پیام خراسان

آخرين مطالب

آیت‌الله علم‌الهدی:

سیاست‌گذاری متمرکز در کنار برنامه‌ریزی بومی باشد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد _ امام جمعه مشهد گفت: در کشور باید یک سیاست‌گذاری در مقابله با کرونا انجام شود امادر عرصه برنامه‌ریزی این مرکزیت وتمرکز برنامه‌ها را ناقص می‌کندلذا بایدبه برنامه‌ریزی‌های بومی توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی، ضمن تبریک ایام ولادت اهل بیت ( ع) ، اظهار کرد: میلاد امام حسین ( ع) ، حضرت اباالفضل العباس ( ع) و زین‌العابدین ( ع) را تبریک می‌گویم، به پاسداران عزیز روز پاسدار و به جانبازان ایثارگر روز جانباز را تبریک عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: امیدوارم خداوند امروز را که روز جانباز و روز ولادت قمر بنی‌هاشم است، با عنایت حضرت اباالفضل که باب‌الحوائج هستند، این بلیه از قاطبه مسلمانان برطرف شود، همه عزیزان درگیر ما عافیت پیدا کنند و همه شما بزرگوارانی که با اخلاص در این عرصه خدمت می‌کنید، از عنایات خاصه قمر بنی‌هاشم برخوردار باشید.
فعالیت جامعه پزشکی، آمیخته با اخلاصی ارزشمند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند جامعه پزشکی در عرصه درمان و علاج این بیماری، خاطرنشان کرد: در این استان خدمات ارزشمند درمانی و پزشکی که انجام گرفته، نه‌تنها خود خدمات بلکه جامعیت خدمات قابل‌تقدیر است، از نوع فعالیتی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام می‌دهند، اخلاص می‌بارد، فعالیت عزیزان خواهر و برادر پزشک و پرستار آمیخته با اخلاص ارزشمندی است که ظهور و بروز نیز دارد و جامعیت این خدمات ذی‌قیمت است.
آیت‌الله علم‌الهدی به خدمات ارزشمند روحی به بیماران و اطرافیان آنان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های ارزشمندی که در تسلی دادن افراد در درمان‌های روحی و روانی انجام می‌گیرد در کنار درمان بیماری، خیلی ارزشمند است و از نهادهای ارزشمندی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و استان همکاری دارند، سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی، ارتش، نیروی انتظامی و دیگر مراکز نیز متشکرم.
امام جمعه مشهد ضمن تقدیر از بخش خصوصی و افراد خیر در پشتیبانی از خدمات درمانی، فضلا و علمای حوزه علمیه در فعالیت‌های جهادی و تغسیل اموات و حمایت‌های ارزشمند شهردار مشهد از این فعالیت‌ها، افزود: این زحمات ان‌شاءالله تنها به این تقدیرها و قدردانی‌ها تمام نمی‌شود، از همه بالاتر همه شما عزیزان خدمتگزار متدین و متعبد هستید و بر اساس عقیده و ایمانی که شما دارید، بر مبنای وعده قرآن یک در 700 در درگاه خداوند اجر و مزد دارید.
توجه به عوارض اجتماعی بیماری
وی با اشاره به امکانات درمانی موجود در استان، بیان کرد: خوشبختانه خدمات گسترده درمانی به‌خوبی انجام می‌گیرد، با عنایت امام هشتم ( ع) ، در بیمارستان‌ها امکانات وسیعی وجود دارد که باید مجهز شود، درعین‌حال، این خدمات گسترده درمانی که در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود به مدیریت هماهنگ نیز احتیاج دارد که اگر بعضی مراکز در مضیقه هستند، مراکز دیگر باید وارد خط کار شوند و حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها بشود که موجب توسعه خدمات به مردم خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تا امروز مردم همکاری کردند، جامعه ما جامعه‌ای مقاوم است، آنچه امروز کشور و جامعه ما را از کشورهای پیشرفته دنیا ممتاز کرده، مبانی اعتقادی و مقاومت‌های مردم ما نسبت به هر دستوری که صادر می‌شود، هست اما این را باید بدانیم این بنیه و مقاومت مردم حدی دارد.
سیاست‌گذاری متمرکز اما برنامه‌ریزی باید بومی باشد
امام جمعه مشهد اضافه کرد: آنچه نظر داده شد، ناقل افراد هستند و لذا ارتباطات اجتماعی تا اینجا محدود می‌شود «از روزی که وجود اقدس امام هشتم به شهادت رسیده بودند، در حرم بسته نشده بود اما الآن بسته شد»، این کار شده ولی می‌بینیم با همه محدودیت‌هایی که در ارتباطات ایجاد شده، آمار روز افزون است.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: وجود ستاد ملی مبارزه با کرونا در عرصه سیاست‌گذاری‌ها لازم است، در کشور باید یک سیاست‌گذاری در مقابله با کرونا انجام شود اما در عرصه برنامه‌ریزی این مرکزیت و تمرکز برنامه‌ها را ناقص می‌کند؛ در هر استانی با یک وضع خاص و فرهنگ بومی ویژه روبرو هستیم، با چالش‌ها و برتری‌های خاص آن استان مواجه هستیم، این‌که برنامه‌ای طراحی شود و از استان خراسان رضوی تا کهگیلویه و بویراحمد همان برنامه اجرا شود، مقداری کوتاه‌اندیشی و کوتاه بینی هست.
برنامه‌ریزی متمرکز، مشکلات جدید ایجاد می‌کند
وی متذکر شد: سیاست‌گذاری، مدیریت و نظارت باید متمرکز باشد اما متمرکز کردن برنامه‌ریزی، از دست دادن سلسله امکانات و امتیازاتی است که در برخی استان‌ها وجود دارد و ایجاد سلسله مشکلاتی هست که در برخی استان‌ها به وجود می‌آید؛ برنامه‌ریزی باید از این تمرکز دربیاید و هر استان بتواند در نوع درمان‌های پزشکی و مواجهه با عوارض اجتماعی و اقتصادی که به وجود می‌آید، برای خود برنامه‌ریزی خاصی داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: وقتی مشکلاتی برای استان مطرح و در سایر کشور مطرح نیست، باید طوری برنامه‌ریزی شود که با بهره‌برداری از امکانات و امتیازاتی که در خود استان هست، این مشکلات حل شود؛ ما عوارض خودمان را به‌وسیله مسؤولان هماهنگی که داریم، بهتر می‌توانیم مدیریت کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/218005/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد