پیام خراسان

آخرين مطالب

امام جمعه مشهد:

رسیدن به اقتدار اقتصادی با الگوی مثلث توسعه اقتصادی ممکن است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- امام جمعه مشهد گفت: دشمن از برخورد نظامی با کشورمان نا امید شده و امید است ایران در حوزه اقتصادی به پیشرفتی برسد که دیگر دشمن نتواند از تحریم هم به عنوان سلاح برای ضربه زدن به کشورمان بهره گیرد و نقطه حرکت رسیدن به اقتدار در حوزه اقتصادی همین الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی است.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در همایش الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با رویکرد دستاوردهای معین‌های اقتصاد مقاومتی در شاندیز افزود: الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی طرحی ارزشمند و از برکات شهید حاج قاسم سلیمانی است زیرا آقای رزم حسینی هدیه شهید سلیمانی است.
وی اضافه کرد: قبل از اینکه آقای رزم حسینی به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی منصوب شوند، شهید سلیمانی نزد من آمدند و گفتند که "استاندار جدید شما فردی عادی نیست بلکه یک عنصر پرورش یافته در فرهنگ دفاع مقدس و سلاله‌ای از عرصه ایثارگری نظام است که دانش و تجربیات فوق العاده‌‎ای در نجات اقتصاد این کشور دارد که می‌خواهد پای ضریح امام رضا (ع) بریزد."
امام جمعه مشهد گفت: شما معین‌های اقتصادی نخبه‌های ارزشمندی هستید و حرکت شما در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی تنها یک جریان اقتصادی عادی در جامعه نیست بلکه این حرکت وابستگی و ارتباط خاصی با اساس انقلاب اسلامی دارد که تحت رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب به عنوان نقطه حساس مقاومت در برابر دشمن در این استان اجرا شده است.
علم الهدی افزود: خراسان رضوی نمونه‌ای برجسته از الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی را به کشور ارایه دهد زیرا تنها راه نجات کشور در برابر دشمن مستکبر و خنثی کردن همه جنایتهای دشمن، اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به حدی از قدرت رسید که دشمن بیش از 30 سال مانند سگ در اطراف کشورمان پارس کرد اما نتوانست به آن نزدیک شود و تبعات جنایتی هم که دشمن در ارتباط با به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی مرتکب شد به این سادگی دست از گریبان او بر نمی‌دارد همان طور که در برابر انتقام مقتدرانه کشور از این موضوع، جرات نکرد هیچ واکنشی نشان دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تاکنون هیچ فعالیت اقتصادی در کشور اجرا نشده که همه قدرتهای نظام به عنوان پشتیبان فعالان اقتصادی وارد عمل شده و در مقام تایید آنان برآیند اما هم اکنون ائمه جمعه، قوه قضاییه، قوه مجریه و نمایندگان مجلس همگی حامی معین‌های اقتصادی در الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی هستند و با همه قدرت با معین ها همراهی می‌کنند تا ثابت کنند باید رویکردمان در توسعه نگاه به درون و اتکای به توانمندیهای خود باشد و تنها در این صورت مشکلات و نگرانی‌های مردم حل می‌شود.
علم الهدی افزود: فعالیتهای اقتصادی معینهای اقتصادی در این طرح طی یک سال گذشته مثبت بوده و کوچکترین تردیدی در روند اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی و توفیق آن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب چندی قبل فرمودند که "اگر از محل اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی با افق ورود 90 هزار میلیارد تومان سرمایه به استان خراسان رضوی، یک سوم آن معادل 30 هزار میلیارد تومان هم وارد استان شود پول کمی نیست" و هم اینک که یک سال از اجرای این الگو در خراسان رضوی می‌گذرد 11 هزار میلیارد تومان سرمایه نقدی وارد استان و به کار گرفته شده در حالی که هیچ امکان دولتی در آن دخالتی نداشته و دستاورد معین‌های اقتصادی است.
علیرضا رزم‌حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.
وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی" را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا از دی ماه 1397 با تقسیم استان به 12 منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است.
در این طرح نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان "معین اقتصادی" مناطق 12 گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود.
بر این اساس هم‌اینک افزون بر 100 معین اقتصادی در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در مناطق 12 گانه خراسان رضوی 98 درصد از کل روستاهای این استان را زیر پوشش برنامه‌های توسعه برده‌اند.
افزون بر 92 درصد معینهای اقتصادی خراسان رضوی از بخش خصوصی و هشت درصد از بخش دولتی و نهادهای غیردولتی هستند. استاندار خراسان رضوی تاکنون در روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع "کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی" که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند، به همه شهرستانهای این استان سفر و در این چارچوب دهها فقره تفاهمنامه اقتصادی را با مسئولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان "معین" امضا کرده است.
تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی شامل 21 درصد در حوزه خدمات و گردشگری 44 درصد در حوزه صنعت و 35 درصد در حوزه کشاورزی هستند.
در همین ارتباط نهادی با عنوان "نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی" نیز توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل و فعال شده که با بهره‌گیری از مشاوره نخبگان و دانشگاهیان وظایف آن فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معینهای اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه ها و عملکرد معینها، پیگیری امور اداری و مشکلات معینهای اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران است.
برچسب‌ها
سید احمد علم الهدی دفاع مقدس اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی قاسم سلیمانی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/204476/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم

10 بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی؛ آنچلوتی به رکورد گواردیولا رسید

ژست های ژورنالی علیرضا نیکبخت واحدی کنار زمین فوتبال (عکس)

کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»

اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود

بهره مندی 474 هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد

پیش بینی افزایش 5 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید

علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت

ایجاد 13 هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

رقابت 270 چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور

مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد

انسداد مرزها در استان خراسان رضوی