پیام خراسان

آخرين مطالب

سعادتمند: مهردلان شانس بالایی برای المپیکی شدن دارد ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات دوومیدانی خراسانی رضوی گفت: شاهین مهردلان 90 درصد شانس کسب سهمیه المپیکی دارد. برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای او تدارک دیده‌ایم.

امیرعلی سعادتمند در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد هیات دوومیدانی خراسان رضوی در سال 98، اظهار کرد: کسب سهمیه المپیک حسن تفتیان، جابجایی رکورد آسیا در پرتاب وزنه توسط شاهین مهردلان و ملی‌پوش شدن تعدادی از قهرمانان استان در رده‌های مختلف تیم ملی در دو بخش بانوان و آقایان از جمله اتفاقات خوبی بود که در سال 98 برای دوومیدانی استان رخ داد.
وی افزود: در سال جاری، تارتان پیست دوومیدانی سالن باغبان‌باشی را به کمک اداره کل ورزش‌وجوانان استان تعویض کردیم. تارتان پیست استاد صابری مجموعه ورزشی کوثر تا حدی که کار هیات را راه ‌بیندازد، افتتاح شده و امیدوارم مابقی آن مطابق قولی که مدیر کل ورزش‌وجوانان استان داده به زودی به بهره‌برداری کامل برسد.
رییس هیات دوومیدانی خراسان رضوی یادآور شد: در زمینه ورزش بانوان توانستیم پس از پنج سال با هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیون تومان تیم لیگ برتری داشته باشیم. شهرداری مشهد قول کمک داده، اما هنوز مبلغی به حساب هیات دوومیدانی استان واریز نشده است. طی صحبت‌هایی که با شهردار و اعضاء شورای شهر مشهد داشتیم قول مساعدت داده‌اند. تیم بانوان هیات دوومیدانی خراسان رضوی در حضور 12 تیم، به مقام چهارمی لیگ برتر دست پیدا کرد. همین تیم در مسابقات بین‌المللی دهه فجر نیز عنوان دومی را از آن خود کرد. در این مسابقات تمام تیم‌های لیگ برتری به اضافه سه تیم خارجی حضور داشتند. دستاورد این مسابقات حضور ورزشکاران نوجوان خراسانی در لیگ برتر بزرگسالان بود. تکتم دستاربندان که در 800 متر نوجوانان، جوانان و بزرگسالان رکوردداراست، به عنوان ستاره این مسابقات معرفی شد. با اینکه دستاربندان، کماکان در رده سنی جوانان قراردارد، ابتدای سال جاری در مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد، به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمد، حتی برای مسابقات داخل سالن چین نیز انتخاب شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات لغو شد.
سعادتمند در خصوص شرایط شاهین مهردلان خاطرنشان کرد: فدراسیون دوومیدانی تا این لحظه برای شاهین مهردلان هیچ کاری انجام نداده و مهردلان با حمایت کامل هیات دوومیدانی خراسان رضوی توانسته به این جایگاه دست یابد و رکورد آسیا را جابجا کند. گرچه در زمان سرپرستی ایرج عرب، فدراسیون قول حمایت از این ورزشکار خراسانی را داد اما حالا با ریاست افشین داوری در حال حاضر خیال‌مان از این بابت آسوده شده است و مطمئنیم که اتفاقات خوبی برای دوومیدانی ایران رخ خواهدداد. از این ورزشکار در آینده خبرهای خیلی خوبی خواهیدشنید. یکی از کسانی که 90 درصد احتمال می‌دهم بتواند سهمیه المپیک کسب کند، مهردلان است. در حال حاضر از ایران فقط احسان حدادی و حسن تفتیان توانسته‌اند برای المپیک 2020 توکیو کسب سهمیه کنند.
وی افزود: کسب سهیمه المپیک در حال حاضر امتیازی شده است. شاهین مهردلان باید در چند مسابقه شرکت و امتیاز جمع‌ کند تا بر اساس جدولی که فدراسیون جهانی دوومیدانی منتشر کرده بتواند سهمیه المپیک کسب کند. امیدوارم خراسان رضوی برای نخستین‌بار دو نماینده در رشته دوومیدانی در المپیک داشته باشد. مهردلان در صورت کمرنگ شدن ویروس کرونا باید از اواخر اردیبهشت ماه سال آتی در ایران وارد مسابقات شود. برنامه‌ای که برای مهردلان تدارک و در اختیار فدراسیون نیز قرار داده شده، شرکت در چند مسابقه معتبر بین‌المللی و اروپایی است تا با حضور در این مسابقات بتواند امتیاز ورودی المپیک 2020 توکیو را کسب کند.
نگاه هیات دوومیدانی فراتر از مسابقات کشوری است
رییس هیات دوومیدانی خراسان رضوی در مورد اقداماتش در زمینه استعدادیابی در سال جاری گفت: در سال 98 به طور دائم در حال استعدادیابی بودیم. به کمک آموزش‎‌وپرورش طرح مدرسه به مدرسه را برنامه‌ریزی کردیم تا افراد مستعد جذب شوند. به کسب مقام‌های فراتر از کشور فکر می‌کنیم. حضور بیش از 10 ورزشکار خراسانی در رده‌های مختلف تیم ملی در بخش بانوان یکی از نتایج این طرز فکر است. در بخش آقایان نیز دو ورزشکار شاخص ایران، خراسانی هستند. در سال آتی نیز این رویه ادامه خواهدیافت. جشنواره‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم در رده‌ سنی کودکان، در قالب بازی در مکان‌های مختلف استعدادیابی کنیم. البته این جشنواره‌ها در سال جاری به صورت مسابقه برای بانوان در پنج نقطه از شهر برگزار شد که از داخل آن‌ها مستعدین خوبی کشف کرده و تحویل مربیان دادیم.
کرونا، مخل در جذب اسپانسر
سعادتمند ادامه داد: بزرگترین مشکلی که تمام هیات‌های ورزشی درگیر آن هستند، کمبود بودجه است. هرچقدر سطح ورزشکاران ارتقا می‌یابد، نیازهای مالی‌ هم بزرگتر می‌شود. کمیته بازاریابی هیات دوومیدانی را به یکی از قهرمانان سابق این رشته واگذار کردیم. برای جذب اسپانسر با کارخانه‌های زیادی ارتباط برقرار کردیم. در ماه گذشته بیش از 15 جلسه با شرکت‌های مختلف برگزار کرده و به نتایج خوبی هم رسیدیم که متاسفانه ویروس کرونا در روند فعالیت جذب اسپانسرینگ ما اختلال ایجاد کرد.
وی در خصوص مهمترین برنامه هیات دوومیدانی خراسان رضوی در سال 99، بیان کرد: مهمترین کاری که همیشه باید در دستور کار قرار بگیرد و تا کنون کمرنگ بوده، پرورش مربی است. مربیان، کارخانه‌های ورزشکارسازی هستند. مربیان را باید تحت آموزش مستمر قرار دهیم. یک مربی ممکن است همه چیز را بداند، اما اطلاعات موردنظر همیشه در دسترسش نباشد. مرورکردن این اطلاعات با گذراندن دوره‌های آموزشی انجام می‌شود. باید ساز و کاری بچینیم تا بتواینم مربیانی با علم روز تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/215229/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرگ راننده خودروی قاچاق سوخت در خواف

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود 30 درصدی داشت

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

63 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

بلع یک کیلو و 690 گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد

سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» برای نخستین بار به سپاه احضار شد

جبران کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود

77 درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد

قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

کلاهبرداری 2 میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر

اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور

کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور

بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود

واژگونی و حریق خودروی حامل سوخت قاچاق در خواف/ راننده جان باخت

تحویل واحدهای مسکن ملی مهرگان در مشهد تا پایان سال

2446 واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است

رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا

برای اولین‌بار در تاریخ؛ داور تکواندوی ایرانی به پارالمپیک دعوت شد

بیانیه جمعی از جامعه قرآنی مشهد در حمایت از عملیات«وعده صادق»