداد بزرگ «هکاتون» نیز دیگر برنامه جنبی این نمایشگاه است که فرصتی را برای برنامه نویسان سراسر کشور به وجود می‌آورد تا در یک چالش بزرگف توانایی و خلاقیت‌های خود را محک بزنند.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه بتواند Lموجب نشاط فضای عمومی حاکم بر صنعت ICT کشور شود و به تبع آن هم شرکت کنندگان و هم مخاطبین حاضر در نمایشگاه احساس رضایت داشته باشند از این که در یک محیط تخصصی قرار می‌گیرند وبتوانند هم دستاوردهایشان راعرضه کنند و هم نیازهایشان را مرتفع سازند.
گفتنی است نهمین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با بیست و دومین نمایشگاه الکامپ، یکم تا چهارم بهمن ماه با حضور شرکت‌های استارتاپی و نوآور در حوزه هوشمند سازی خدمات و واحدهای پیش‌رو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/203300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت

قیمت شیر خشک تغییر کرد؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

مرغ ارزان شد

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد

پاکسازی محیط شهری طبس از زباله با عنوان کمپین بی زباله

رنجش شهروندان دوگنبدان از تاخیر در راه اندازی خط تاکسی در محله باغ فردوس + تصویر

زیرساخت‌های خدمات بین راهی دیگ رستم متحول می شود

آغاز کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی

مسئولان خراسان‌ شمالی یک ساعت معلم می‌شوند

هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ

رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

3×3 ریتریت؛ مکانی عالی برای دور شدن از زندگی پر هیاهوی شهری(+عکس)

تحقق 100 درصدی واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان درگز

افتتاح نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز در چناران

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت

کیفیت هوای مشهد در اولین روز اردیبهشت، ناسالم است

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر مربع افزایش یافت

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

تکمیل بیمارستان «عطار» نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

125ون طبق شیوه‌نامه وزارت کشور باید از طریق تاکسیرانی واگذار شود

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

کشف اموال مسروقه میلیاردی در شیروان

فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

کیفیت هوای مشهد ناسالم است

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

کشف تعداد زیادی از اموال مسروقه در شیروان

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد / منابع آگاه از ریخت و پاش‌های زیاد خبر می‌دهند

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 1 اردیبهشت

واگذاری 37 هزار و 528 مورد انشعاب برق در خراسان رضوی

درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار