پیام خراسان

آخرين مطالب

دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی 2 ساعت زودتر تعطیل می‌شوند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان از فردا (شنبه) به مدت یک هفته 2 ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

محمدصادق معتمدیان شامگاه جمعه در بازدید از بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند افزود: این تصمیم به منظور پیشگیری اتخاذ شده است و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌هایی که وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند حتما تدابیری را اتخاذ می‌کنند که خللی در روند خدمت رسانی ایجاد نشود.
وی بیان کرد: با توجه به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر اینکه هفته آینده پیک بیماری کرونا در سطح کشور است و کار ما سخت‌تر خواهد بود به جهت مدیریت تردد مردم به مراکز پرجمعیت، ادارات و سازمان‌ها، حتما تدابیر ما سختگیرانه‌تر باشد.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد پیشگیری از بحران را در استان برگزار کردیم و تصمیماتی برای پیشگیری از ورود این ویروس به استان گرفته شد.
وی اظهار داشت: در چند روز گذشته هماهنگی و تعاملات بسیار خوبی بین دستگاه‌های ذیربط به ویژه حوزه بهداشت استان انجام شده و تدابیری خوبی صورت گرفته است.
معتمدیان افزود: یکی از کارهای خوبی که انجام گرفته در مرکز استان بیمارستان ولی عصر (عج) و سایر شهرستان‌های استان اتاق‌های ایزوله برای موارد احتمالی که علائم اولیه بالینی یا علائم احتمالی ویروس را دارند پیش بینی شده است که برخی بستری می‌شوند و از افراد مشکوک تست گرفته می‌شود و تا دریافت نتیجه آزمایش، تحت کنترل و مراقبت قرار می‌گیرند.
وی گفت: امروز هم در تهران ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برگزار و تصمیمات لازم به استان ابلاغ شده که به تبع آن ستاد استانی را نیز با حضور مسوولان برگزار کردیم و چند تصمیم به دنبال تصمیمات گذشته در استان برای مدیریت و مهار ویروس کرونا در سطح استان اتخاذ شد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از فردا به مدت سه روز تمامی مدارس استان در مقاطع تحصیلی به تبع کشور تعطیل خواهد بود البته برای اینکه از عقب افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان جلوگیری شود از طریق شبکه آموزش صدا و سیما، آموزش‌های از راه دور ارائه خواهد شد که بخشی از این عقب افتادگی تحصیلی برطرف شود.
وی اظهار داشت: تصمیم دیگری که گرفته شد از فردا به مدت یک هفته تمامی مراکز دانشگاهی استان البته کلاس‌های حضوری اعم از مراکز دولتی و غیردولتی تعطیل خواهد بود و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی با حضور اساتید دانشگاه برگزار خواهد شد.
معتمدیان افزود: براساس تصمیم دیگری، همه مراکز فرهنگی اعم از سینماها، مراکز ورزشی، مسابقات ورزشی و همایش‌هایی که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده بود، لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود.
وی همچنین گفت: یکی از موضوعاتی که مردم دنبال می‌کنند اقلام بهداشتی است که طبیعی است به دلیل تقاضای بالایی که نه تنها در استان و کشور بلکه در سطح جهان است، با کمبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی مواجه شده است.
وی اضافه کرد: تدابیری در سطح کشور انجام شده و کارخانه‌های کشور در سه شیفیت در حال تولید هستند، در استان هم تدابیری داشتیم از جمله مانع مالی در اختیار یکی از کارخانه‌های مواد شوینده استان قرار گرفت و خط تولید خود را تغییر داد تا از این طریق نیازهای اولیه مردم تامین شود.
معتمدیان گفت: همانطور که تصمیم ملی گرفته شده در سطح استان هم همه اخبار مربوط به این موضوع از طریق رییس دانشگاه علوم پزشکی استان به اطلاع مردم می‌رسد و از طریق صدا و سیما هم اطلاع رسانی انجام می‌شود لذا تاکید داریم که مردم حتما اخبار و اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را از طریق رییس دانشگاه علوم پزشکی و از طریق مراجع رسمی از جمله صدا و سیما دریافت کنند.
وی افزود: مردم به شایعات کانال‌ها و برخی اخبار شبکه‌های مجازی که باعث نگرانی و اضطراب آنها می‌شود، توجه نکنند.
وی به مردم توصیه کرد: به توصیه‌های بهداشتی که توسط مسوولان استان به ویژه سخنگوی ستاد مطرح می‌شود، توجه ویژه داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این شرایط مهمترین عاملی که می‌تواند در پیشگیری، مدیریت و مهار این بیماری نقش داشته باشد، عدم تردد در مراکز جمعیتی و شلوغ است، از سفرهای غیرضروری در سطح استان به ویژه استان‌های درگیر خودداری کنند و در این ایام امن‌ترین مکان ماندن در منازل است تا با رعایت اصول بهداشتی که از ناحیه مسوولان بهداشتی اعلام می‌شود بتوانیم این مقطع حساس را هم پشت سر بگذاریم.
وی گفت: وظیفه خودم می‌دانم از زحمات و تلاش تمامی پرسنل حوزه سلامت به ویژه پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، فوریت‌های پزشکی و کادر درمانی که شبانه‌روزی و ایثارگرانه در جهت حفاظت و صیانت از سلامت شهروندان تلاش می‌کنند، قدردانی کنم. حتما ما مردم و قدرشناس زحمات و فداکاری‌های این عزیزان خواهیم بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند هم گفت: تمامی بیمارانی که با علایم تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند احتیاط لازم درخصوص آنها انجام می‌شود.
محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: این افراد در صورتی که معیارهای اولیه را داشته باشند در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند از سایر بیماران جدا و بستری می‌شوند، همچنین آزمایش‌های لازم انجام می‌شود و تا زمان دریافت نتیجه بستری هستند.
وی بیان کرد: تاکنون نمونه‌های مشکوک به کروناویروس دریافت و به مرکز ارسال شده است و چند مورد پاسخ منفی هم دریافت و پاسخ برخی نمونه‌ها هنوز دریافت نشده است که بلافاصله در صورت مثبت یا منفی بودن نتیج آزمایش به مردم اعلام خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (جمعه) درباره مصوبات پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا گفت: امروز با مستنداتی که در ستاد ارائه شد و با توجه به اینکه ممکن است در بیش از 22 استان مورد مثبت در روزهای آینده داشته باشیم، قرار شد مدارس کل کشور از این تصمیم تبعیت کنند و در یک دوره سه روزه از شنبه تا دوشنبه در سراسر کشور مدارس تعطیل اعلام شود.
سعید نمکی افزود: وزیر آموزش و پرورش با کمک صداوسیما و سایر دستگاه‌ها باید بتوانند آموزش مجازی و آموزش از راه دور را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.
وی گفت: با بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین المللی و ملی از بیماری انجام شده، روند به گونه‌ای دیده می‌شود که پیک بیماری در روزهای آینده است. این به معنای وحشت مردم نیست. با هوشمندی مردم و به صحنه آمدن همه دست اندرکاران و همه رسانه‌ها و خبررسانی دستگاه‌های مختلف و اشراف مدیران ما در همه عرصه‌ها، این خیز آتی بیماری را به خوبی تحت کنترل قرار خواهیم داد. به هر حال مردم باید در جریان روند آتی بیماری باشند.
وزیر بهداشت بیان کرد: تقاضای من از مردم این است که بیشتر همراهی کرده و از ترددها واقعا کم کنند. این اولین درخواست من به عنوان وزیر بهداشت از مردم است.
بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون مورد مثبت از ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی ثبت نشده است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (جمعه) اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش 143 مورد جدید به 388 نفر رسید.
کیانوش جهانپور افزود: 73 نفر در روزهای گذشته بهبود یافتند و 34 نفر تاکنون فوت کرده‌اند.
وی اظهار داشت: میانگین سن بستری بیش از 50 سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای 60 سال گزارش شده است.
ویروس کرونا تاکنون 24 استان کشور را درگیر کرده است.
این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب و تجهیز شده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا محمدصادق معتمدیان خراسان جنوبی
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/213161/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف اسکلت مرد مشهدی وسط خانه!

«وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید

50 اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد

خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد

(ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!

آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم 300 میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی

نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است

اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی

مراسم نکوداشت امام‌جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی

عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی

اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز 5 اردیبهشت

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

مشارکت 4000 دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت

روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد

جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی

حضور مجری برنامه سمت خدا در چایخانه حضرت

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به قافله شهدا پیوست

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی آغاز شد

حذف بیش از 3 تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی

نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است

شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است

طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند

تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی

سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است

2 سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد

باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند

ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد

جاده مه‌آلود و بارانی بجنورد به آشخانه

پایان‌ راز آلود قسمت 10 سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟

جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور

این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور

آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی

تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟

وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم

فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد

فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال 1404-1403 + سایت و مدارک ثبت نام

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌های درسی از امروز پنجم اردیبهشت

مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد

توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس

ثبت بیش از 20 هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد

باران در راه خراسان رضوی است