پیام خراسان

آخرين مطالب

حجت‌الاسلام پژمانفر:

بودجه زیارت برای دولت اهمیتی ندارد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد - نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم گفت: وقتی دولت از بودجه زیارت حرف می‌زند و برای آن ردیف بودجه‌ای تعیین نمی‌کند، یعنی به این بحث اهمیتی نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در نشست خبری در دیوان محاسبات خراسان رضوی، با بیان اینکه انتظارات مردم به حق است، اظهار کرد: باید در نظام جمهوری اسلامی حرف‌های مردم شنیده و تصمیمات خوبی برای حل مسائلشان گرفته شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم افزود: در نظام جمهوری اسلامی، مردم به صورت مستقیم در انتخاب نماینده خود نقش دارند و به همین دلیل باید ارتباطی بین مردم و نمایندگانشان برقرار شود و برای حل مسائلشان از ظرفیت قانون‌گذاری استفاده شود؛ در این صورت، مشکلی نخواهیم داشت. امروز گاهی حرف مردم شنیده نمی‌شود و یا اگر شنیده می‌شود، راهکاری برای آن ارائه نشده است.
نقش دوسویه رسانه‌ها؛ رساندن صدای مردم و نمایندگان به یکدیگر
این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در رساندن اطلاعات درست، تصریح کرد: نقش رسانه، دوسویه است؛ از طرفی حرف‌های مردم را از کف جامعه به تصمیم‌گیران برساند و از طرف دیگر باید بتوانند اقدامات، پیگیری‌ها، نتایج و حتی کوتاهی‌های ما را به مردم برسانند تا یک نگاه واقع‌بینانه ایجاد شود، لذا اگر رسانه نتواند به طور دقیق، بدون مبالغه و کوتاهی حرف‌ها را به مسئولین برساند، با توجه به گستردگی حوزه‌ها، با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی ضمن اعلام آمادگی خود در جهت برگزاری جلسات با رسانه‌ها برای رساندن دوسویه اطلاعات درست، اضافه کرد: متأسفانه در نشست‌های اخیر، می‌دیدم مردم مطلع از برخی اقدامات ما نیستند و یا مشکلاتی را مطرح می‌کنند که واقعیت آن تا به حال به ما منتقل نشده است. گروه‌ها و افرادی هستند که صدای رسانه به آن‌ها نمی‌رسد و یا خیلی دیر می‌رسد. حاضرم نشستی بگذاریم تا تبادل نظر کنیم و همه اقدامات مثبت و منفی را به مردم برسانیم.
حجت‌الاسلام پژمانفر در خصوص یکی از اقدامات فعلی خود در زمینه حل مشکلات مردم، ابراز کرد: کود اوره را باید به کشاورزان خود برسانیم و در غیر این صورت محصولات کشاورزان ما به یک پنجم تولید می‌رسد و بنده به آنان قول دادم که این مسئله را پیگیری کنم.
دولت تکلیف خود در خصوص قانون همسان‌سازی انجام نداده است
وی در ارتباط با موضوع همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی، بیان کرد: در این خصوص، هم سوال و هم مکاتبات و پیگیری‌هایی بسیاری از وزرا داشتم اما باید تصمیم‌های اخذ شده، منجر به رأی شود. موضوع همسان‌سازی امروز یک تکلیف قانونی است که عدم اجرای آن از کوتاهی‌های دولت به شمار می‌آید. ما در قانون برنامه ششم، همسان‌سازی را برای دولت تبدیل به یک تکلیف قانونی کردیم. قرار شد که دولت در پنج سال یعنی سالی 20 درصد عقب‌افتادگی را انجام دهد و در انتهای برنامه ششم، باید همسان‌سازی ایجاد می‌شد و بازنشستگان به خواسته‌های خود می‌رسیدند اما دولت این تکلیف خود را اجرا نکرد.
موضوع همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی یک تکلیف قانونی است که دولت در اجرای آن کوتاهی کرده است.
نماینده مردم مشهد در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ابزار فشار ما به دولت تذکر، سوال، استیضاح و رفتن به سراغ رئیس جمهور است، ابراز کرد: سه مورد اول انجام شده و فقط رئیس جمهور استیضاح نشد، که آن هم بنا بر مصلحت‌هایی انجام نشد.
وی در ارتباط با بیان اینکه در خصوص بودجه 99 تلاش زیادی صورت گرفت تا بودجه استان را در تراز واقعی تخصیص دهیم، عنوان کرد: اینکه جلسه‌ای در 14 آذرماه توسط رئیس دفتر رئیس جمهوری در مشهد در مورد بودجه زیارت برگزار شود در حالی که لایحه بودجه بسته شده است، توجیهی ندارد؛ چراکه برای مصوباتی که در آن جلسه انجام شده است، هیچ پولی در نظر گرفته نمی‌شود. از آنجایی که می‌دانستند من قطعاً به این رفتار اعتراض خواهم کرد، مرا به آن جلسه دعوت نکردند.
حجت‌الاسلام پژمانفر در خصوص بودجه زیارت، اضافه کرد: کل پولی که در سال گذشته برای زیارت پیش بینی کرده بودند، 15 میلیارد بود که برای سه استان خراسان رضوی، فارس و قم کافی نیست. دولت اگر برای موضوعی ردیف بودجه بگذارد، یعنی برایش مهم است و اگر اینچنین نباشد و فقط درباره آن حرف بزند، یعنی اینکه اهمیتی برایشان ندارد. همانگونه که در روز خبرنگار فقط حرف می‌زنند و این ثابت می‌کند که برای قشر خبرنگار اهمیتی قائل نیستند.
وی ادامه داد: اکنون هم دیر نشده و امروز راهش این است که رئیس جمهور و حداقل سه استاندار جلسه‌ای بگذارند و از همان پول‌هایی که در دست رئیس جمهور است، عددی را بگذارند تا این موضوع حل شود. اگرچه در سال 99 دولت، اعتقادی به بودجه زیارت ندارد، با پیگیری‌های بنده در کمیسیون تلفیق، رده زیارت را در بودجه ایجاد کردیم البته عدد، همان میزان سال گذشته است.
رئیس مجلس با شفافیت آرای داوطلبانه نمایندگان مخالف است
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار مهر در ارتباط با آخرین وضعیت بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس، گفت: این مبحث به صورت قانون تصویب نشده ولی قرار است در این ارتباط تصمیم‌گیری شود که افراد داوطلبانه رأی خود را در سایت مجلس بگذارند که در این خصوص از طرف مجلس و به خصوص رئیس مجلس ممانعتی وجود دارد که این اعلام رأی داوطلبانه منجر به اعمال فشار به بقیه نمایندگان می‌شود.
بحث شفافیت آرای نمایندگان هنوز به صورت قانون تصویب نشده است چرا که از سوی رئیس مجلس ممانعتی در این حوزه وجود دارد
حجت‌الاسلام پژمانفر در ارتباط با نقد خود به بودجه 99، اظهار کرد: اشکال بودجه امسال این است که در آن مصارف واقعی و منابع غیر واقعی دیده شده است که نتایج آن را در سال آینده مشاهده خواهید کرد.
وی ادامه داد: بودجه‌ها را نمی‌توانیم از یک ردیف و مجموعه به ردیف دیگری منتقل کنیم و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی وظیفه دارند در این بحث نظارت و کنترل کافی را داشته باشند. دستگاه‌ها وظیفه دارند برای ردیفی که پیش بینی شده و هدف خاصی دارد، مدیریت لازم را انجام دهند و اگر پول در این خصوص خرج نشد، باید برگشت کند.
حجت‌الاسلام پژمانفر استفاده از ردیف بودجه برای امور دیگر را یک نوع فساد عنوان کرده و افزود: اگر کسی شاهد بود که ردیف بودجه‌ای در موارد دیگر صرف می‌شود، حتماً به ما مراجعه و اطلاع دهد تا برخوردهای لازم صورت بگیرد و جلوی فساد گرفته شود.
وی در ادامه در خصوص مسئله پدیده، گفت: در جلسه‌ای که در خصوص پدیده تصمیم گیری شد بنده حضور نداشته و نمایندگان حاضر انتخابی بودند. من در ارتباط با موضوع پدیده اعتراض داشتم باید این پرونده از بلاتکلیفی در بیاید و به دادگاه برود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: چند نکته درباره پدیده این است که اولاً وضع بانک‌ها باید روشن شود که طلبکار هستند یا سهام‌دار که البته اعتقاد من این است که بانک‌ها نیز مثل مردم طلبکار هستند. اگر بخواهند پول پدیده را براساس قیمت سال 95 به بانک‌ها بدهند ما معترض هستیم، چراکه این ظلم بزرگی به مردم است و ما در این خصوص حتماً پیگیری قانونی می‌کنیم چراکه معتقدیم پول بانک‌ها باید بر اساس قیمت کنونی به آن‌ها داده شود.
وی ادامه داد: نکته دوم این است که جلسات فعلی در خصوص پدیده تعطیل شود و زمانی برگزار شود که شرایط فعلی به دلیل ویروس کرونا به حالت عادی برگردد و حضور سهامداران خرد یعنی مردم نیز امکان‌پذیر باشد.
لزوم انتقال آرامش به مردم در بحث کرونا
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم در خصوص شیوع بیماری کرونا و نحوه مدیریت آن، ابراز کرد: در ارتباط با کرونا چون بنده هیچ گزارش رسمی ندارم، نمی‌توانم گزارشی ارائه دهم اما حرف من این است که اگر کشوری برنامه‌ریزی داشته باشد، طبیعتاً در ارتباط با حوادث غیرمترقبه که یکی از آن‌ها همین بیماری‌های مسری است، خوب عمل خواهد کرد. وزارت بهداشت و درمان برنامه دقیق خود را باید مشخص کند ولی اینکه هر کسی در همان وزارت‌خانه حرف خود را بزند، نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی وجود ندارد.
در خصوص بیماری کرونا ، در وزارتخانه بهداشت و درمان هر کسی حرف خود را می‌زند، لذا مشخص است که این وزارتخانه برنامه مشخصی برای مقابله با این بیماری ندارد
وی اضافه کرد: روال این است که وضعیت عادی کشور ادامه پیدا کند و به اندازه ضرورت، اقدامات منجر به تعطیلی در برخی حوزه‌ها شود. نقد اصلی این است که امروز کسی نیست که دقیقاً نسبت به این مسائل آرامش را به مردم منتقل کند.
وی در پاسخ به صحبت‌های اخیر علی مطهری، بیان کرد: کسی نمی‌تواند به مجلس اعمال فشار کند و نمایندگان تصمیم‌گیر هستند که کاری را انجام دهند یا خیر و اگر واقعاً کسی مستندی ارائه کند که فرد یا افرادی مانع کارشان شده‌اند، قابل پیگیری است.
حجت‌الاسلام پژمانفر تاکید کرد: ما اکنون باید تمامی همت خود را بر مسائل اصلی کشور بگذاریم تا اعتماد عمومی را جلب کنیم. برخی بنا دارند که درگیری بین دولت و مجلس را در اوج خود قرار دهند در صورتی که مجلس باید صعه صدر داشته باشد تا به کارهای اصلی مردم بپردازد.
اعلام نظر لاریجانی بر خلاف نظر نمایندگان مجلس در جلسه سران سه قوه در خصوص سهمیه بندی بنزین
وی در ارتباط با موضوع سهمیه‌بندی بنزین و تبعات بعد از آن، اظهار کرد: موضوع بنزین امری بود که مجلس به آن نظر منفی داشت اما شخص آقای لاریجانی باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد که در جلسه سران سه قوه، برخلاف نظر مجلس اعلام نظر کرده است.
حجت الاسلام پژمانفر در خصوص نظر خود درباره روند مجلس دهم، بیان کرد: من در حوزه نظارت نمره قبولی به مجلس نمی‌دهم و واقعاً در مجلس دهم، نظارت ضعیفی وجود داشت.
وی افزود: امروز پاسخگویی در کشور و استان ما وجود ندارد و مسئولان معمولاً دوست دارند تنها گزارشی ارائه بدهند. راه این مسئله این است که هر کسی در هر جایگاهی، هزینه رفتار و عمل خود را بدهد. امروز رسانه‌ها با کسانی که خود را در معرض پاسخگویی قرار دادند یا افرادی که این کار را نکرده‌اند، یک جور رفتار کرده‌اند. باید در رسانه‌های ما اعمال شود که مثلاً پژمانفر پاسخگو نیست.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به همه گروه‌های مردمی اعلام کردم که حاضرم واسطه شوم و مدیرکل یک سازمان و حتی معاون وزیر و وزیر را برای پاسخگویی به مردم در صحنه بیاورم.
وی در ادامه در ارتباط با میزان آرای خود، اظهار کرد: تا اینجا تنها نماینده‌ای که نسبت به انتخابات مجلس دهم افزایش آرا داشته است، بنده بودم و 59 درصد آرای صحیح، به بنده تعلق داشته است. مجموع آرای بنده از مجلس دهم تا مجلس یازدهم از 380 هزار به 440 هزار رأی رسیده است.
وی ضمن تاکید بر اهمیت بحث حاشیه شهر مشهد، گفت: بنده ایجاد یک ردیف مستقل برای حاشیه شهر مشهد را انجام دادم که کار ساده‌ای نیست. بیشترین بودجه برای حاشیه شهر مشهد 160 میلیارد و کمترین 80 میلیارد تومان بوده است‌. البته باید تاکید کنم که برای عقب‌افتادگی حاشیه شهر مشهد، عدد و رقم‌ها اصلاً جوابگو نیست و باید سالی چند هزار میلیارد هزینه شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.
حجت‌الاسلام پژمانفر در انتها در خصوص مبلغ دریافتی نمایندگان مجلس، ابراز کرد: تفاوتی بر اساس حوزه‌های انتخابیه و مسئولیت‌های نمایندگان در مبلغ دریافتی آن‌ها وجود دارد اما باید گفت که مبلغ ثابتی برای هزینه‌های دفتر و رفت و آمد و دیگر مسائل پرداخت می‌شود که در در مصرف، متغیر است و گاهی اضافه آن را خودمان را پرداخت می‌کنیم. اما خبر مبلغ 30 میلیون تومان دریافتی را تکذیب می‌کنم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/212850/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم

10 بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی؛ آنچلوتی به رکورد گواردیولا رسید

ژست های ژورنالی علیرضا نیکبخت واحدی کنار زمین فوتبال (عکس)

کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»

اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود