پیام خراسان

آخرين مطالب

نماینده مجلس: نگاه نو در بدنه کارشناسی دستگاه‌ها ضروری است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی نگاه نو ایجاد شود چون اکنون قانون در خراسان جنوبی به سختگیرانه‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز شنبه در نشست خبری افزود: باید با فرهنگ‌سازی جدید و آموزش ضمن خدمت برای کارشناسان این مشکل رفع شود.
وی اظهار داشت: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان ماموریت به استان‌های دیگر بروند تا ببینند چگونه در آن استان‌ها قانون را با دید باز اجرا می‌کنند و اگر واگذاری زمین به یک صنعتگر یا تولیدکننده در خراسان جنوبی 6 ماه طول می‌کشد برای مثال در اصفهان یک ماهه زمین واگذار می‌شود.
وی گفت: باید بررسی شود که چظور قانون در این استان اجازه کار به سرمایه‌گذار را نداده اما در دیگر استان‌ها از این قانون برای حمایت از سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود بنابراین سیستم اداری ما نیاز به بازسازی فرهنگی دارد و دستگاه‌های نظارتی فقط به کارهای انجام شده ایراد نگیرند بلکه اگر کاری نشده نیز به آنها ایراد بگیرند و از مسوول بپرسند چرا به یک ارباب رجوع یا سرمایه‌گذار جواب منفی داده‌ است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه اجرایی نظارت کند کلمه «نه» یا «نمی‌شود» که از طرف کارشناسان و مسوولان دستگاه‌های اجرایی به افراد گفته می‌شود به چه دلیلی بوده است اما این کار در استان‌های دیگر انجام می‌شود.
وی افزود: سامانه‌ای از طرف سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و بازرسی استانداری خراسان جنوبی طراحی شود که اگر پاسخ مناسبی به فردی در اداره‌ای داده نشد به چه دلیل بوده و اگر یک سال این کار انجام شود به فرهنگ تبدیل می‌شود.
عبادی گفت: به عنوان نماینده مردم بارها تقاضای کاری را کردم که سیستم اجرایی گفت نمی‌شود یا خلاف قانون است در حالی که قانون قابل تاویل است و جایی که خلاف نص قانون بوده حرف درستی است اما چه قانونی است که در استان دیگر مشکل مردم را رفع می‌کند اما در استان ما این قانون خلاف است.
وی اضافه کرد: هشت سالی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستم خبرنگاران را همکار خود می‌دانم و تلاش کردم همواره پاسخگوی اصحاب رسانه باشم و درخواست مصاحبه‌ها را هم بی‌پاسخ نگذاشتم و در این مدت تا امروز حتی از یک خبرنگار یا رسانه شکایت نکردم.
وی گفت: گاهی اوقات در تهران و رسانه‌های کشوری از بنده تیترهای غیرواقعی و مغرضانه کار شد که صحت نداشت و در استان هم گاهی این موضوع پیش آمد اما تحمل کردیم و در مجموع خبرنگاران را همکار خود می‌دانیم چون کار نماینده هم مطالبه‌گری و پیگیری است و خبرنگاران هم همین وظیفه را دارند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم افزود: یکی از اهداف تشکیل این نشست قدردانی از خبرنگاران استان است که در مدت نمایندگی‌ام با یکدیگر همکار بودیم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص روند اصلاح قانون تشخیص اراضی ملی از مستثنیات گفت: قانون منابع طبیعی یکبار اواخر مجلس قبل در قانون رفع موانع تولید اصلاح شد و در آن دوره قانون منابع طبیعی تسهیل شد و هم اکنون بحث نحوه ملاک قرار دادن عکس های هوایی و تاریخ این عکس ها برای تشخیص اراضی ملی از مستثنی در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی اصلاح این قانون مورد بحث قرار گرفته است.
عبادی یادآور شد: در این خصوص لایحه‌ای از طرف دولت آمد اما متاسفانه پس گرفته شد و خود مجلس در حال حاضر در تلاش است که بعضی از مواد این قانون را تغییر دهد و از کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی تاکنون خروجی در این حوزه نداشته‌ایم.
وی افزود: هرچند در این حوزه باید دقت عمل به گونه‌ای باشد که هم کار مردم تسهیل شده و هم از زمین‌خواری جلوگیری شود و افراد زمین‌های حاشیه شهرهای مهم را به این بهانه تصرف نکنند و به همین دلیل کمیسیون کشاورزی مجلس هم روی این زمینه تامل دارد.
وی اظهار داشت: در سفر حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی به بیرجند موضوع مشکلات مردم با قانون منابع طبیعی را عنوان کردم و ایشان هم گفتند که 80 درصد این مشکلات به دلیل عملکرد مجریان است، در دوره ای بخش خصوصی عده‌ای را برای تشخیص اراضی ملی و مستثنیات مشخص کردند که آنها در اجرا درست عمل نکردند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشخص کرد که در هر منطقه ای چه کسی برگ تشخیص اراضی ملی از مستثنیات را مشخص کرده چون در جایی وسط زمین مردم در بیابان که هیچ ارشی مالی ندارد 10 متر زمین کشاورز را ملی اعلام کردند که در 15 سال قبل که این کار انجام شده به شکلی غیرحرفه ای انجام شده است اما امروز همکاری ها با مردم در این حوزه تسهیل شده است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره روند احداث راه آهن در استان ادامه داد: در دوره های قبل مجلس در حوزه راه آهن خراسان جنوبی هیچ اقدامی انجام نشد که با پیگیری‌های ما و تهدید به استعفای بنده و سه نفر دیگر از نمایندگان دوره قبل مجلس برای راه آهن ردیف در بودجه برای آن ایجاد شد و سال 1394 این ردیف گرفته شد.
وی اظهار داشت: درخواست صدور مجوز برای بهره گیری دولت از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای راه آهن از دیگر اقدمات ما بود و در برنامه ششم توسعه، مجلس پیشنهاد داد که اولویت راه‌آهن در کشور راه آهن شرق باشد و این زیرساخت‌های قانونی را فراهم کردیم.
عبادی گفت: اکنون 700 میلیون یورو از کشور روسیه وام برای تکمیل راه آهن زاهدان - بیرجند - گناباد گرفته شده و ارزش آن از بودجه عمومی بالاتر است چون پول نقد است.
وی افزود: 2 سال قبل کلنگ راه‌آهن از سمت گناباد به بیرجند زده شد و از داخل استان هم قرار است زیرساخت‌های آن شروع شود و 60 کیلومتر از طرف گناباد زیرساخت‌هایی مثل پل و ... انجام و پیمانکار آن مشخص شد که چون مبلغ آماده وام هم وجود دارد پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده پروژه راه‌آهن رشد خوبی داشته باشد.
وی اظهار داشت: در چهار سال گذشته دوباندسازی جاده بیرجند - قاین رشد خوبی داشته و 75 درصد رشد فیزیکی داشته چون نصف آن آسفالت شده و زیرسازی هم داشته که امروز تلفات جاده‌ای خیلی کم شده است.
عبادی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس اخیرا خراسان جنوبی را به لحاظ کمترین نرخ بیکاری در کشور معرفی کرده است البته ما این شاخص را به طور کامل قبول نداریم اما باز هم جایگاه ما نسبت به دیگر نقاط کشور مطلوب تر است.
وی درخصوص بودجه ارائه شده از طرف دولت افزود: این بودجه در مجموع نسبت به سال‌های قبل خوب است و باید در مجلس تصویب شود اما در مجموع از دولت تشکر می‌کنیم چون بودجه خوبی به مجلس ارائه کرده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره آخرین وضعیت انتقال آب به استان و لغو پروازهای فرودگاه بیرجند گفت: این آب برای مصارف کشاورزی نبوده بلکه برای صنعت و مصارف خانگی است و باید صنایع و معادن نیازمند استان متقاضی استفاده آن باشند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت هم 30 درصد انتقال این آب به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را خرید تضمینی کرده که جاذبه برای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه را داشته باشد.
وی یادآور شد: در مورد فرودگاه بیرجند افزایش پرواز داشتیم چون سال‌های ابتدایی نمایندگی‌ام در هشت سال قبل حتی شرکت هواپیمایی ماهان هم پروازهایش را کنسل کرد و فقط ایران ایر تعداد محدود پرواز داشت که مجدد شرکت ماهان را با پیگیری‌های انجام شده برگرداندیم و امروز ایرلاین های متعددی در استان فعال شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درخصوص نتایج سفرهای مسوولان کشوری به استان گفت: بعضی از این سفرها دستاوردی نداشت اما بیشتر این سفرها منشا برکات بود و بنده هم به همه مسوولان کشوری نامه زده و از همه آنها برای سفر به خراسان جنوبی دعوت کردم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: استقبالی که مردم در تجمع‌ها مختلف مثل تشییع پیکر این شهید بزرگوار داشتند یک حماسه باشکوه بود که در تاریخ خواهد ماند و جهان هم نمی‌تواند آن را فراموش کند.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: این ظرفیت بزرگ و همراهی و همدلی مردم با نیروهای نظامی با یک فرد نظامی فقط در کشور ما وجود دارد و در هیچ کشور دیگری اگر افسر یا ژنرالی کشته شود به این شکل جامعه متاثر نمی‌شود و این ها از برکات انقلاب اسلامی است که مردم و مسوولان با یکدیگر ارتباط داشته و همدل هستند.
وی اظهار داشت: مردم خود را صاحب این انقلاب می‌دانند و وقتی شهید سلیمانی به شهادت رسید مردم احساس کردند که پاره تن آنها شهید شده است و ممکن است عده ای که در تشییع جنازه بستگان خود شرکت نمی‌کردند اما در این تشییع پیکر این شهید شرکت کردند وآان حماسه بزرگ را آفریدند.
وی گفت: حضور مردم در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی سیلی محکمی به دهان آمریکا بود و حملات موشکی ما جای خود را دارد و آمریکایی‌ها تلفات هم داده اند هرچند کتمان می‌کنند اما در آینده تلفات خود را اعلام خواهند کرد.
حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی نکرد.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی سید محمدباقر عبادی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/204011/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد