پیام خراسان

آخرين مطالب

15 نامزد در بیرجند ستاد انتخاباتی دارند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - فرماندار بیرجند شمار نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را 22 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 15 نامزد در سطح شهر بیرجند ستاد تبلیغات انتخاباتی راه‌اندازی کرده‌اند که 33 ستاد رسمی است.

علی ناصری روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع تشریح فرایندهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: هفت نفر از نامزدها یا ستاد دایر نکردند و یا تا این لحظه به فرمانداری اعلام نکرده‌اند.
وی گفت: طبق قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی که اخیرا تصویب و ابلاغ شد، برای اینکه هزینه‌های تبلیغاتی و محل تامین آنها مشخص باشد نامزدها مکلف به افتتاح یک شماره حساب در یکی از بانک‌های مجاز شدند و باید آن را به فرمانداری‌ها معرفی کنند.
رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند بیان کرد: اگر هزینه‌ای به شکل نقدی یا غیرنقدی خارج از این مجرا توسط نامزدها انجام شود، ممنوع است و خرید و فروش رای محسوب می‌شود که مراجع مربوط رسیدگی می‌کنند.
وی افزود: تا این لحظه هفت نفر از کاندیداها به ما شماره حساب و نماینده مالی خود را اعلام نکردند که تذکر لازم به آنها داده شده است که باید حتما این کار را انجام دهند.
ناصری گفت: کسانی که در عرصه رقابت حاضر شده‌اند و قرار است در خانه ملت قانونگذاری کنند از آنان انتظار می‌رود قانون را خودشان رعایت کنند.
وی افزود: تاکنون در تبلیغات غیرمجاز 12 مورد داشتیم که شامل دایر کردن ستاد بدون اعلام به فرمانداری یا تبلیغات خارج از اندازه مقرر بوده که در ماده 65 مکرر قانون انتخابات آمده و تذکر لازم هم داده شده است.
وی اظهار داشت: از طرف هیات نظارت بر انتخابات هم سه مورد تذکر تاکنون به نامزدها درخصوص مواردی مثل ستادهای انتخاباتی یا اندازه تبلیغات خلاف قانون داده شد.
فرماندار بیرجند گفت: تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت هشت صبح روز یکم اسفند ماه مجاز است و یک هفته بازه زمانی تبلیغات بوده که یک روز قبل از برگزاری انتخابات سکوت است و تبلیغات در فضای مجازی هم شامل قانون انتخابات می‌شود و هیچ گونه کار تبلیغاتی بعد از صبح پنجشنبه نباید در فضای مجازی باشد.
وی افزود: درخصوص ماده 59 قانون انتخابات، اماکنی مثل دانشگاه‌ها، مراکز عملی و نهادهایی که از بودجه عمومی به هر نحو استفاده می‌کنند، نباید مناظره با حضور کاندیداها انجام شود چون خلاف است.
3 هزار و 300 نفر در بیرجند برگزاری انتخابات را برعهده دارند
ناصری اظهار داشت: در فرایند قبل و بعد از انتخابات دوم اسفند، سه هزار و 300 نفر عوامل اجرایی و نظارتی کار برگزاری انتخابات را در شهرستان بیرجند انجام می‌دهند که این عوامل از بین اقشار مختلف مردم انتخاب شده‌اند.
وی گفت: انتخابات در این دوره به غیر از رای دادن دستی و سنتی، در سامانه جامع انتخابات به شکل الکترونیکی پیش‌ بینی شده و احراز هویت رای دهندگان در شعبه‌های اخذ رای با دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود که توسط وزارت کشور تهیه شده و شورای نگهبان هم تایید کرده است.
وی افزود: افرادی که متولد دوم اسفند سال 1380 و قبل از آن هستند، می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به شعب اخذ رای مراجعه کنند و رای دهند.
رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: کمتر از چهار روز به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده و اکنون در بازه تبلیغات هستیم که شور و نشاط انتخاباتی در این ایام وجود دارد و مردم ولایتمدار خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند هم روز جمعه دوم اسفند با حضور پرشور پای صندوق‌های رای حماسه دیگری از حضور را رقم زده و برگ زرین دیگری را به افتخارت این مرز و بوم اضافه می‌کنند.
وی بیان کرد: فرمانداری بیرجند در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به عنوان فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه انجام وظیفه می‌کند و 238 شعبه برای اخذ رای مردم در این حوزه انتخابیه شامل شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف پیش‌ بینی شده است.
ناصری گفت: 153 شعبه اخذ در شهرستان بیرجند رای داریم که 96 شعبه شهری و از این تعداد 10 شعبه سیار شهری است و 57 شعبه روستایی است که از این تعداد 18 شعبه ثابت روستایی بوده و بقیه شعبه‌ها سیار روستایی است.
وی افزود: همچنین در شهرستان خوسف 43 شعبه شهری و روستایی پیش‌ بینی شده که از این تعداد 6 شعبه شهری و 37 شعبه روستایی است و در شهرستان درمیان هم 42 شعبه پیش‌ بینی شده که 11 شعبه شهری و بقیه روستایی است.
وی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در مجموع فرایند ثبت نام و تایید صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان، 24 نفر تایید صلاحیت و 13 نفر عدم احراز یا رد صلاحیت شدند و سه نفر انصرافی بودند.
22 نامزد در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف حضور دارند
فرماندار بیرجند بیان کرد: 22 نامزد در حال حاضر در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف حضور دارند که فعالیت‌های انتخاباتی خود را انجام می‌دهند و از 24 نامزد یک نفر به حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه منتقل شد و یک نفر هم انصراف داده است.
ناصری گفت: براساس پیش‌ بینی و برآوردی که از انتخابات گذشته داشتیم پیش‌ بینی تعرفه، ملزومات و شعب اخذ رای را انجام دادیم که به موقع در شعب اخذ رای مستقر می‌شود و درخصوص مکان‌هایی که شهرداری‌ها برای تبلیغات رایگان و مساوی برای کاندیداها آماده کرده‌اند، در شهر بیرجند 24 نقطه آماده شده است.
وی افزود: تاکنون جلسات متعددی در ستاد انتخابات شهرستان بیرجند برای آموزش عوامل اجرایی انتخابات برگزار کردیم و جلسه توجیهی برای نمایندگان فرماندار برگزار شده چون نماینده فرماندار با حکم فرماندار و به عنوان جانشین فرماندار و دارای اختیارات وی در شعب اخد رای حضور می‌یابد و مدیریت شعبه با اوست و عوامل اجرایی شعبه با هماهنگی با نماینده فرماندار کار خود را انجام می‌دهند.
وی اظهار داشت: کاربران دستگاه احراز هویت 2 جلسه آموزشی را گذرانده‌اند و کمیته بازرسی و هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیرجند جداگانه تشکیل شده و برای هر شعبه اخد رای یک نفر بازرس ثابت پیش بینی شده است و جلسات توجیهی بازرسان هم برگزار شده و برای نامزدهای انتخابات هم جلسه توجیهی برگزار کردیم.
رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: مردم از ساعات اولیه رای‌گیری به شعب اخذ رای مراجعه کنند و رای دادن را به ساعات پایانی و شب موکول نکنند.
وی افزود: اگر به هر دلیل شناسنامه فردی مهر نخورده باشد در سامانه کد ملی ثبت شده است و دوباره امکان رای دادن ندارد.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد که چهار نماینده با رای مردم از این استان به مجلس یازدهم راه می‌یابند.
مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
برچسب‌ها
بیرجند خراسان جنوبی انتخابات مجلس شورای اسلامی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/210082/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - شنبه 8 اردیبهشت

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

9 مصدوم درپی تصادف 2 پراید در جاده کلات مشهد

خسارت بارش تگرگ به 2 روستای ششتمد خراسان رضوی

نصب 20 دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل

لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا

شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد

بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان

آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب