پیام خراسان

آخرين مطالب

آیین افتتاح همزمان 322 پروژه بخش تعاون با حضور معاون اول رییس جمهور/ شریعتمداری : 4 هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در یک هزار طرح تعاونی وزارت رفاه

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - آیین افتتاح 322 طرح و پروژه بخش تعاون با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی 322 پروژه بخش تعاون همزمان در سراسر کشور با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور و شریعتمداری وزیرتعاون ،کار ورفاه اجتماعی آغاز شد .
اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز(سه شنبه) با حضور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ارتباط زنده ویدئویی با استان های یزد، ایلام، خراسان شمالی، هرمزگان و مرکزی و آغاز بهره برداری طرح های تعاونی این استان‌ها، فرمان افتتاح همزمان 322 طرح تعاونی در سطح کشور را صادر کرد.
این 322 طرح تعاونی با مشارکت 19 هزار و 677 عضو و سرمایه گذاری بالغ بر 1507 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 12 هزار و 777 نفر به بهره برداری رسیده است.
از 1507 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده در این 322 طرح، 299 میلیارد تومان در طرح های تعاونی های تولیدی، 58 میلیارد تومان در طرح های خدماتی و 1150میلیارد تومان در طرح های مسکن بوده است.
دکتر جهانگیری همچنین در ارتباط زنده ویدئویی با استانهای یاد شده، ضمن تاکید بر اهمیت بخش تعاون اظهار امیدواری کرد در همه استانهای کشور طرح های این بخش با قوت اجرایی شود.
وی همچنین مردم استان یزد را مردمی سختکوش، متدین و انقلابی توصیف و اظهار امیدواری کرد روند توسعه تعاونی ها و اشتغالزایی در این استان استمرار یابد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مردم استان ایلام حق بزرگی بر گردن ما دارند، اظهار داشت: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و هر چقدر که خدمات به مردم این استان افزایش پیدا کند باز هم پاسخگوی ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان نخواهد بود.
وی همچنین مردم استان خراسان شمالی را مردمی زحمتکش و تلاشگر توصیف کرد و با اشاره به اینکه این استان از استانهای مرزی کشور است اظهار امیدواری کرد شاهد رشد تجارت خارجی و توسعه صادرات در استان خراسان شمالی باشیم.
دکتر جهانگیری استان هرمزگان را استانی پرظرفیت و مستعد برای توسعه دانست و گفت: سواحل زیبای خلیج فارس و جزایر راهبردی و استراتژیک این استان هرکدام می تواند نقش موثری در توسعه ایفا کند و این استان قابلیت آن را دارد که کانون اصلی توسعه اقتصاد دریامحور برای کشور باشد.
معاون اول رییس جمهور استان مرکزی را استانی مهم و صنعتی برشمرد و افزود: استان مرکزی از جاذبه های مهم تاریخی و طبیعی برخوردار است و امیدوارم برنامه های توسعه استان خصوصا در بخش مسکن استمرار داشته باشد.
4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در یکهزار طرح تعاونی
در ادامه این مراسم، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه سال گذشته یک هزار طرح تعاونی در کشور افتتاح شد که بیش از 4 هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در این بخش بوده و بیشتر این طرح‌ها در بخش‌های خرد و متوسط بوده است.
وی گفت: در سال‌های اخیر تلاش کردیم تعاونی‌ را به جایگاه خود بازگردانیم و نقطه عطف آن نیز در دیدار با رهبر معظم انقلاب بود.
شریعتمداری افزود: در این جلسه ایشان فرمودند که یکی از مهم‌تری‌های بخش‌های اقتصاد کشور بخش تعاون است و به دلیل توزیع عادلانه ثروت و مردمی‌بودن تعاون باید به این سمت حرکت کنیم و پس از آن بود که بخش تعاون جان تازه‌ای گرفت و سند توسعه بخش تعاون در دستور کار قرار گرفت و جلسات متعدد برای رسیدن بخش تعاون به جایگاه واقعی را ادامه دادیم.
وزیر کار اظهارداشت: هدف ما این بود که به کمک نوآوری، نگاه سنتی به تعاون به نگاه مدرن تبدیل شود. همانطور که در اقتصاد روز جهان، نمونه‌های برتر تعاونی‌ها با نگاه جدید و نوآوری به این هدف رسیده‌اند.
وی تاکید کرد: پوست‌اندازی در بخش تعاون با مدیریت دانا، جوان، خلاق و مقتدر و استفاده از ابزارهای جدید در توسعه بخش تعاون همچون تامین مالی و ضمانت میسر می‌شود.
شریعتمداری با اشاره به اینکه توانایی بزرگ و نهادسازی ارزشمند در بخش تعاون انجام شده، گفت: بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجموعه تعاون وجود دارد و اگر این نهادها تقویت شوند و از منابع بودجه عمومی استفاده کنند گام بزرگی برداشته‌ایم.
وزیر کار تاکید کرد: باید تعاونی‌ها را با امر مهارت ممزوج کنیم و وجود سازمان فنی و حرفه‌ای یکی از دستاوردهای ارزشمند در حوزه آموزش مهارت‌های فنی می‌تواند در این زمینه کمک کند.
وی افزود: چنانچه تمام طرح‌های افتتاح شده از محل منابع ارزان قیمت اشتغال روستایی را به مهارت متصل کنیم اشتغال پایدار خواهد بود.
بیش از 94 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد
محمد کبیری معاون امور تعاون نیز در ابتدای این مراسم با شاره به وضعیت تعاونی ها در جهان و ایران گفت : هم اکنون بیش از 3 میلیون تعانی با بیش از 1 میلیارد عضو و 280 میلیون شغل در جهان وجود دارد که این بخش 12 درصد از جمعیت دنیا را شامل می شود . همچنین 300 تعاونی برتر با ½ تریلیون دلار گردش مالی در جهان وجود دارد .
وی به وضعیت تعاونی ها در کشور نیز اشاره کرد و گفت : هم اکنون بیش از 94 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که قریب به 1 میلیون و 700 هزار شغلدر کشور ایجاد کرده اند .
معاون امور تعاون همچنین سهم تعاونی های جهان را در GDP با اهمیت دانست و مهمترین اقدامات حوزه تعاون را مورد تاکید قرار داد و گفت : در راستای توسعه شفافیت و نوآوری ایجاد سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ، تامین مالی خرد تضمین شده، حسابرسی و نظارت بر تعاونی ها تا 12 برابر سال گذشته ، انتشار قراردادهای صندق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، راه اندازی اندیشکده ی تعاون و نیز صدور مجوز اولین توسعه گر دانش بنیان تعاونی، احداث مراکز نوآوری از جمله این اقدامات است .
وی افزود : ایجاد اولین صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر تخصصی بخش تعاون (VC)، ایجاد و توسعه ی تعاونی های جوانان، دانش بنیان و نوبنیان، ایجاد و توسعه تعاونی های زنان، ایجاد و توسعه تعاونی های توان یابان، ๏ تشکیل 98 تعاونی توسعه ی عمران شهرستان، سفرهای استانی با ساختار جدید و با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و نیز فعالیت های درون وزارتخانه:پروژه های ایجادی- مشارکتی )پلنت PVC پتروشیمی، گلخانه، خودرو، عمرانی را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد .
کبیری همچنین مهمترین طرح های در دست اقدام این حوزه معاونت را طرح تاب (تعاون، اشتغال، بازار) جهت ثبت اشتغال موجود عنوان کرد و گفت : طرح تعاونی مصرف ملی، طرح مسکن کارگری ، تامین مالی جمعی از طریق بلاک چین، تشکیل شرکت های تعاونی توسعه صادرات از برندهای مختلف ایرانی دررسته های مشخص و تشکیل و تقویت تعاونی های مرزنشین از مهمترین برنامه های در دست اقدام این معاونت است .
معاون امور تعاون در ادامه به مهمترین نیازهای این بخش نیز پرداخت و گفت : تشکیل شورای عالی تعاون مطابق با قانون سال 1350 ، بازپرداخت بدهی بیش از 19 هزار میلیارد تومانی دولت به بخش تعاون بر اساس بند 2 ماده 29 قانون اجرای سیاست های اصل 44 در قالب انتشار اسناد خزانه، تهاتر در قالب سهام، افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون، افزایش سرمایه ، تعهدی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، اعمال معافیت های مالیاتی و بیمه ای تعاونی ها مطابق قانون، افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و امکان پرداخت تسهیلات با نرخ ترجیحی برای کمک به زنجیره سازی و توسعه بازار نیازهای عمده این بخش را شامل می شود .
ادامه دارد

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/210330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحقق شعار سال نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت همه بخش‌ها است

شهردار مشهد از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تقدیر کرد

فیلم|کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی

آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

39 میلیون لیتر نفت‌گاز بین کشاورزان غرب خراسان رضوی توزیع شد

اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی

چند بار در سال باید مسواک را تعویض کرد

90 درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند

شکوهِ جنگل‌های هیرکانی النگدره در گلستان

محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید

166 خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

مرگ راننده خودروی قاچاق سوخت در خواف

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود 30 درصدی داشت

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

63 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

بلع یک کیلو و 690 گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد