پیام خراسان

آخرين مطالب

یک شهرک بجنورد و هزار مشکل مدیریتی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بجنورد- ساکنان مجموعه مسکونی گلستان‌شهر بجنورد، در حالی با مشکلات دست به گریبان هستند که مسوولان مربوط حل آن را به دیگری پاس داده و بلاتکلیفی‌ 10 ساله آن همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد مشکلات این شهرک به این زودی‌ها هم برطرف نشود.

مدیریت گلستان شهر بجنورد به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی، بهار امسال به شهرداری مرکز استان واگذار شد، این اقدام که گمان می رفت پایانی برای بلاتکلیفی 10 ساله این منطقه باشد، مشکلات دیگری را رونمایی کرده است.
گلستان شهر بجنورد به وسعت 170 هکتار، لکه مسکونی منقطع مرکز خراسان شمالی است که به گفته کارشناسان، بدون برنامه ریزی درست، به شهر ملحق شده است و اکنون ایرادها و نواقص زیادی دارد.
این شهرک زیرساخت های شهری، فضای سبز، بوستان، خانه فرهنگ و فرهنگ سرا ندارد البته این موارد در طرح گلستان شهر دیده شده است.
راه و شهرسازی خراسان شمالی، در چند سال پیش، بارها اعلام کرده بود که مدیریت گلستان شهر بجنورد را به شهرداری واگذار و برای رفع ایرادهای آن اقدام می کند اما در آن سال ها، شهرداری از پذیرفتن آن خودداری کرده بود.
بالاخره در بهار پارسال، مدیریت گلستان شهر به شهرداری بجنورد واگذار شد، در آن زمان، راه و شهرسازی استان مکلف شد که برای رفع ایرادهای این مجموعه مسکونی، 100 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری بجنورد پرداخت کند.
یکی دیگر از تعهدات راه و شهرسازی خراسان شمالی در قبال گلستان شهر بجنورد، واگذاری 10 درصد از زمین های مسکونی فازهای یک و 2 و سه گلستان شهر در راستای کمک به شهرداری بجنورد بود اما این وعده هم عملی نشده است.
حال، شهرداری بجنورد اعلام کرده است که این تعهدات محقق نشده است و از این رو دیگر نمی تواند به خدمات رسانی خود در گلستان شهر ادامه دهد.
تعهدات راه و شهرسازی مانده بر روی کاغذ
شهردار بجنورد در این باره با بیان اینکه این نهاد 60 میلیار ریال در گلستان شهر هزینه کرده است گفت: این نهاد دیگر توان مالی ادامه خدمات‌رسانی به مجموعه مسکونی گلستان‌شهر را ندارد و در صورت تحقق نیافتن تعهدات راه و شهرسازی در قبال ساکنان این منطقه، خدمات خود را متوقف خواهد کرد.
هادی زارعی اظهار داشت: مدیریت مجموعه مسکونی گلستان شهر در بجنورد، به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر استان، اوایل امسال به شهرداری واگذار شد و در این زمینه، راه و شهرسازی متعهد شد برای رفع ایرادها و نواقص، 100 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری بجنورد پرداخت کند اما این امر هنوز محقق نشده است.
مدیریت مجموعه مسکونی گلستان شهر در بجنورد، به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر استان، اوایل امسال به شهرداری واگذار شد و در این زمینه، راه و شهرسازی متعهد شد برای رفع ایرادها و نواقص، 100 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری بجنورد پرداخت کند اما این امر هنوز محقق نشده است
وی افزود: بر اساس برآورد راه و شهرسازی استان، رفع ایرادها و نواقص در گلستان شهر بجنورد، 950 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و شهرداری بجنورد، با حسن نیت که داشته، مدیریت این مجموعه مسکونی را تحویل گرفته اما انجام تعهدات، بر روی کاغذ مانده است.
وی افزود: مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان، از زمان حضور در استان، بررسی موضوع را به تعویق انداخته است و در این مدت پیگیری های متعدد ما به 2 هفته بعد موکول شد که این هفته‌ها همچنان باقی است و گویا پایانی ندارد.
زارعی اظهار داشت: شهرداری در انجام خدمات به گلستان شهر با مشکل اعتباری روبه رو است، اگر زمین ها اختصاص داده شود، از محل فروش آن می توان نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اقدام کرد اما راه و شهرسازی اعلام کرده است که واگذاری آن، منوط به اخذ مجوزهای لازم است.
وی گفت: انجام تعهدات راه و شهرسازی استان در قبال گلستان شهر، از مرکز هم پیگیری شده است اما سازمان ملی مسکن هم می گوید باید از استان پیگیری شود و در استان هم مدیرکل راه و شهرسازی هنوز پاسخی نداده است.
شهردار بجنورد افزود: سهم شهرداری از 10 درصد از زمین های مسکونی گلستان شهر، 17 هکتار زمین است.
خدمات شهرداری در گلستان شهر متوقف می شود
زارعی با بیان اینکه مشکلات به استاندار خراسان شمالی نیز منعکس شده و قرار است در نشست کمیسیون ماده 5، مطرح و بررسی شود، گفت: موضوع انجام تعهدات راه و شهرسازی، به عناوین مختلف پاس کاری شده است و در این مدت، چیزی دست ما را نگرفته است.
شهردار بجنورد اظهار داشت: اکنون شهرداری نسبت به زباله برداری و خدمات رفت و روب در گلستان شهر اقدام می کند اما دیگر قادر به تامین هزینه های این امر نیست و به ناچار، این خدمات در این مجموعه مسکونی، متوقف خواهد شد.
مردم گلستان شهر بار دیگر در برزخ
یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این باره گفت: گلستان شهر نواقص و ایرادهای زیادی داشت و راه و شهرسازی مکلف بوده است که نسبت به رفع آن اقدام کند، در دوره های پیش شورای اسلامی هم راه و شهرسازی خواستار تحویل مدیریت آن به شهرداری بجنورد شده و اعلام کرده بود که در 6 ماه نسبت به حل مشکلات اقدام می کند، اما در آن سال ها، با تحویل گرفتن مدیریت آن مجموعه مسکونی مخالفت کردیم.
علیرضا باغچقی اظهار داشت: بالاخره، شهرداری بجنورد قبول کرد که مدیریت گلستان شهر را تحویل بگیرد و پس از امضای صورت جلسه، زیبنده نیست که مردم را بار دیگر در برزخ قرار داده و خدمات را در آن محل متوقف کند.
وی افزود: راهکار این است که با رایزنی ها، راه و شهرسازی را مکلف به انجام تعهدات کند.
یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: مناسب نبودن جوی و جدول، آسفالت نبودن برخی معابر، نبود فضای سبز و نیز بوستان برای شهروندان، از جمله نواقص و ایرادها در مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد است.
بخشی از تعهدات امسال محقق می شود
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم با بیان اینکه برای حل مشکلات گلستان شهر، نشست های متعدد با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گذاشته شده است گفت: درخواست ما از شهردار بجنورد این است که خدمات خود در این مجموعه مسکونی را قطع نکند.
سیدعبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: انتقادهای شهردار بجنورد از عملی نشدن تعهدات، به جا است و آنچه صورت جلسه شد، جامه عملی نپوشید، البته تلاش داریم تا بخشی از آن امسال محقق شود.
انتقادهای شهردار بجنورد از عملی نشدن تعهدات، به جا است و آنچه صورت جلسه شد، جامه عملی نپوشید، البته تلاش می شود تا بخشی از آن امسال محقق شود
وی گفت: قرار بود که 10 درصد از زمین های مسکونی گلستان شهر، در اختیار شهرداری قرار گیر و 100 میلیارد ریال اعتبار هم برای سرعت دادن به انجام کارها، تامین و پرداخت شود.
وی افزود: پیگیری های لازم انجام شده و ادامه دارد، تلاش داریم تا بخشی از مطالبات تا پایان امسال داده شود تا ساکنان این منطقه، بیش از این متحمل مشکلات نباشند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای واگذاری زمین، موافقت های سازمان زمین و مسکن نیاز است که در این باره هم پیگیر هستیم.
شهرداری حق ندارد خدمات را متوقف کند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این باره گفت: گلستان شهر، جزو محدوده شهری است و بر اساس قانون، شهرداری بجنورد باید به ساکنان آن خدمات داشته باشد.
گلستان شهر، جزو محدوده شهری است و بر اساس قانون، شهرداری بجنورد باید به ساکنان آن خدمات داشته باشد
رضا رجب زاده اظهار داشت: بر اساس قانون، شهرداری بجنورد حق ندارد خدمات خود در گلستان شهر را متوقف و تعطیل کند.
وی درباره انجام نشدن تعهدات راه و شهرسازی در قبال گلستان شهر خاطرنشان کرد: انجام این تعهدات تا کنون به طول کشیده است اما پیگیر هستیم تا این امر محقق شود.
گلستان شهر بجنورد بزرگترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی است و اکنون 20 هزار نفر در آن سکونت دارند.
برچسب‌ها
بجنورد وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر خراسان شمالی شهرداری بجنورد

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/212131/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

◄ الحاق 5 هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی

راه اندازی  9 سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

استخراج 2 میلیون و 650 هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی

اعزام 170 زائر کرمانشاهی به حج عمره

اعتبار 4000 میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی

161 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید

اعتماد : بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل های کشور نابود شده است

ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

بانوان هنرمند با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار می‌کنند

رنگین شدن دشت‌های انابد با شکوفه‌های کلزا + تصاویر

برای اولین بار: اعلام سازوکار محرومیت تیمها از تماشاگران

فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید

مروری بر آخرین تیم‌هایی که برای اولین بار در پنج لیگ معتبر اروپایی قهرمان شده‌اند

واگذاری بیش از 33 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

عملیات «وعده صادق» دنیا را تکان داد

تجمع مردم خواف در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل غاصب

اعزام 2 بوکسور خراسان شمالی به مسابقات بیشکک قرقیرستان

اعزام بیش 3 هزار یزدی به سرزمین وحی

ثبت دو اختراع برای نخستین بار در رشته طراحی شهری توسط نخبه دانشگاه ارومیه

«وعده صادق» انتقامی که دل ملت ایران را شادمان و دشمن را ناتوان کرد

فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

خانه دار شدن مددجویان در خراسان شمالی

مدیرمسئول سازندگی در دادگاه مجرم شناخته شد

بهره برداری از هزار و 427 واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

راز تمیزترین هوای زمین

عدم رعایت قوانین صنفی 4 کافه بازی را در مشهد پلمب کرد

مردم چناران به شکرانه عملیات وعده صادق تجمع کردند

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

تحقق 4200 میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی

لیگ‌یک/ باخت عجیب شاگردان قربانی در خانه

افزایش 7.6 درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته

شب شعر وعده صادق در مشهد برگزار شد

راز ناپدید شدن شهاب سنگ‌ها/ زنگ خطر در قطب جنوب

اجرای 5 طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی

افزایش 375 درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی

افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی

تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست

عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست

محکومیت آموزشگاه رانندگی متخلف در مشهد

افزایش 51 درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

1427 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شد

بیش از هزار واحد مسکن محرومان افتتاح شد

اعزام بیش 5 هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی

نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت

نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت

تعزیرات، متمرکز بر حذف کالای قاچاق از بازار است