پیام خراسان

آخرين مطالب

موفقیت برندها با اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران رسانه‌های اجتماعی اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی محققان الگوریتم جدید اطلاعات رسانه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا به برندها کمک کنند که بازاریابی خود را بهبود بخشند.

به گزارش اریک نیوز، محققان الگوریتمی ایجاد کردند که خریدهای مصرف‌کننده را با موفقیت پیش‌بینی می‌کند. این الگوریتم از اطلاعات فعالیت روزانه مصرف‌کنندگان در رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده تا به برندها کمک کند تا عملکرد مشتریان خود را تحلیل کنند.
در این روش، محققان روش‌های قدرتمند مدل‌سازی آماری را با شناخت تصویر مبتنی بر یادگیری ماشین ترکیب می‌کنند.
توشیهیکو یاماساکی و گروه وی از دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم و فناوری اطلاعات دانشگاه توکیو روش‌های جدید و جالب برای استفاده از اطلاعات، مانند اطلاعات رسانه‌های اجتماعی کشف کردند.
وی اظهار کرد: هدف از این تحقیق درک نحوه برخورد مشتریان در رسانه‌های اجتماعی با برندهای مشابه و محاسبه آماری آن بود و اینکه چگونه این اطلاعات موجب موفقیت در شیوه‌های بازاریابی می‌شود.
نحوه استنباط این گروه برای موفقیت استفاده برندها از این اطلاعات ساده بود. البته باید خاطرنشان کرد که تجزیه‌وتحلیل محاسباتی از اطلاعات رسانه‌های اجتماعی کاری پرزحمت است، به همین دلیل، محققان در این زمینه از ابزارهای مختلف محاسباتی برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات رسانه‌های اجتماعی استفاده کردند.
محقق ارشد این تحقیق یووی ژانگ گفت: "درگذشته ، بسیاری از شرکت‌ها راهبردهای بازاریابی خود را با استفاده از نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌های عملکرد مشتری بر اساس اطلاعات فروش خود تحلیل می‌کردند اما این روش وقت‌گیر و نادرست است. اکنون با استفاده از ابزارهایی مانند یادگیری ماشین و تجزیه‌وتحلیل آماری پیچیده به‌راحتی می‌توان روش‌های موفقیت برندها را شناسایی کرد."
این گروه کار خود را با جمع‌آوری اطلاعات رسانه‌های اجتماعی عمومی و مشتریان برندهای منتخب آغاز کرد. آنان از روش‌های اثبات‌شده تشخیص تصویر و یادگیری ماشین برای تحلیل و طبقه‌بندی عکس‌ها و هشتک‌های مربوط به طرفداران برندها استفاده کردند.
این الگوها رفتار مصرف‌کنندگان نسبت به برندهای مختلف را بیان می‌کنند و بدان معنی است که محققان می‌توانند شباهت بین برندهای مشابه و حتی مختلف را محاسبه کنند.
ژانگ در ادامه افزود: ما الگوریتم پیشنهادی خود را در برابر تاریخچه خرید و پرسشنامه‌ها ارزیابی کردیم و نتایج نشان می‌دهد که کارت‌های اعتباری می‌توانند رفتار خرید قبلی مشتریان را به خوبی پیش‌بینی کنند. الگوریتم ما می‌تواند با دقت آمادگی مشتریان را برای آزمایش برندهای جدید پیش‌بینی کند."
نتایج این تحقیق می‌تواند برای تبلیغات برندها با استفاده از رسانه‌های اجتماعی بسیار مفید باشد. همچنین می‌تواند توسط مراکز خرید و مراکز تجاری مورداستفاده قرار گیرد تا برنامه‌ریزی کنند که چه فروشگاه‌هایی را در خود جای دهند یا خود فروشگاه‌ها بتوانند برندهایی را برای فروش انتخاب کنند. این تحقیقات حتی می‌تواند به برندها برای تبلیغات بهتر محصولات خود در رسانه‌های اجتماعی کمک کند.
یاماساکی گفت: "تجسم آنچه قبلا قابل‌مشاهده نبوده همیشه جالب است.ممکن است مردم بگویند که متخصصان از قبل این نوع الگوها را می‌دانستند اما باید توجه داشت که تاکنون قادر به نشان دادن شباهت بین برندها ازنظر عددی و عینی نبودیم و این روش نوآوری جدیدی است. الگوریتم ما به‌وضوح مؤثرتر از قضاوت در مورد این موارد فقط بر اساس شهود است."
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/207224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان