پیام خراسان

آخرين مطالب

با ورود جهاددانشگاهی به حوزه گیاهان دارویی استراتژیک؛

‌فرآورده‌های فراسودمند به بازارهای داخل و خارج وارد شده است علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با ورود به حوزه گیاهان دارویی استراتژیک با هدف حضور فعال در تجاری‌سازی تحقیقات کاربردی و بازاریابی و عرضه گیاهان دارویی؛ زنجیره‌ای از فرآورده‌های فراسودمند را وارد بازار داخل و خارج از کشور کرده است.

جلال الدین صادقی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تاسیس جهاددانشگاهی استان در 12 بهمن ماه 63 اظهار کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سه حوزه پژوهش، آموزش و فرهنگ ،کاربردی و براساس نیازهای جامعه است.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استراتژیک با تمرکز بر عناب، زرشک و زعفران و تحقیقات کاربردی که بتواند منجر به بهینه سازی تولید و دست‌یابی به فرآورده‌های فراسودمند از محصولات مذکور شود تاکنون منجر به نتایج بسیار ارزشمندی شده است.
صادقی با اشاره به اینکه تحقیقات جهاد دانشگاهی کاربردی، محصول محور و مبتنی بر نیاز بازار است، عنوان کرد: برندسازی از عوامل کلیدی است که منطقه را معرفی و اقتصاد استان را پویا می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک استان گفت: در ادامه این زنجیره فروشگاه اینترنتی مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی که در مجموعه 14 هکتاری دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با هدف خلق ثروت از مزیت‌های منطقه‌ای شامل؛ فرآورده های فراسودمند عناب، زرشک، زعفران در سال 1398 تاسیس شد و با آدرس www.birnab.ir به ارائه خدمات کیفی مبتنی بر علم و تحقیق می‌پردازد.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: در سایت بیرناب، به دنبال این هستیم که پتانسیل‌های استان را شناسایی و از مزیت‌های منطقه‌ای خلق ثروت کرده و آن گونه که شایسته استان است به معرفی آن بپردازیم.
صادقی با بیان این که تمام تولید کنندگان خرد می‌توانند از امکانات و تجهیزات این مرکز جهت بهینه سازی تولید و فرآوری بهره ببرند، بیان کرد: معرفی روستاهای تولیدکننده محصولات استراتژیک یکی از اهداف این سایت است تا هر محصولی به نام روستای تولیدکننده در سطح کشور معرفی شود.
وی تصریح کرد: طبق بررسی که توسط محققان جهاددانشگاهی استان صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که در این سال‌ها کشاورزان و متولیان کشاورزی استان به صورت مطلوب عمل کردند و حجم تولید محصولات خوب است، و جهاددانشگاهی به صورت متمرکز و برای اینکه سود و ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورز و استان شود در این حوزه ورود جدی نموده است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: خدماتی متمرکز بر محصولات استراتژیک از آموزش و مشاوره برای بهبود کیفیت محصولات و فرآورده‌ها و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه را در قالب این سایت انجام می‌دهیم.
صادقی از فعالیت دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان در جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: تاکنون دو هزار و 300 نفر از بانوان خانه‌دار از خدمات آموزشی و فرهنگی این دبیرخانه با رویکرد توانمند سازی بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به تشکیل گروه پژوهشی مطالعات اقتصادی و اجتماعی شهری و روستایی، ادامه داد: برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 109 روستای خراسان جنوبی با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی استان تدوین و فاز دوم آن برای 135 روستای دیگر استان آغاز شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیمارهای صعب العلاج با منشا خونی کاربرد دارد، بیان کرد: نمایندگی خون بندناف در خراسان جنوبی از سال 94 در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی کار خود را آغاز کرده و تاکنون موفق به ذخیره سازی 500 نمونه شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این مجموعه در استان، گفت: سالانه بیش از 6 هزار نفر در آموزش‌های کوتاه مدت و 500 نفر در آموزش های ضمن خدمت جهاد دانشگاهی استان شرکت می کنند.
صادقی با اشاره به اجرای طرح سرباز ماهر در استان بیان کرد: مقرر شد با کارفرمایی اداره کل ورزش و جوانان 800 سرباز وظیفه تحت آموزش‌های عملی و تئوری قرار گیرند که از این تعداد، 450 نفر از سربازان ارتش جمهوری اسلامی، 50 نفر از سپاه پاسداران و 300 نفر از مجموعه نیروی انتظامی هستند.
آموزش‌های ارائه شده به سربازان، توسط جهاددانشگاهی طبق قرارداد منعقده شامل دو دوره «آشنایی با مهارت‌های زندگی» به میزان 32 ساعت و «آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی» به میزان 48 ساعت خواهد بود.
صادقی با بیان اینکه اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان از سال 96 آغاز شده، افزود: در این طرح شغل های مزیت دار استان شناسایی شدند، متقاضیان پس از ثبت نام، استعدادسنجی شده و پس از توانمندسازی، آموزش و اتصال به بازار به پیشرانان معرفی شدند.
وی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در شطح کشور منعقد و اکنون در حال پیاده سازی در استان است که هدف از اجرای این طرح توانمندسازی 69 نفر از بانوان سرپرست خانوار است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: فرهنگسرای ابن حسام، نگارخانه ابن حسام، انتشارات جهاددانشگاهی، سازمان دانشجویان، مرکز گردشگری علمی و فرهنگی، مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، خبرگزاری ایسنا، سازمان فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری ایکنا از مراکز فعال حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/206083/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آتش‌سوزی یک مهمانپذیر در اطراف حرم مطهر رضوی

بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی

تولید بیش از 50 اثر گرافیکی درباره واقعه صحرای طبس

اعزام تیم واکنش سریع شرکت آبفای خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان

کاشت 300 اصله شاه‌توت در مزرعه دانشگاه آزاد فردوس

دشت‌های زیبای کلزا در خراسان شمالی به روایت تصاویر

خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ (+ عکس)

توزیع 8 هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران خراسان شمالی

کشف و ضبط مقادیری گوشت چرخ کرده فاسد از یک اغذیه فروشی در سبزوار

اهدای عضو به 4 بیمار زندگی دوباره بخشید

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

برگزاری همایش نمایش اسب در طبس

کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی آغاز شد

رونمایی از نماد شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی

دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد به آشخانه برخورد کردند

نمایش «UN12» در مشهد

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

توقیف خودروی حامل ماهی تازه بدون گواهی بهداشتی حمل دامپزشکی در تربت حیدریه

چرا ون‌های وزارت کشور در مشهد هنوز واگذار نشده‌اند؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: جهت تحقق شعار سال دولت و مجلس هر 4 ماه یک‌بار گزارش دهند/ وقتی مردم را پای کار آورده‌ایم موفق بوده‌ایم + فیلم

تحقق 100 درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی در سال 1402

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت

تغییر قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

خبری تازه و مهم برای دارندگان دسته چک

واکنش وزارت اقتصاد به شایعه برکناری خاندوزی

مالیات نقل‌ و‌ انتقال برخی خودروها اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 21 فروردین 1403

بلیت هواپیما تا 2 هفته دیگر گران می‌ شود

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 25 فروردین 1403

خبر مهم بانک مرکزی درباره کارت های بانکی

باهنر: نباید به اندازه تورم، حقوق ها را افزایش داد

کرایه تاکسی ها از این تاریخ افزایش خواهد یافت

زمان افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 26 فروردین 1403

واکنش به صف های طولانی پمپ بنزین در تهران

طرح جدید برای کنترل مشترکان بدمصرف برق

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 27 فروردین 1403

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

هشدار رئیس سازمان بورس به بانک مرکزی

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 29 فروردین 1403

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت گوشت، مرغ، روغن و برنج

کاهش محسوس قیمت انواع سکه و طلا؛ دلار در کانال 66 هزار تومانی قرار گرفت

قیمت پیامک 4 تومان افزایش یافت