پیام خراسان

آخرين مطالب

در ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور با مسئولان استان مطرح شد؛

از آغاز 40 پروژه بهداشت و درمان تا افزایش تخت‌های بیمارستانی در خراسان جنوبی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی استان، گفت: 40 پروژه مهم در بخش بهداشت و درمان در استان آغاز شده و آمادگی داریم با تخصیص 60 میلیارد تومان این پروژه‌ها را به پایان رسانده تا شاهد جهش خوبی در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان باشیم.

محمدصادق معتمدیان، امروز سه شنبه 19 فروردین در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور با تقدیر از مدیریت هوشمندانه دولت در مواجهه با بیماری کرونا اظهار کرد: دولت در شرایط بسیار سخت مقابله با کرونا، به همه ابعاد موضوع توجه کرده و علاوه بر اولویت داشتن سلامت مردم، مسائل اجتماعی، اقتصادی و معیشتی نیز مورد توجه واقع شد که جای تقدیر دارد.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با حمایت دولت، در حوزه بهداشت و درمان استان اتفاقات خوبی رخ داده و تعداد تخت‌های بیمارستانی از 900 مورد به 1518 تخت و در بخش آی سی یو و سی سی یو نیز از 70 تخت به 127 تخت افزایش یافته است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه همه استان اعم از شهر و روستا تحت پوشش شبکه‌های بهداشتی قرار دارند، گفت: 40 پروژه مهم در بخش بهداشت و درمان در استان آغاز شده و آمادگی داریم با تخصیص 60 میلیارد تومان این پروژه‌ها را به پایان رسانده تا شاهد جهش خوبی در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان باشیم.
معتمدیان افزود: با توجه به اینکه غرب خراسان جنوبی در کریدور شرق کشور واقع شده، ترددها زیاد است به گونه‌ای که در سال گذشته پذیرای سه میلیون گردشگر در غرب استان با محوریت طبس بودیم، اما امسال با تدابیر صورت گرفته 73 درصد کاهش تردد را شاهد بودیم که این میزان در ایام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به 93 درصد رسید.
وی اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی اعتماد خوبی به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا دارند و نمونه این همراهی بی نظیر را در روز طبیعت شاهد بودیم.
معتمدیان ادامه داد: بخشی از همراهی و همدلی مردم ناشی از هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین اطلاع رسانی مطلوب صدا و سیمای استانی است که میان مردم مرجعیت پیدا کرده بوده است و در این مسیر تلاش کرده‌ایم آسیب‌های فضای مجازی را به
حداقل برسانیم.
وی با تاکید بر آمادگی کامل برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند از 23 فروردین خاطرنشان کرد: با توجه به همراهی و همدلی خوب اصناف و مردم استان، آمادگی کامل برای پیشبرد سیاست‌های ستاد ملی مدیریت کرونا وجود دارد و از روز شنبه با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی طرح جدید اجرا خواهد شد.
معتمدیان تامین اقلام بهداشتی مردم و مراکز درمانی را از اولویت‌های استان برشمرد و افزود: با واردات مواد اولیه از جمله الکل و تغییر خطوط تولید، بخش عمده نیازهای مراکز درمانی و مردم را تهیه کردیم و در حال حاضر روزانه یک هزار ماسک N95 در استان تولید می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت مرزی بودن استان خراسان جنوبی اظهار کرد: 30 درصد از صادرات جمهوری اسلامی ایران از مرز ماهیرود در خراسان جنوبی انجام می‌گیرد و از محدود مرزهایی هستیم که در این ایام یک ساعت تعطیلی نداشته و با وجود فعالیت دو هزار کارگر در سه مرکز اقتصادی مرز ماهیرود، به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در مرز رخ نداده است.
معتمدیان ادامه داد: سال گذشته ترانزیت کالا به افغانستان 428 درصد افزایش یافت و 44 درصد نیز افزایش حجمی صادرات صورت گرفت و شرایط به گونه ای است که از سوی افغانستان درخواست 24 ساعته شدن فعالیت در مرز را داریم.
وی با تقدیر از حمایت‌های ویژه دولت از طرح‌های توسعه‌ای در خراسان جنوبی، اظهار کرد: سال گذشته برای خراسان جنوبی سالی طلایی بود و با وجود همه محدودیت‌ها، پروژه‌های بزرگی همچون راه‌آهن آغاز شد و در بخش راه ها نیز با حمایت سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات حداکثری به استان تزریق شد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز آمار، در فصل تابستان، پاییز و زمستان که اخیراً اعلام شد، استان خراسان جنوبی در کاهش نرخ بیکاری رتبه اول کشوری را کسب کرد که حاصل حمایت های دولت و تزریق اعتبارات چند برابری در بخش زیرساخت‌های استان بود.
رئیس جمهور نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی، مدیران، پزشکان و کادر درمانی استان خاطرنشان کرد: مردم نباید احساس کنند که شرایط معمولی است و دوران کرونا به پایان رسیده، بنابراین نیازمند همراهی همه مردم و اصناف در اجرای خوب و دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی هستیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/221741/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

اشتغال 700 نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

پاکسازی بیش از 912 هکتار از اراضی خراسان رضوی

سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

حال‌وهوای بارانی حرم مطهر امام مهربا‌نی‌ها

زوایای جدید از جنایت هولناک «چشم‌آبی‌ها» در بزرگراه آسیایی

کشف بیش از 7 تُن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت‌به رگبار باران و باد شدید در برخی استان‌ها

وزیر کشور وارد مشهد شد

تجلیل از 24 معلم نمونه بیرجند

هوشمندسازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

هوشمند سازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود

آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب