پیام خراسان

آخرين مطالب

طلوع دوباره فجر انقلاب/ ارمغان 3698 میلیارد تومانی دولت مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- با نزدیک شدن به طلوع چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی مردم خراسان جنوبی آماده رونمایی از جدیدترین خدمات نظام در نقاط مختلف استان هستند تا کام مردم را شیرین کند.
 چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گذشت و حالا ثانیه شمار تاریخ شمارش معکوس برای ورود به چهله دوم انقلاب آغاز شده است.
پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 آغازگر راهی برای پیشرفت در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فناوری شد و امروز بذر نه تنها نهال انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده که دیگر در برابر هیچ طوفانی نمی لرزد بلکه بعد از گذشت چهل و یک سال شاهد پیشرفت در همه این حوزه‌ها هستیم و در بسیاری از این بخش‌ها نه تنها حرف اول را در منطقه بلکه در جهان می زنیم.
پیروزی انقلاب اسلامی جدا از همه پیشرفت‌های علمی، فناوری و اقتصادی سبب توسعه و عمران در کشور شد به گونه‌ای که قبل از انقلاب جمعیت 35 میلیونی کشور، که در روستاها زندگی می‌کردند، از حداقل‌های امکانات رفاهی محروم بوده و حتی شهرها نیز در زمینۀ خدمات عمومی و رفاهی دچار محرومیت بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از این زیرساخت‌ها به دورترین نقاط کشور نیز برده شده است.
در خراسان جنوبی نیز که پیش از انقلاب اسلامی در پستو مشکلات میان محرومیت‌ها دست و پا می‌زد، امروز شاهد رشد و توسعه در بسیاری از زمینه‌ها هستیم و حالا با نزدیک شدن به طلوع چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی مردم این استان آماده رونمایی از جدیدترین خدمات نظام در نقاط مختلف هستند.
بنا به گفته مسئولان استان در دهه فجر امسال بیش از هزار و 614 طرح و پروژه در خراسان جنوبی آماده افتتاح و کلنگ زنی است که نسبت به سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت و با بهره برداری از آنها شاهد جهش قابل ملاحظه در رشد و توسعه استان خواهیم بود.
همچنین امسال پروژه‌های اولویت دار و نیمه تمام در دستور کار استان قرار گرفته و با وجود همه شرایط نامناسب اقتصادی دولت، مسئولان استان تمام همت خود برای جذب اعتبارات ملی و همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام این پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار داده اند.
افتتاح و کلنگ زنی 1614 پروژه و طرح عمرانی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از افتتاح و کلنگ زنی بیش از هزار و 614 پروژه و طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر سه هزار و 698 میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و 459 پروژه و طرح آماده افتتاح بوده که در ایام الله دهه فجر و یا تا پایان سال جاری با حضور مقامات کشوری و استانی به بهره برداری می‌رسد.
سید کمال الدین میرجعفریان، اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را بالغ بر دو هزار و 540 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان 9 هزار و 750 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و 975 میلیارد تومان نیز تسهیلات دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه همچنین در دهه فجر امسال 155 پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و 158 میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود، بیان کرد: از این رقم نیز 636 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و 522 میلیارد تومان نیز تسهیلات دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.
رشد کمی و کیفی پروژه‌های دهه فجر
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح هزار و 31 پروژه عمرانی در دهه فجر سال گذشته، بیان کرد: تعداد پروژه‌های افتتاحی امسال نسبت به سال گذشته هم به لحاظ کیفی و هم کمی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.
میرجعفریان به توجه ویژه دولت به روستاها اشاره کرد و گفت: بالغ بر 58 درصد جمعیت بهره مند از این پروژه‌ها جمعیت روستایی استان هستند که توجه ویژه دولت به این بخش را نشان می‌دهد.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها جهش قابل توجهی در شاخص‌های توسعه مرتبط با حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و حمل و نقل، ارتباطات و امور زیربنایی ایجاد می‌شود.
بخش دولتی و خصوصی دست به دست هم برای توسعه
حمید جهانشاهی با اشاره به اینکه توجه و تأکید سازمان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و همچنین کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها بر توزیع اعتبارات و تخصیص آن با اولویت پروژه‌های نیمه تمامی که در سال جاری به اتمام می رسند، بوده است، بیان کرد: همچنین در توزیع این اعتبارات پروژه‌های نیمه تمام که به زیرساخت‌های توسعه و اشتغال استان کمک می‌کنند همانند حمل و نقل، کشاورزی، معدن و گردشگری بوده است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر این برای تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها معاونان و مدیران سازمان به همراه دستگاه‌های اجرایی به وزارتخانه‌ها مراجعه حضوری داشته اند تا بخشی از این پروژه‌ها را از طریق اعتبارات ملی به اتمام برسانیم.
جهانشاهی با اشاره به جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و مهم استان، بیان کرد: در این راستا تلاش کردیم تا از طریق ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری همانند یارانه سود و تسهیلات اشتغالزا در بخش کشاورزی و صنعت مشارکت خصوصی را در اجرای پروژه‌های نیمه تمام داشته باشیم.
وی همچنین به سفرهای مسئولان کشوری به استان اشاره کرد و گفت: در این سفرها نیز پروژه‌های کلیدی، مهم و اشتغالزای استان به ترتیب اولویت توسط معاونت برنامه ریزی و بودجه سازمان تعیین و به مسئولان کشوری برای تأمین اعتبار از محل اعتبارات ملی و متمرکز سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها ارائه شده است.
قول‌های مسئولان مرکز برای رفع محرومیت استان
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اضافه کرد: در همین راستا در سفر دکتر نوبخت به استان در سال جاری حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار با تخصیص 100 درصد محقق شد و همچنین قول تأمین اعتبار تا سقف 9 هزار میلیارد ریال در سال‌های آتی داده شده است.
جهانشاهی با اشاره به تعیین اولویت‌های سرمایه گذاری و توسعه در چهار شهرستان مرزی استان، بیان داشت: در این زمینه تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های معین کشوری از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مشارکت در تأمین اعتبار و توسعه شهرستان‌های مرزی منعقد شده است.
وی با بیان اینکه در سال 99 نیز کماکان اولویت با پروژه‌های نیمه تمام و قابل بهره برداری در سال آینده خواهد بود، بیان کرد: در صورت تأمین اعتبار و تخصیص کامل بالغ بر 300 پروژه در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.
دهه فجر همواره برای ملت ایران یادآور روزهای شیرین و حماسی بوده است اما با وجود همه مشکلاتی که این روزها از داخل و کشور بر مردم تحمیل شده است، مردم در انتظار خبرهای خوش از سوی مسئولان هستند تا شاید شیرینی آن بتواند این روزهای تلخ را بر کام آنها شیرین کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/206751/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد