پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون شهردار مشهد مطرح کرد؛

امکان خرید تلفنی از فروشگاه‌های شهرما/ضرورت ایجاد بستر اینترنتی خرید اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: امکان خرید تلفنی از فروشگاه‌های شهرما از هر نقطه از شهر برای شهروندان فراهم شده است.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص خرید غیرحضوری شهروندان از فروشگاه‌های شهرداری اظهار کرد: اگر چه فرصت محدود است، اما به صورت تلفنی چهار فروشگاه‌ مهم شهرما را به عنوان مرکز پاسخگویی برای خریدهای شهروندان به همراه پیک رایگان قرار داده‌ایم. این فرایند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود. در اصل باید بستر اینترنتی و نرم‌افزاری را برای شهروندان مهیا کنیم. در این خصوص با سازمان فاوا نیز مذاکراتی داشتیم، اما اجرای کامل این طرح حدودا دو ماه زمان خواهد برد تا زیرساخت‌های آن پیاده شود.
وی افزود: در حال حاضر برای کسانی که بیش از 70 هزار تومان خرید دارند این امکان فعال شده و اجناس به همراه پیک رایگان درب منزل تحویل شهروندان داده خواهد شد. اگر از این طرح استقبال شود آن را توسعه می‌دهیم، اما معمولا شهروندان علاقه دارند در فروشگاه‌های شهرما دور بزنند و خودشان خرید کنند.
معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در مجموع 29 فروشگاه شهرما و 13 بازار میوه در سطح شهر داریم. در این طرح اهمیتی ندارد که فروشگاه‌های شهرما در کدام نقطه از شهر قرار دارند. شهروندان در هر نقطه از شهر با شماره‌گیری 5159 از طریق تلفن ثابت می‌توانند با نزدیکترین فروشگاه‌های شهر ما در محدوده خودشان ارتباط برقرار کنند. تا کنون استقبال زیادی از این طرح نداشتیم و مشکلی به وجود نیامده است، اما از آنجا که این طرح به طور آزمایشی اجرا می‌شود، ممکن است در روزهای نخست تاخیری در تحویل اجناس به شهروندان به وجود آید که به زودی این مشکلات حل خواهد شد. قطعا لازم است نرم‌افزاری در این خصوص راه‌اندازی شود تا شهروندان بتوانند با اطلاع از موجودی بازار خرید کنند. همچنین با شرکت تاکسی‌های اینترنتی نیز برای انتقال خرید شهروندان همکاری خواهیم داشت.
یعقوبی در خصوص بازارهای میوه شهرداری عنوان کرد: بازارهای میوه به صورت محلی عمل کرده و برای اهالی همان محل پس از سفارش از طریق پیک به صورت رایگان ارسال خواهد شد. در این بازارها قیمت و کیفیت میوه از طریق ناظران کنترل می‌شود. اگرچه ظاهرا ممکن است پس از مقایسه تفاوت اندکی داشته باشد، اما عمدتا در بازارهای میوه شهرما میوه‌ها با کیفیت و قیمت مناسب‌تری در دسترس خواهد بود.
وی ادامه داد: بازارهای شهرداری متناسب با نیاز شهروندان باید باز باشند. تمام بازارها را موظف کردیم تا تمام امکانات و تجهیزات فروشگاه را ضدعفونی کنند. مواد شوینده که در این روزها فروش بیشتری دارد و نگرانی بابت محدودیت آن در بازارها به وجود آمده بود، به طور کافی در انبارها موجود است و نگرانی در این مورد نداریم.
یعقوبی در خصوص دیگر اقدامات شهرداری در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کرد: علاوه بر بازارها، در حال حاضر تمام پارک‌های مشهد بسته شده است. در پارک‌های کوچکتر اطراف وسایل بازی کودکان نوار خطر کشیده شده و سرویس‌های بهداشتی آنان نیز بسته شده است. استفاده از پارک را ممنوع کرده‌ایم.
معاون خدمات شهری شهردار مشهد یادآور شد: از ابتدا خط‌های پردازش‌ تفکیک زباله و انبارهای ضایعاتی را تعطیلکردیم. در حال حاضر زباله‌ها جمع و سپس دفع می‌شود و هیچ تفکیکی نداریم. از شهروندان تقاضا دارم در ساعت زباله‌گیری، زباله‌های خود را مقابل درب ساختمان قرار دهند؛ چراکه دیده شده برخی از شهروندان در ساعات دیگری زباله‌های خود را در صندوق‌های زباله و یا مقابل ساختمان قرار می‌دهند که باعث می‌شود ماموران شهرداری در چنین شرایطی مجددا درگیر جمع‌آوری زباله شوند.
وی افزود: نیروهای خدمات شهری علاوه بر وظایف روزمره خود بسیج شده‌اند تا مناطق حاشیه شهر و نواحی‌ای که آلودگی بیشتر دارند را در سه شیفت به طور کامل ضدعفونی کنند. همچنین برای روزهای آتی شست‌وشوی کامل معابر نیز در دستور کار قرار دارد.
یعقوبی گفت: در آرامستان بهشت‌رضا نیز فرایند تدفین بیماران کرونایی و شبه کرونایی با رعایت کامل پروتکل بهداشتی انجام می‌شود؛ چراکه علاوه بر کسانی که به دلیل کرونا فوت می‌کنند، عده‌ای دیگه نیز وجود دارند که مشکوک به کرونا هستند و آنان نیز شبیه بیماران کرونایی باید دفن می‌شوند.
وی افزود: برای تمام همکاران و کارگران شهرداری تا حد امکان وسایل انفرادی بهداشتی را تامین کرده‌ایم. در اوایل محدودیت‌هایی داشتیم، اما در حال حاضر مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش برای تمام کارگران خدمات شهری تهیه شده و در اختیارشان قرار می‌گیرد. کارهای غیرضروری مانند کاشت و رنگ‌آمیزی نیز از یک هفته پیش از نوروز تعطیل شده بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/217952/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

دستگیری 5 متهم حفاری غیرمجازو کشف 2 دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

داورزن هزار و 700 نفر شتر دارد

بارش شدید باران در بردسکن

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

کنکور سراسری 1403 - مشهد

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری 20 میلیون بار دیده شد

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

ویدیوئی از دانش‌آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

‏سرقت موبایل پشت چراغ قرمز سر چهارراه در مشهد!

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 7 اردیبهشت

قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود

آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد

حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود

گوزن سفید

برگزاری کنکور سراسری 1403گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند

بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟