پیام خراسان

آخرين مطالب

خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را از نظر آمار کشاورزان نمونه کسب کرد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با انتخاب 9 تولیدکننده و بهره‌برداری نمونه بخش کشاورزی خراسان جنوبی در سطح ملی، برای سومین سال پیاپی این استان موفق به کسب رتبه دوم کشور در این زمینه شد.

غلامرضا قوسی روز سه‌شنبه در نشست خبری «پیشگامان تولید در عرصه ملی» اظهار داشت: آیین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با تجلیل از 166 نفر تولیدکننده برتر ملی، 23 دی ماه امسال با حضور رییس جمهوری برگزار شد و خراسان جنوبی نیز رتبه دوم انتخاب تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی را به خود اختصاص داد.
وی با بیان اینکه جشنواره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی کشاورزی، باعث ایجاد انگیزه و رقابت سالم می‌شود افزود: یکی از اهداف مهم این جشنواره معرفی الگوی عملی و قابل اعتماد در بین تولیدکنندگان، روستاییان و عشایر به منظور الگوبرداری سایر تولیدکنندگان و بهره‌برداران کشاورزی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی فراهم سازی زمینه مساعد به منظور برقراری ارتباط تولیدکنندگان با مسؤولان عالی رتبه کشوری را یکی دیگر از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی با اختلاف یک نفر بعد از خراسان رضوی مقام دوم انتخاب تولیدکننده و بهره‌برداری نمونه بخش کشاورزی را به دست آورد که در مقایسه با استان‌های برخوردار این کسب رتبه حایز اهمیت است.
وی با اشاره به روند شناسایی و انتخاب تولیدکنندگان بخش کشاورزی اظهار داشت: در ابتدا 57 پرونده از سطح استان نامزد و معرفی شدند که 20 نفر شرایط لازم برای حضور در این جشنواره را داشتند.
قوسی عنوان کرد: در بازه زمانی مشخص و ارزیابی کارشناسان در کمیته‌های فنی مختلف 9 نفر به عنوان تولیدکننده و بهره بردار ملی انتخاب و معرفی شدند.
وی یادآور شد: این موفقیت باعث شد علیرغم وجود عوامل محدود کننده‌ بخش کشاورزی اما خراسان جنوبی یک استان پیشرو در کشور معرفی شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشگامان تولید مددکاران ترویجی در حوزه‌های مختلف هستند اظهار داشت: انتظار می‌رود این افراد که از استان به عنوان نمونه ملی معرفی شده‌اند از این پس با ارتباط مستمر در انتقال تجربیات و دانش خود به سایر بهره‌برداری و تولید کنندگان کمک کنند.
وی با اشاره به لزوم احصای نیازهای آموزشی و ترویجی در بخش کشاورزی بیان کرد: ارایه راهکارهای علمی و فنی و تهیه و تدوین آن برای جامعه بهره‌برداری در پیشرفت بیشتر بخش کشاورزی موثر است.
قوسی یادآور شد: کسب عنوان برتر برای خراسان جنوبی مزیت‌های دیگری هم دارد که تغییر نگاه مسؤولان کشوری و استانی نسبت به ظرفیت‌های بخش کشاورزی از آن جمله است.
وی اظهار امیدواری کرد: افراد منتخب در عرصه ملی باید با فراهم کردن بستر کشاورزی علمی پایدار باعث شکوفایی بیشتر بخش کشاورزی شوند تا این موفقیت انگیزه تولید و تلاش بیشتر را در سایر بهره‌برداران افزایش دهد.
معاون مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز گفت: کسب رتبه دوم کشوری برای سومین سال متوالی در خراسان جنوبی با وجود همه کمبودهای بخش کشاورزی کار بسیاری بزرگ و ارزشمندی است.
محسن آرزومندان اظهار داشت: کمیته‌های مختلفی در بحث برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای انتخاب افراد فعال شده‌اند که این کار رقابت برخی رشته را بسیار زیاد کرده است.
وی افزود: در برخی رشته‌های کشاورزی رقابت با استان‌های برخوردار بسیار سنگین و شدید بود که در این شرایط انتخاب بهره‌بردار ملی از خراسان جنوبی نشان تلاش زیاد کشاورزان استان دارد.
وی بیان کرد: رتبه‌های برتر ملی خراسان جنوبی توسط «رضا فروزانفر» در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی و «بهرام ساتلیخ محمدی» در زمینه تولید خوراک طیور و آبزیان از بیرجند، «محسن احتشام» صادر کننده نمونه محصولات کشاورزی و «حمید قاسمی» تولید کننده نمونه زعفران از قاین،«جواد کامکار دلاکه» شرکت تعاونی نمونه عشایر و «محمد حسین جعفری» تولید کننده نمونه نهال جنگلی از زیرکوه، «علی رمضانی» بهره‌برداری نمونه اصلاح و احیای اراضی واگذاری و «فاطمه افقهی» مدیرعامل نمونه صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی از سرایان و «عبداللطیف آبدار» مددکار نمونه ترویجی از شهرستان درمیان است.
خراسان جنوبی اکنون رتبه نخست کشور در تولید عناب و زرشک، رتبه دوم تولید و رتبه نخست کیفیت زعفران، رتبه اول را در تعداد قنوات و شرکت‌های سهامی زراعی، رتبه چهارم تولید پنبه، رتبه پنجم تولید پسته و گل نرگس و رتبه هشتم تولید انار را به خود اختصاص داده است.
همچنین وجود 800 گونه گیاهی، دارابودن چرخه کامل گوشت سفید و 20 درصد جمعیت شتر کشور از دیگر ظرفیت‌های استان مرزی خراسان جنوبی است.
برچسب‌ها
کشاورزی دام و طیور خراسان جنوبی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/203322/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ویدیوئی از دانش‌آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

‏سرقت موبایل پشت چراغ قرمز سر چهارراه در مشهد!

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 7 اردیبهشت

قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود

آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد

حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود

گوزن سفید

برگزاری کنکور سراسری 1403گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند

بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

1055 قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

دستگیری متهم به قتل در کمتر از 5 ساعت در نیشابور

نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی

مرحله اول کنکور سراسری 1403 در مشهد

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟

سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

امدادرسانی در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی ادامه دارد

جمع‌آوری و دستگیری 286 معتاد و خرده‌فروش در مشهد

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور

پرورش هزار و 700 نفر شتر در داورزن

گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد 50 درصدی داشته است

کیفیت هوای مشهد «پاک» است