پیام خراسان

آخرين مطالب

مجلس یازدهم باید اعتماد از دست رفته را بازگرداند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: کار مجلس یازدهم بسیار سخت است زیرا علاوه بر اینکه باید چالش‌های موجود را برطرف کند باید اعتماد از دست رفته را نیز بازگرداند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجلس جدید باید با تمام همت به مسایل اصلی کشور بپردازد، برخی می‌خواهند بحثهایی مطرح شود که درگیری بین مجلس و دولت در اوج قرار گیرد.
وی ادامه داد: استیضاح راه حل مشکلات کشور نیست و دولت باید همچنان به وظایف خود عمل کند.
وی گفت: مجلس باید سعه صدر داشته باشد تا زمینه درگیری بین دولت و مجلس ایجاد نشود و باید به کارهای اصلی کشور و معیشت مردم بپردازد، اگر این اتفاق در کشور بیفتد اعتماد از دست رفته که با مشارکت اندک مردم در انتخابات نشان داده شد، برگشت خواهد کرد.
حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: مردم اصل نظام را بسیار دوست دارند، اما دیدند مجلس پاسخگو نیست.
وی ادامه داد: بهترین مرجع برای بررسی علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات خود آنان هستند. شما خبرنگاران این را از مردم بپرسید، اگر از هر هزار نفر یک نفر پاسخ داد که به دلیل رد صلاحیت فلان اصلاح طلب در انتخابات شرکت نکرده است، دلایل مطرح شده در این خصوص پذیرفتنی است.
وی گفت: مگر آمار تایید صلاحیت اصلاح طلبان کم بود ؟ همین آقایان اصلاح طلب در فهرستی که در تهران منتشر کردند کمتر از 80 هزار رای آوردند و این آرا در برابر 1.4 میلیون رای لیست اصولگرایان قابل مقایسه نیست، این در حالی است که در انتخابات مجلس نهم مردم تهران به اصلاح طلبان 1.5 میلیون و به اصولگرایان یک میلیون رای دادند.
حرف‌های مردم شنیده شود
رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس دهم افزود: مردم انتظارات به حقی دارند و باید حرف‌های آنان شنیده شود و تصمیمی برای آن داشته باشیم، لازمه این اقدام ایجاد ارتباط بین مردم با وکلای خود در روستاها و شهرهای کشور است، باید از ظرفیت مردم برای قانونگذاری استفاده شود.
وی ادامه داد: رسانه ها وظیفه دارند با اقدام دوسویه حرف مردم را از کف جامعه بدون مبالغه و کوتاهی به مسوولان برسانند و از سوی دیگر باید اقدامات و نتایج آن و یا کوتاهی های مسوولان را در سه حوزه قضایی، اجرایی و قانونگذاری اطلاع رسانی کنند.
وی همچنین به سابقه اقدامات مجلس در زمینه افزایش نرخ بنزین اشاره کرد و گفت: مجلس مخالف گران شدن بنزین بود اما آقای لاریجانی در جلسه سران قوا، یکی از نمایندگان مجلس بود، در آن جلسه ایشان در حالی که در مجلس سه بار نمایندگان رای مخالف به افزایش قیمت بنزین دادند، نظر شخصی خود را اعلام کرد لذا در خصوص این اقدام خود وی باید پاسخگو باشد.
درآمدها و مصارف دولت از افزایش قیمت بنزین اعلام نشده است
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز هیچ منبع موثقی از درآمدها و مصارف برنامه افزایش قیمت بنزین سخنی نگفته و عددی منتشر نکرده است، حتی نگفتند چقدر از این درآمد بین 60 میلیون نفر توزیع شده است.
وی ادامه داد: نسبت به تجمیع یارانه ها نیز باید در صحن علنی مجلس رای گیری انجام شود.
وی گفت: من نمره قبولی به مجلس دهم نمی‌دهم، نظارت مجلس قابل دفاع نبود و باید در راستای انجام وظایف خود عمل می‌کرد.
حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: مسوولان به جای پاسخگویی به گزارش دهی عملکرد خود می‌پردازند، رسانه ها باید مسوولان غیرپاسخگو را به مردم معرفی کنند.
منابع لایحه بودجه غیرواقعی است
وی ادامه داد: اشکال لایحه بودجه نیز این است که منابع در آن غیرواقعی اما مصارف آن واقعی است.
وی گفت: اینکه می‌گویند فروش نفت نداریم اشتباه است، آمار را وزارت نفت باید اعلام کند و چیزی که وزارت نفت گفته این است که فروش نفت زیر یک میلیون بشکه در روز است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در سال آینده افزایش قیمت سوخت نخواهیم داشت افزود: فروش فرآورده های نفتی به راحتی انجام می‌شود و دولت بنزینی را که از اجرای طرح جدید سهمیه بندی به دست آمده، لیتری حدود 60 هزار ریال به طرف‌های خارجی می فروشد.
وی ادامه داد: مالیات یکی از منابع درآمدی است اما وزارت دارایی افزایش مالیات را برای کسانی که قبلا مالیات داده‌اند اعمال می‌کند اما این سیاست باید به سوی دریافت مالیات از افرادی که کم پرداخت می کنند یا اصلا مالیات نمی‌دهند تغییر یابد.
بودجه مهم ترین سند باورهای دولت است
وی لایحه بودجه را مهمترین سند باورها و اعتقادات یک دولت دانست و گفت: اگر می‌خواهید ببینید یک دولت نسبت به موضوعی اعتقاد دارد یا خیر ببینید چقدر برای آن در لایحه بودجه پیش بینی کرده است.
حجت‌الاسلام پژمانفر بودجه 150 میلیارد ریالی زیارت برای سه استان قم، فارس و خراسان رضوی را ناچیز دانست و افزود: آنچه مهم است باید ردیف بودجه برای زیارت وجود داشته باشد تا بتوان برای آن برنامه ریزی کرد.
وی ادامه داد: ردیف بودجه برای زیارت در بودجه سال 99 با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق در نظر گرفته شد هرچند مقدار آن تغییر نکرده است اما در کارگروه ها تصویب شده است.
یک میلیون دو تابعیتی در کشور
وی در بخش دیگری از سخنانش شمار افراد دو تابعیتی کشور را یک میلیون نفر عنوان کرد و گفت: وزارت امور خارجه در این خصوص باید اقدامات لازم را انجام دهد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در باره پرونده پدیده شاندیز هم افزود: مردم به همان مقداری که در این پرونده مقصرند باید محکوم و بدهکار شوند، در جلسات ابتدایی برای موضوع پدیده ما را دعوت نمی‌کردند و امروز نیز افرادی که پیشتر پروژه را همراهی می‌کردند، باید پاسخگو باشند.
بانک‌های سهامدار پدیده طلبکار شده‌اند
وی ادامه داد: بانک‌ها که باید مثل مردم سهامدار باشند اکنون طلبکار شده‌اند و سهم مطالبات آنها از 280 میلیارد تومان به حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.
وی گفت: دارایی مردم درحال آب شدن بود و این پول درحال سرازیر شدن به بانک‌ها یا صرف حقوق عوامل اجرایی پدیده می شد، خدا را شکر که پرونده پدیده به جریان افتاد و از این روند جلوگیری کرد.
حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: بانک‌ها هم مثل مردم سهامدار هستند حالا اگر برخی می‌گویند طلبکار هستند، چرا باید سود و پول بانک‌ها بر اساس قیمت گذاری سال 95 پرداخت شود که ارزش سهام بالاتر بود؟ ما معترض هستیم ، سهام بانک‌ها باید به قیمت امسال پرداخت شود.

پیام خراسان


وی ادامه داد: برگزاری جلسات مجمع عمومی شرکت پدیده به خاطر شیوع کرونا باید به آینده موکول شود و در شرایط عادی باشد تا سهامداران خرد نیز بتوانند برای احقاق حق خود در آن حضور یابند.
وی گفت: تنها مرجع آماری بنده گزارش‌های رسمی در خصوص انتشار کروناست و دستگاه‌های رسمی باید در این زمینه اظهار نظر کنند، این بیماری یکی از حوادث غیرمترقبه است و کشور باید در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشد، نباید در این زمینه تنها موضع سلبی داشت و مدارس، مساجد و دانشگاه ها را تعطیل کرد، راهکارهایی برای اینکه اجتماعات برپا باشد وجود دارد، کشور نباید تعطیل شود.
حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: مهمتر از جلوگیری از شیوع این ویروس، به هم نخوردن آرامش مردم است.
وی ادامه داد: تست کرونا از امروز در مشهد انجام می‌شود و نیازی به ارسال نمونه آن به تهران نیست، دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی لازم را داشته باشند، نباید نگرانی مردم را افزایش دهیم و باید مدیریت جدی داشته باشیم و ذهن مردم را نگران نکنیم.
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی مشهد وزارت نفت اصولگرایان مجلس یازدهم

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/212895/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!