پیام خراسان

آخرين مطالب

/مهم‌ترین رویداد سینمایی استان/

معرفی فیلم‌های پنجمین روز از جشنواره فیلم مشهد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی در پنجمین روز از هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، 16 فیلم در 6 سینمای مشهد اکران خواهد شد.

در پنجمین روز از هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، 16 فیلم «خون شد»، «مردن در آب مطهر»، «شنای پروانه»، «قصیده گاو سفید»، «تومان»، «آن شب»، «مغز استخوان»، «خوب بد جلف2»، «من می‌ترسم»، «درخت گردو»، «لباس شخصی»، «آتابای»، «بی‌صدا حلزون»، «دوزیست»، «قطار آن شب» و «در قلمرو سلطان تندوره» در 6 سینمای آفریقا، اطلس، هویزه، گلشن، ویلاژتوریست و شهید اصغرزاده اکران خواهد شد. در ادامه به معرفی این فیلم‌ها می‌پردازیم.
«خون شد»
«خون شد»؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است و بازیگرانی چون سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد، سیامک صفری، اکبر معززی و مریم عباس‌زاده در آن بازی می‌کنند.
داستان «خون شد»؛ به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچ کس نیز در اتاق‌هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنان این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می کند...».
«خون شد» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 15 در سینما آفریقا اکران خواهد شد.
«مردن در آب مطهر»
«مردن در آب مطهر»؛ فیلمی به کارگردانی نویسندگی نوید محممودی که جمشید محمودی آن را تهیه کرده است. بازیگرانی از جمله علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدری‌نیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، خیام وقارکاشانی، امیررضا رنجبران، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، محیا رضایی، فاطمه میرزایی وعلیرضا مهران در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
این فیلم داستان چند جوان مهاجر افغانی را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند، « حامد از دریا نترسی یا از هرچی که بترسی بلای جونت میشه، حامد: نمی ترسم».
«مردن در آب مطهر» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 17:30 در سینما آفریقا، سانس 20 در پردیس سینمایی ویلاژتوریست و سانس 22:30 در پردیس سینمایی گلشن اکران خواهد شد.
«شنای پروانه»
«شنای پروانه»؛ فیلمی به کارگردانی محمد کارت و نویسندگی محمد کارت، حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری است و بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه لقا باقری‌، نادر شهسواری و آبان عسگری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است«در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند».
«شنای پروانه» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 17:30 در پردیس سینمایی ویلاژتوریست و سانس 20 در سینما آفریقا اکران خواهد شد.
«قصیده گاو سفید»
«قصیده گاو سفید»؛ را بهتاش صناعی‌ها کارگردانی کرده و به همراه مریم مقدم و مهرداد کوروش‌نیا نوشته است، وظیفه تهیه آن نیز برعهده سیدغلامرضا موسوی بوده است. بازیگرانی از جمله مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، لیلی فرهادپور، فرید قبادی، فرید ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، زهرا پرهون، ابراهیم گله‌دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی‌پور، سمکو روشنی، ساچلی تاج‌بخش، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی سام در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
داستان این فیلم در مورد اعدامی است که اشتباهی صورت گرفته و حال هر یک از افراد متاثر از این اعدام به نحوی با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند.
«قصیده گاو سفید» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 22:30 در سینما آفریقا اکران خواهد شد.
«تومان»
«تومان»؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مرتضی فرشباف و تهیه‌کنندگی سعید سعیدی است و امیرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی و حامد نجابت در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
فیلم «تومان»، درباره فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.
«تومان» روز ‌شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 15 در پردیس سینمایی اطلس اکران خواهد شد.
«آن شب»
«آن شب»، فیلمی به کارگردانی کوروش آهاری، نویسندگی میلاد جرموس و کوروش آهاری و تهیه‌کنندگی محمد درمنش، جفری الارد و شریل استارولاکیس است که بازیگرانی چون شهاب حسینی، نیوشا جعفریان، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی، لیلا گرگانیانف لی لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم و جیا مورا در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
«آن شب» داستان یک زوج ایرانی ساکن آمریکاست که در هتلی محبوس شده در حالی که وادار می‌شوند تا با بزرگ‌ترین ترس خود، در شبی بی پایان روبرو شوند...
«آن شب» روز ‌شنبه نوزدهم بهمن ماه در سانس 17:30 در پردیس سینمایی اطلس و سانس 20 در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد.
«مغز استخوان»
«مغز استخوان»؛ فیلمی به کارگردانی حمیدرضا قربانی، نویسندگی علی زرنگار و تهیه‌کنندگی حسن پورمحمدی است. نوید پورفرج، جواد عزتی، پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، بهروز شعیبی، سیدعلیرضا میرسالاری و احمد ساعتچیان از بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در خلاصه‌ این ‌فیلم آمده است: «الان مساله‌ شما چیه؟! می‌خواین بگین قانونی نیست؟! یعنی این‌جا همه‌چی همیشه قانونی اتفاق می‌افته؟! هممون درستیم؟! هیچکی هیچ غلطی نکرده تا حالا؟!:
«مغز استخوان» روز شنبه نوزدهم بهمن‌ماه ساعت 20 در پردیس سینمایی اطلس و ساعت 17:30 در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد.
«خوب بد جلف 2»»
«خوب بد جلف 2» را پیمان قاسم‌خانی نوشته و کارگردانی کرده و محسن چگینی آن را تهیه کرده است. پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، امیرمهدی ژوله، مارال فرجاد، شکیب شجره و ستاره پسیانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سام و پژمان بار دیگر در فیلم « خوب بد جلف 2» با یک‌دیگر همبازی می‌شوند، اما در پشت پرده این فیلم اتفاقات مرموزی در جریان است».
«خوب بد جلف 2» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه در دو سانس 17:30 و 22:30 به ترتیب در پردیس سینمایی گلشن و پردیس سینمایی اطلس اکران خواهد شد.
«من می‌ترسم»
«من می‌ترسم»؛ فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی بهنام بهزادی است و الناز شاکردوست، امیر جعفری، ستاره پسیانی، پوریا رحیمی‌سام، مهران احمدی و میترا رفیع در آن بازی می‌کنند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است « بدیش اینه من وسط کلی شک‌ام که می‌خوام برم یا نه...ولی بدترش اینه که صدبرابرش مطمئنم نمی تونم بمونه».
«من می‌ترسم» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 15 در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد.
«درخت گردو»
«درخت گردو»؛ فیلمی است به کارگردانی محمدحسین مهدویان که فیلم‌نامه آن را ابراهیم امینی و حسین حسنی به رشته تحریر درآورده‌اند؛ سید مصطفی احمدی نیز وظیفه تهیه این فیلم را بر عهده داشته است. مهران مدیری، پیمان معادی، مینا ساداتی و مینو شریف از بازیگران این فیلم هستند.
داستان فیلم «درخت گردو» با الهام از ماجرایی واقعی، در خلال بمباران شیمیایی شهر سردشت شکل گرفته‌است.
«درخت گردو» روز شنبه نوزدهم بهمن‌ماه در سانس 22:30 در پردیس سینمایی هویزه اکران خواهد شد.
«لباس شخصی»
«لباس شخصی»؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی است که حبیب ولی‌نژاد آن را تهیه کرده است. توماج دانش‌بهزادی، مجید پتکی، مهدی نصرتی، مهیار شاپوری، ماه‌منیر بیطاری و روزبه رئوفی بازیگران این فیلم هستند.
در خلاصه این فیلم آمده است که «بهترین حربه برای ضربه، دوستی است. چون پیچیدگی در سادگی اوست. به لباس شخصی‌ها بیشتر شک کن!».
«لباس شخصی» روز شنبه نوزددهم بهمن‌ ماه سانس 15 در پردیس سینمایی گلشن اکران خواهد شد.
«آتابای»
«آتابای»؛ فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و نویسندگی هادی حجازی‌فر است و بازیگرانی از جمله جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش و مه‌لقا مینوش‌زاد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در خلاصه این فیلم آمده است که «آتابای 40 ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در روستای پیرکندی(خوی) زندگی می‌کنند. او سال‌ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بوده و یک سال مانده به فارغ‌التحصیلی، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهی‌اش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است...».
«آتابای» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 20 در پردیس سینمایی گلشن اکران خواهد شد.
«بی‌صدا حلزون»
«بی‌صدا حلزون»؛ فیلمی به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده، نویسندگی محمد رهگذر و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است. بازیگرانی از جمله هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، بیژن بافکار، شیرین ولی‌پور و مجتبی شکری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
این فیلم داستان زندگی زنی را که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است، روایت می‌کند.
«بی‌صدا حلزون» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 15 در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اکران خواهد شد.
«دوزیست»
«دوزیست»؛ فیلمی به کارگرانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی است. در این فیلم ستاره پسیانی، جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، الهام اخوان، مانی حقیقی، سعید پورصمیمی، پژمان جمشیدی و مجید نوروزی به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان فیلم دوزیست آمده است« حمید: دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، می‌ره زیر دست و پا له می‌شه».
«دوزیست» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 22:30 در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اکران خواهد شد.
«قطار آن شب»
«قطار آن شب»؛ فیلمی به کارگردانی حمیدرضا قطبی، نویسندگی بهروز رشاد و حمیدرضا قطبی و تهیه‌کنندگی بهروز رشاد است. افشین هاشمی، سیامک صفری، مریم بوبانی، بهناز نادری، بهرام شاکری‌اسدی و آیلین رشیدیان ار بازیگران حاضر در این فیلم هستند.
در خلاصه داستتان این فیلم امده است« دختربچه‌ای در قطار با معلم نویسنده‌ای آشنا می‌شود و با خاطره ای خوش از او خداحافظی می کند و از آن زمان به بعد برای تلفن و دیدار او به انتظار می نشیند، اما نویسنده به قولش وفا نمی کند و با نوشتن رمانی با عنوان " قطار آن شب " موضوع را به سوژه‌ای داستانی مبدل می‌کن».
«قطار آن شب» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه ساعت 10 در سینما شهید اصغرزاده اکران خواهد شد.
«قلمرو سلطان تندوره»
«قلمرو سلطان تندوره»؛ مستندی به کارگردانی امیررضا چهارراهی است که مستند جنگل‌های اندوره را به تصویر کشیده است. این فیلم در بخش سیمرغ سینمای خراسان اکران می‌شود.
در این مستند تصاویری از بلع یک جونده توسط افعی‌گرزه، تصویر حمله عقاب طلایی به لانه هما، تصویر چشم‌نواز جَست‌وخیز بزهای‌ کوهی در دامن طبیعت، تولد، پرواز و سر از تخم درآوردن و پرواز جوجه‌های پرنده شکاری سارگپه، تصاویر خط‌ ونشان‌های پلنگ ایرانی برای تثبیت قلمرویش و ده‌ها تصویر نایاب و کمیاب حیات‌وحش به تصویر کشیده شده است.
«قلمرو سلطان تندوره» روز شنبه نوزدهم بهمن ماه سانس 20 در سینما هویزه اکران خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/208420/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

ویزیت رایگان 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

افزایش 47 درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود