پیام خراسان

آخرين مطالب

ارایه لیست انتخاباتی توسط اصلاح طلبان خراسان رضوی بعید است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- رییس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت: اگر شرایط تایید صلاحیت‌ها به همین شکل ادامه یابد ارائه لیست از سوی اصلاح طلبان استان بعید است و نمی‌توانیم لیست انتخاباتی بدهیم.

محمد صادق جوادی حصار دوشنبه شب در نشست خبری افزود: از بین 18 نماینده کنونی استان در مجلس علاوه بر پنج نماینده اصولگرای مشهد، از جریان مستقل و اصلاح طلب فقط 2 نماینده نیشابور و تربت‌حیدریه تایید صلاحیت شدند، یعنی نمایندگان اصلاح طلب قوچان، تربت‌جام، درگز، کاشمر و سبزوار جزو رد صلاحیت شدگان هستند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر همان تعداد اندک افرادی که ما آنها را به ثبت نام برای نامزدی نمایندگی برای حوزه‌های انتخابیه مشهد و دیگر شهرستان‌ها متقاعد کرده بودیم نیز رد صلاحیت شده‌اند.
وی گفت: در بین داوطلبانی که نماینده مجلس نبودند، پس از رد صلاحیت‌ها هیچ نامزد نام و نشان داری از اردوگاه اصلاح طلبان وجود ندارد، البته آنها اعتراض کرده‌اند اما هیچ نشانه و امید روشنی برای تایید صلاحیت آنان دریافت نشده است، هرچند از طرف نمایندگانمان در ستاد مرکزی در حال پیگیری هستیم تا نماینده‌ای از استان در انتخابات مجلس داشته باشیم.
جوادی حصار افزود: عمده دلیل رد صلاحیت‌ها ذیل ماده 28 قانون بوده که بند اول آن اعتقاد و التزام عملی به اسلام، بند دوم آن اعتقاد و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی، بند سوم آن تابعیت جمهوری اسلامی و بند چهارم اعتقاد به ولایت فقیه است و اغلب ردصلاحیت‌ها آنگونه که شنیده‌ایم به خاطر بندهای یک و دو قانون یاد شده بوده است.
وی ادامه داد: آنچه در انتخابات مهم است، رقابتی بودن آن می‌باشد و اگر قرار باشد 26 بهمن یعنی شب آزاد شدن تبلیغات انتخاباتی بگویند شما تایید شده‌اید که فایده ندارد و رقابت کردن نمی‌شود.
وی گفت: قصد رها کردن انتخابات را نخواهیم داشت زیرا دغدغه ملی و میهنی و مردمی داریم و احساس می‌کنیم اصلاح طلبان تنها نباید مدافع حقوق خود در مشهد و دیگر شهرها باشند، ما مدافع حقوق اکثر شهروندانی هستیم که به عنوان مستقل ثبت نام کرده‌اند ما به آنها نیز برای احقاق حقوقشان کمک خواهیم کرد.
این فعال اصلاح طلب افزود: از دوستان اصلاح طلب خود خواسته ایم در انتخابات ثبت نام کنند، برخی معتقد بودند معلوم نیست اقبالی باشد و فضا گرم شود اما به حکم وظیفه میهنی و مطابق منش و رفتارهای اصلاح طلبانه و به خاطر رونق انتخابات در آن حضور یافتند.
وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه حمایت کننده کشور، حضور مردم در عرصه حمایت از نظام است. اگر این حضور کم رنگ شود جایگزین مناسبی برای قوام بخشیدن به جمهوری اسلامی نمی‌توان یافت، موشک، ارتش، مستشاران، نیروی زرهی و لجستیک هیچکدام به تنهایی تامین کننده ثبات و نظام و آرامش اجتماعی ما نخواهند بود.
وی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم در خطبه‌های اخیر نماز جمعه اشاره کردند حضور گسترده مردم تامین و تضمین کننده امنیت کشور است به همین دلیل تلاش کردیم کاستی ها و کم لطفی ها را کمتر مورد توجه قرار داده و به وظیفه ملی و میهنی خود بیشتر عنایت داشته باشیم و از دوستانمان دعوت کردیم در انتخابات شرکت کنند.
جوادی حصار افزود: پس از شهادت ناجوانمردانه سردار رشید اسلام سپهبد سلیمانی و موج امید بخشی که در کشور ایجاد شد، گمان می‌کنم برخی تحلیل اشتباه کردند، تصور کردند این موج همیشه وجود دارد و می‌توانند با مصادره آن برای تقویت بنیان‌های یکجانبه گرایی خود استفاده کنند ولی با ابراز تاسف از اتفاقات ناگوار بعدی، این رویدادها به سرعت نشان داد موج یاد شده نمی‌تواند پایدار بماند چرا که اگر حضور مردم در صحنه نباشد می‌تواند این موج امید، صدمات جدی ببیند.
وی ادامه داد: سرنگونی هواپیمای اوکراینی موجی از یاس و اندوه و ناراحتی در کشور ایجاد کرد که به سببب پنهان کاری و عدم اطلاع رسانی به موقع، امواج متلاطم امید را در جاهایی متوقف کرد و به ضد خود تبدیل نمود.
وی گفت: مسوولان انتخابات به این نکته توجه کنند که ملت ایران هوشمند و آینده نگر و اهل تمیز است و میداند چه اقدامی انجام دهد لذا امیدواریم مراجع تصمیم ساز تجدید نظر کنند و ناامیدی گسترده‌ای را که به خاطر رد صلاحیت‌های بی منطق و فراقانونی ایجاد شده است کنترل کنند و در این فرصت باقی مانده کاری کنند که بتوان بخشی از این یاس و ناامیدی را از بین برد و مردم را به آینده امیدوار کرد.
جوادی حصار در تشریح راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان افزود: بعید می‌دانم در مشهد بتوانیم لیست بدهیم مگر اینکه اتفاقی بیفتد که دستکم سه نامزد دارای کارنامه داشته باشیم تا بتوانیم لیست بدهیم.
وی ادامه داد: می‌خواهیم یک لیست در سراسر کشور بدهیم که اگر 80 یا 90 نفر بودند اصلاح طلبان کارنامه دار قابل دفاع باشند نه اینکه 150 نفر از فراکسیون امید به مجلس بفرستیم که بعد 60 نفر آنها فراکسیون جدید مستقلین درست کنند، البته آن زمان از این راهبرد برای پیشگیری از ورود افراطیون خاص حمایت کردیم اما در این دوره تصمیم بر این نیست، بلکه استفاده و حمایت از نیروهای کارنامه دار اصلاح طلب مد نظر است لذا اگر این تعداد فراهم نشدند لیست نخواهیم داد.
وی گفت: قطعا رای خواهیم داد و به کسانی رای خواهیم داد که جریان حذف کننده اصلاح طلبان، نفع نبرد. ما در زمینی که برای ما طراحی کرده‌اند بازی نخواهیم کرد اما این به معنی عدم حضور در بازی نیست.
جوادی حصار همچنین از عدم واگذاری مکانیزم‌های کنترلی انتخابات به احزاب انتقاد کرد و افزود: علت رد صلاحیت بنده عدم التزام ‌به اسلام اعلام شد، به من ‌گفتند وقتی در فرانسه بودی دخترت به جای روسری کلاه داشته است.
وی در خصوص مداخله نهادهای نظامی در انتخابات نیز اظهار داشت: سپاه پاسداران، عزیز و دوست داشتنی است و ما پاسدار رشادت‌های آنها هستیم اما هر چیزی جایگاهی دارد، سپاه به عنوان یک نهاد نظامی باید دنبال کار دفاعی و لجستیکی باشد و اینکه سپاه را در بازی‌های سیاسی دخیل کنیم خدمت به سپاه نیست، سپاه باید حامی منافع ملی و مجلسی باشد که در راس امور کشور قرار گیرد.
مریم السادات طیرانی دیگر عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی از کانون دانشگاهیان استان نیز در این جلسه گفت: از 30 عضو این کانون که در انتخابات ثبت نام کردند 28 نفر رد صلاحیت شدند که علت رد صلاحیت دستکم 20 نفر آنها استناد به بند یک ماده 28 بوده است.
رضا گلستانی، نماینده حزب اسلامی کار در استان و دیگر عضو این شورا نیز گفت: نمایندگان این حزب که با نهادهای کارگری ارتباط بسیار گسترده دارند نیز رد صلاحیت شدند و افرادی نمایندگی کارگران را در استان بر عهده دارند که اصلا اطلاعی از اوضاع این قشر نداشته و فقط به دنبال استفاده از سبد رای کارگران هستند.
عضو حزب مردم سالاری و دیگر عضو این شورا هم گفت: افراد شناخته شده و شاخص اصلاح طلب استان در این دوره انتخابات ثبت نام نکردند چون می‌دانستند رد صلاحیت می‌شوند و نیروهای رده دو، سه و چهار حزبی ثبت نام کردند تا شاید شورای نگهبان به دلایل شرایط موجود کشور نگاه دوستانه و مسالمت آمیز داشته باشد و صلاحیت آنها را تایید کند اما این اتفاق نیفتاد.
عطیه نیک جوانی افزود: در تایید صلاحیت‌ها یا رسیدگی به اعتراض‌ها نگاه به حفظ وحدت ملی لازم است و قشر عظیمی از مردم ناامید می‌شوند و دچار بی‌تفاوتی می‌گردند، از نگاه جامعه شناختی لازم است شورای نگهبان و نهادهای نظارتی نگاه وحدت ملی داشته باشند.
برچسب‌ها
حزب اسلامی کار فراکسیون امید مشهد حزب مردمسالاری شورای نگهبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/204720/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاکسازی محیط شهری طبس از زباله با عنوان کمپین بی زباله

رنجش شهروندان دوگنبدان از تاخیر در راه اندازی خط تاکسی در محله باغ فردوس + تصویر

زیرساخت‌های خدمات بین راهی دیگ رستم متحول می شود

آغاز کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی

مسئولان خراسان‌ شمالی یک ساعت معلم می‌شوند

هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ

رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

3×3 ریتریت؛ مکانی عالی برای دور شدن از زندگی پر هیاهوی شهری(+عکس)

تحقق 100 درصدی واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان درگز

افتتاح نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز در چناران

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت

کیفیت هوای مشهد در اولین روز اردیبهشت، ناسالم است

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر مربع افزایش یافت

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

تکمیل بیمارستان «عطار» نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

125ون طبق شیوه‌نامه وزارت کشور باید از طریق تاکسیرانی واگذار شود

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

کشف اموال مسروقه میلیاردی در شیروان

فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

کیفیت هوای مشهد ناسالم است

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

کشف تعداد زیادی از اموال مسروقه در شیروان

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد / منابع آگاه از ریخت و پاش‌های زیاد خبر می‌دهند

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 1 اردیبهشت

واگذاری 37 هزار و 528 مورد انشعاب برق در خراسان رضوی

درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

لزوم اخذ مجوز ماده ٢٣ برای بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان