پیام خراسان

آخرين مطالب

388 طرح گازرسانی در خراسان جنوبی آماده افتتاح است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: 388 طرح گازرسانی در ایام دهه فجر امسال با هزینه بیش از 168 میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سید محمود هاشمی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: همزمان با دهه فجر در مجموع 537 پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر 417 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
وی با بیان اینکه 205 روستا با هزینه 148 میلیارد تومان و 183 واحد صنعتی با هزینه کرد 20 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است افزود: در ایام دهه فجر همچنین گازرسانی به 144 روستا با اعتبار مورد نیاز 172 میلیارد تومان آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به احداث خط انتقال گاز به شهر دیهوک نیز گفت: این پروژه به طول 69 کیلومتر همزمان با دهه فجر آغاز و اعتبار پیش‌بینی شده آن 51 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی رینگ خطوط تغذیه در سطح استان نیز برای تقویت و پایداری شبکه با اعتبار بیش از 20 میلیارد تومان آغاز می‌شود.
هاشمی عنوان کرد: برای پروژه‌های پدافندی و مقاوم‌سازی نیز 6 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی آن در سطح استان آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: در مجموعه عملیات اجرایی 149 پروژه با پیش بینی اعتبار 249 میلیارد تومان همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی به تفکیک شهرستان‌ها نیز گفت: در شهرستان بیرجند گازرسانی به 32 روستا با هزینه‌کرد 10 میلیارد تومان و 34 واحد صنعتی و تولیدی با هزینه کرد 2 میلیارد و 500 میلیون تومان افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به 21 روستا در شهرستان بیرجند همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود افزود: برای این پروژه‌ها نیز اعتبار مورد نیاز 9 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
هاشمی از افتتاح گازرسانی به 28 روستای شهرستان نهبندان همزمان با دهه فجر خبر داد و بیان کرد: برای این پروژه‌ها حدود 50 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و 30 واحد صنعتی نیز با 7.5 میلیارد تومان هزینه در این شهرستان به شبکه گاز طبیعی وصل می‌شوند.
وی گفت: همچنین در شهرستان نهبندان عملیات گازرسانی 33 روستا با پیش بینی اعتبار 20 میلیارد تومان آغاز می‌شود و برای چند پروژه زیربنایی نیز 2 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: در شهرستان سربیشه 44 روستا همزمان با دهه فجر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند که 27 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار هزینه شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در این شهرستان 23 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی گازدار می‌شوند که هزینه اجرایی آن یک میلیارد 240 میلیون تومان است.
هاشمی ادامه داد: عملیات اجرایی گازرسانی به 10 روستای سربیشه نیز همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود که اعتبار پیش‌بینی شده آن 10 میلیارد تومان است.
وی افزود: در شهرستان خوسف نیز خط انتقال گاز سال گذشته به سمت نهبندان اجرا شده که همزمان با دهه فجر 45 روستا با اعتبار 45 میلیارد تومان گازدار می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به گازرسانی 10 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی شهرستان خوسف همزمان با دهه فجر گفت: برای این پروژه‌ها 750 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و در این ایام عملیات گازرسانی به 14 روستا با اعتبار 30 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح گازرسانی سه روستای درمیان در دهه فجر گفت: برای این روستاها 1.5 میلیارد تومان هزینه شده و 23 واحد صنعتی و تولیدی نیز با هزینه کرد 2 میلیارد تومان گاز دار خواهند شد.
هاشمی همچنین از افتتاح پنج واحد صنعتی و تولیدی در سرایان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد که برای آن 450 میلین تومان اعتبار هزینه شده و گفت: عملیات گازرسانی به سه روستا نیز با پیش‌بینی اعتبار پنج میلیارد تومان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به گازدار شدن 24 روستا در شهرستان زیرکوه عنوان کرد: 32 میلیارد تومان اعتبار صرف گازرسانی به روستاها شده و گازرسانی به 2 واحد صنعتی و تولیدی نیز در این شهرستان با 630 میلیون تومان اعتبار افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عنوان کرد: همزمان با دهه فجر عملیات گازرسانی به 18 روستا شروع می‌شود که اعتبار پیش بینی شده برای آن 35 میلیارد تومان است.
وی از گازدار شدن 12 واحد صنعتی و تولیدی با هزینه‌کرد یک میلیارد و 300 میلیون تومان در شهرستان فردوس خبر داد و گفت: همزمان با دهه فجر عملیات گازرسانی به پنج روستای این شهرستان با پیش بینی اعتبار 6 میلیارد تومان آغاز می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه در شهرستان قاینات نیز روستا با هزینه کرد یک میلیارد و 100 میلیون تومان در دهه فجر گازدار می‌شود گفت: گازرسانی به 13 روستا با اعتبار مورد نیاز 26 میلیارد تومان نیز در این شهرستان همزمان با دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.
وی از گازرسانی به 13 روستای شهرستان طبس با هزینه کرد 11 میلیارد و 200 میلیون تومان خبر داد و گفت: 14 واحد صنعتی نیز با یک میلیارد و 820 میلیون تومان گازدار می‌شوند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی همچنین با اشاره به آغازعملیات گازرسانی به سه روستا در این شهرستان اضافه کرد: برای این پروژه‌ها نیز 10 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
وی یادآور شد: در شهرستان بشرویه نیز چهار واحد تولیدی و خدماتی با هزینه 250 میلیون تومان گازدار شده و عملیات اجرایی چهار روستا با اعتبار 6 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز آغاز خواهد شد.
هاشمی عنوان کرد: مجموع روستاهای گازدار استان تا ابتدای امسال 761 مورد بوده که با احتساب پروژه‌های هفته دولت، دهه فجر و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا پیش‌بینی می‌شود سال آینده این آمار به حدود هزار روستا معادل 90 درصد جمعیت برخوردار روستایی برسد.
وی گفت: در حال حاضر جمعیت برخوردار روستایی در بشرویه 78 درصد، طبس گلشن 71 درصد، قاینات 80 درصد، فردوس 87 درصد، زیرکوه 79 درصد، سرایان 94 درصد، درمیان 92 درصد، خوسف 59 درصد، سربیشه 74 درصد ، نهبندان 42 درصد و بیرجند 89 درصد است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: سال 97 عملکرد خوبی در بخش گازرسانی به روستاها داشتیم و معادل200 روستا سال گذشته از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
وی با بیان اینکه 11 سال گذشته در استان فقط 290 روستا گازدار داشتیم افزود: عملکرد سال 97 حدود هفت برابر متوسط سنوات گذشته بوده است.
هاشمی همچنین به گازرسانی 491 واحد صنعتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این در حالی است که 11 سال گذشته فقط 500 واحد صنعتی در استان گازرسانی شده بود که عملکرد سال 97 حدود 11 برابر متوسط سنوات گذشته بوده است.
وی گفت: امسال همچنین در بخش توسعه شبکه گازرسانی در مناطق گازدار نیز بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و بنا به تقاضای مشترکان پروژه‌های توسعه‌ای علیرغم کمبود نقدینگی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه رسیدگی با امور مشترکان بعد از تماس تلفنی در کمتر از هفت دقیقه انجام می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر پنج فعالیت شرکت گاز از طریق دفاتر پیشخوان انجام شده و 17 خدمت نیز در حال اضافه شدن است.
وی گفت: برای اشتراک پذیری در روستاها نیز عوامل گازبان تمام مدارک مورد نیاز را دریافت کرده و در حداقل زمان کنتور نصب می‌شود که این مهم موضوع تردد روستاییان به نواحی را کم می‌کند.
هاشمی همچنین با اشاره به وجود نظارت بر شرکت‌های پیمانکار گفت: در دفاع از حقوق کارگران قاطع هستیم و با پیمان‌های جاری که حقوق کارگران آنها معوق باشد تصفیه حساب نمی‌کنیم تا حق و حقوق کارگران به طور کامل پرداخت شود.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد.
برچسب‌ها
شهرستان سربیشه خراسان جنوبی دهه فجر

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/206139/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی