پیام خراسان

آخرين مطالب

شهرداران تهران و آنکارا تجربیات خود در مقابله با کرونا را به اشتراک گذاشتند

شهردار تهران: ایران در حال مبارزه همزمان با کرونا و تحریم هاست / شهردار آنکارا: ورود و خروج به 30 کلان شهر ترکیه ممنوع است شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - شهرنوشت : شهرداران تهران و آنکارا  در یک گفتگوی اینترنتی در فضای مجازی اطلاعات مربوط به فعالیت های خود در مقابله با کرونا را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی، شهردار تهران در گفتگوی خود با منصور یاواش، شهردار آنکارا گفت: مدیریت شهری در تهران در حال مبارزه با پاندمی کرونا است و بسیاری از پروتکل های WHO (سازمان بهداشت جهانی) را در اداره شهر، حمل و نقل عمومی و خدماتی که به مردم ارائه می شود، در دستور کار دارید.
او افزود: یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه است و بویژه کشورهای اسلامی بیشتر با آن درگیرند موضوع فاصله اجتماعی است. بر همین اساس در یک اتفاق بی سابقه نمازهای جماعت و حرم های مقدس مشهد و قم و شیراز تعطیل شده اند و خوشبختانه در یک ماه اخیر از فرصت تعطیلات نوروز برای کاهش حضور اجتماعی حداکثر استفاده شد.
حناچی با بیان این که "وضعیت تهران با بقیه کلانشهرهایی که درگیر هستند قدری متفاوت است چون ایران همزمان با دو ویروس در حال مبارزه است" ادامه داد: ایران همزمان با دو ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه می جنگد اما خوشبختانه روزهای بحرانی اولیه را پشت سر گذاشته ایم. در شهرهای بزرگ دیگر کشور که اپیدمی حاد بود مثل رشت، ساری و قم ارقام ابتلا به شدت رو به کاهش است.
او با تشکر از کمک های ترکیه به ایران در بحران کرونا گفت: همین جا لازم است از کمک هایی که از سوی دولت ترکیه به ایران ارسال شده است تشکر کنم و همین طور یاد کنم از ابتکار جالبی که شما برای جمع آوری تجارب شهرهای جهان در وبسایت خود انجام داده اید.
حناچی به استفاده از ظرفیت اینترنت و فضای مجازی برای انجام خدمات شهری اشاره کرد و گفت: کرونا شرایط جدیدی برای ما در ارائه سرویس و خدمات به وجود آورده است بسیاری از این خدمات شهری هم اکنون به صورت اینترنتی انجام می شود و بسیاری از خدمات در مقیاس محلی از طریق اینترنت به مردم ارائه می شود. همچنین جلسات مدیران شهری و مسئولان به تعداد زیاد روی وب تشکیل شده است.
شهردار تهران ادامه داد: یکی از مشکلاتی که همه شهرهای دارای اپیدمی کرونا با آن مواجه اند موضوع متوفیات ناشی از کرونا است و از آن سخت تر، نبود امکان برگزاری مجالس عزاداری توسط خانواده های داغدار است اما در این زمینه هم ابتکار جالب برگزاری مجالس ترحیم اینترنتی است که برگزار می شود.
او به تلاشهای شهرداری تهران برای ضدعفونی سازی معابر شهری اشاره کرد و گفت: در مدت بحران کرونا تلاش زیادی برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی و اتوبوس و مترو و تاکسی ها و ایستگاههای آنها داشتیم و همچنین اقدامی را به منظور همبستگی جهانی به شکل ویدیو مپ روی برج میدان آزادی با تاسی به شعر سعدی که می فرماید بنی آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش ز یک گوهرند / چون عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار / تو کز محنت دیگران بی غمی / نشاید که نامت نهند آدمی. اجرا کردیم
شهردار تهران در پایان گفت: امیدوارم بعد از کرونا بتوانیم همدیگر را در فضای مناسب تری ملاقات کنیم و در اجلاس کلانشهرهای جهان از قول ما هم اشاره کنید که با دو ویروس کرونا و تحریم همزمان می جنگیم.
*شهردار آنکارا: ورود و خروج به 30 کلان شهر ترکیه ممنوع است
در ادامه منصور یاواش - شهردار آنکارا - هم با تشکر از این تماس اینترنتی گفت: می خواهم از تدابیری که برای مقابله با کرونا اندیشیدیم سخن بگویم. این شرایط که در آن قرار داریم مورد انتظار نبود.
او افزود: در آنکار بر اساس تدابیر پیشگیرانه ای که از سوی دولت اتخاذ می شود تصمیماتی می گیریم و انجام می دهیم. امروز از کل آمار مبتلایان و درگذشتگان ترکیه در آنکارا که سومین شهر بزرگ این کشور است 820 مبتلا و 19 فوتی داشتیم. بر اساس مصوبه دولت اتوبوسها میزان مسافران خود را به نصف کاهش داده اند و سوار شدن به اتوبوس بدون ماسک ممنوع است. ترکیه 30 کلانشهر دارد که ورود و خروج به این شهرها کاملا ممنوع شده است و مدیریت شهری در این شهرها تلاش می کند کارهایش را با اینترنت انجام دهد و شهرداری آنکارا هم همین سیاست را دنبال می کند.
شهردار آنکارا ادامه داد: در سطح کشور 150 اداره و خیلی از مراکز خرید و قهوه خانه ها و رستوران ها و اماکنی که امکان داشت مردم به هم نزدیک تر شوند تعطیل شده اند. خروج افراد بالای 65 سال و زیر 20 سال به خارج از خانه ممنوع است. در مقابل برنامه ای در حال اجراست که بر مبنای آن خانواده هایی که بالای 65 سال سن دارند چون خروجشان ممنوع است می توانند مایحتاج خود را در تماس با فروشگاهها اعلام کنند و با پیک برایشان ارسال می شود .
او به برنامه حکومت ترکیه برای جبران خسارات مالی مردم اشاره کرد و گفت: اقشاری بودند که به واسطه تعطیلی محل کار درآمد شان را از دست داده اند مثل رستورانها و کافه ها . طی یک آگهی اینترنتی اعلام شد کسانی که این مشکل را دارند از راههای مشخص شرایط شان را اعلام کنند. با تشخیص شرایط آنها، شهرداری نیازهای نقدی و غذایی شان را برآورده می کند برخی گروههای خاصی هستند که در آمد کمتری دارند و انسانهای فقیری هستند که کار ثابت و بیمه ندارند اینها هم شناسایی می شوند و به آنها کمک های نقدی و غذایی تعلق می گیرد.
شهردار آنکارا ادامه داد: همه اماکن و اداره های عمومی، سایت ها و شهرک های مسکونی را هر روز کاملا ضدعفونی می کنیم و امیدوارم همه باهم در سطح جهان با تبادل اطلاعات از شر این ویروس خلاص شویم. شهرداری بخشی از کارهایش مثل برنامه هایی در پارک ها و فضای سبز اجرا می کرد و یا خدماتی مثل آسفالت خیابان ها را به تعویق انداخته است.
در پایان این تماس حناچی شهردار تهران با آرزوی موفقیت برای شهردار آنکارا گفت: امیدوارم موفق باشید و سلام من را به همکاران خود در استانبول و بقیه شهرهای ترکیه برسانید.
خبرنگار: اکبر بیاتی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/220737/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتصاب رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه

ماجرای بیست‌وسومین دستگیری یک دزد توسط پلیس مشهد!

2 واحد صنفی در طبس پلمب شد

باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود

7 نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند

افزایش 63 درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات

هوشمندسازی بیش از 44 هزار کنتور برق در خراسان رضوی

پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی

پایگاه هوانیروز مشهد 75 عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد

انتصاب رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه

برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس

کمبود آب شرب 3 روستای تایباد برطرف شد

ساخت مجتمع اداری کوهسرخ 45 درصد پیش رفته است

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح «مسطورا»

گرفتار شدن پراید در سیلاب رودخانه خروشان دره آهنگران

تنفس هوای پاک در 6 منطقه مشهد

مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد

پرداخت 644 میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی

زیرسازی و آسفالت راه 17 روستای خوسف

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری

مهارت آموزی 4 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی

ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با 43 میلی متر

برداشت غیرمجاز سالانه 30 میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

مستمری والدین شهدا به 150 میلیون ریال در سال جاری رسیده است

کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود

جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است

مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد

هوای 6 منطقه مشهد در وضعیت پاک است

مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ

کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد

کیفیت هوای 6 منطقه مشهد «پاک» است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد

خسارت 78 میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو

ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها

ببینید | حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

مراسم رژه نیروهای مسلح به‌مناسبت روز ارتش در بیرجند

کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در خراسان جنوبی

بیشترین بارندگی خراسان جنوبی در این شهر ثبت شد

ایثار شهروند 44ساله طبسی به بیماران نیازمند

287 شعبه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف دایر می‌شود

امضای توافق‌نامه احداث مجتمع بین‌راهی در محور دیهوک - راور

هفت نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند

آتش‌سوزی درخت در بزرگراه امام علی(ع) مشهد

اتفاقی خاص در مراسم رژه روز ارتش در مشهد!

مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد

حال و هوای بارگاه ثامن‌الائمه(ع) در چهارشنبه زیارتی