شناسایی دانش آموزان نیازمند به آموزش با کمک هوش مصنوعی
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در ایالاتمتحده یک مدل هوش مصنوعی (AI) طراحی کردند که از طریق گیم پلی قادر به پیش بینی میزان یادگیری دانشآموزان است.
گیمپلی، تعامل فرد با بازی رایانهای از طریق قواعد بازی است، به عبارت دیگر شامل رقابت کردن و مغلوب کردن و طرح ریزی کردن میباشد.
محققان در این مدل هوش مصنوعی با آزمایش بر روی 181 دانشآموز، قادر به پیشبینی میزان یادگیری دانشآموزان در بازیهای آموزشی شدند.
در این مدل، از یادگیری چندوظیفهای استفاده شده که میتواند برای بهبود نتایج آموزش و یادگیری دانش آموزان کمککننده باشد.
یادگیری چند وظیفهای، رویکردی است که در آن از یک مدل خواسته میشود چندین کار را انجام دهد.
جاناتان روو، محقق این تحقیق اظهار کرد: " در این مدل چندوظیفهای، از دانشآموزان درخواست میشود که چندین کار را با هم انجام دهند که در اینجا هدف از چندین کار، پاسخ به سؤوالات است. در این روش پیشبینی میشود که آیا دانشآموزان در هنگام بازی میتوانند به هر سؤوال یک پاسخ صحیح بدهند."
در این مدل گیمپلی، الگوی پاسخگویی هر دانشآموز به اولین سؤوال از آزمون بررسی میشود و رفتارهای مشترک دانشآموزانی که به این سؤوال به درستی یا نادرست پاسخ دادهاند، شناسایی شده و تعیین میشود که دانشآموزان جدید، چگونه به این سؤوال پاسخ میدهند و عملکرد آنان در پاسخگویی بررسی میشود.
این مدل چندوظیفهای تقریبا 10 درصد از مدلهای مشابه دقیقتر است و میتواند به دانشآموزانی که نیازمند به آموزش بیشتر هستند، کمک کند.
در این مدل با این عملکرد به معلمان اطلاع رسانی میشود که دانشآموزان نیازمند به دستورالعمل اضافی هستند یا خیر.
از نتایج این بررسی می توان برای تکنیکهای پیچیدهتر مدلسازی در نرمافزارهای آموزشی به ویژه نرمافزارهای آموزشی متناسب با نیازهای دانشآموزان استفاده کرد.
منابع:
sciencedaily.com
cacm.acm.org
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹:۲۶
-
۱۰ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/211352/