پیام خراسان

آخرين مطالب

ارائه آخرین گزارش‌ها از وضعیت استان در مقابله با ویروس کرونا سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - جلسه ارتباط ویدئو کنفرانسی استاندار خراسان رضوی با رئیسان دانشکده‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان همزمان با روز جهانی بهداشت برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، جلسه ارتباط ویدئو کنفرانسی استاندار خراسان رضوی با رئیسان دانشکده‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان همزمان با روز جهانی بهداشت در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد.
دکتر مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این جلسه اظهار کرد: روز جهانی بهداشت، روزی است که از عملکرد یکساله حوزه بهداشت یاد می‌کنیم و بر اساس ارزیابی که انجام می‌دهیم، نقشه راهی را برای سال آینده خود مشخص می‌کنیم.
وی افزود: سال 98 سال پر فراز و نشیبی بود، به طوری که ابتدای سال را با بارش باران‌های سیل آسا در برخی از نقاط کشور تجربه کردیم که طی آن نیروهای بهداشت خوش درخشیدند، همچنین مدتی بعد از آن طرح ملی غربالگری فشار خون برگزار شد که بالغ بر 70 درصد جمعیت گروه هدف استان که افراد بالای 30 سال بودند، غربالگری شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سپس در انتهای شهریور سال 98 اپیدمی آنفولانزا را داشتیم که کلیه همکاران ما در نمونه‌گیری، رصد کردن و آموزش مردم خوش درخشیدند و بدین صورت با حداقل آسیب آن اپیدمی را در سطح جامعه پشت سر گذاشتیم.
دکتر قلیان عنوان کرد: سرانجام موضوع آخری که گریبان همه دنیا و خصوصا ایران را گرفت، شیوع ویروس منحوس کرونا بود که متاسفانه تمام جامعه را تحت تاثیر خود قرار داد، اما به ما آموخت که می‌توانیم در سایه همدلی خیلی از مشکلات را حل کنیم.
وی تاکید کرد: آرزو دارم و امیدوارم با ریشه کنی این ویروس منحوس، بزودی جشن بزرگی در سطح استان برگزار کنیم.
در ادامه دکتر جواد باذلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در آمار اسمی جمعیتی تعداد حدود 130 هزار نفر را تحت پوشش داریم اما عملا 450 تا 500 هزار نفر جمعیت از خدمات سلامت ما بهره می‌برند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به بازدید معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی از نقاهتگاه‌های «مراکز تکمیل درمان» گناباد، ادامه داد: ان‌شاءلله امیدواریم آزمایشگاه تشخیصی کرونا را طی هفته آینده راه‌اندازی کنیم.
در ادامه دکتر سعیدرضا قنبری زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هم در قالب ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون 85 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه غربالگری شده‌اند.
وی افزود: در حال حاظر 80 تخت برای بستری در نظر گرفته‌ایم که به صورت متوسط معمولا 70 تا 75 درصد این تخت‌ها پر است و روزانه هم 60 تا 65 بیمار بستری هستند.
در ادامه دکتر محسن عظیمی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: سن افراد مبتلا در حال کاهش است، لذا اگر محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای مدارس و دانشگاه‌ها کاهش پیدا کند، مشکل بسیار کلان‌تر خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: در حال حاضر تعداد هزار و 122 نفر از افرادی که یا از بیمارستان مرخص شده‌اند و یا علائم مرتبط با کرونا داشته‌اند، در قرنطینه خانگی هستند و مراحل نقاهتگاهی خود را سپری می‌کنند.
دکتر عظیمی نژاد تاکید کرد: ماسک و مایع ضد عفونی کننده در حد توان خود در اختیار این افراد قرنطینه شده قرار داده‌ایم.
در ادامه، دکتر علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار 450 هزار نفر جمعیت مستقیم را تحت پوشش خود قرار دارد و با جمعیتی که از استان خراسان شمالی هم پوشش می‌دهیم حدود 600 هزار نفر شامل می‌شود.
وی افزود: تعداد آمار فوتی‌های ما 20 نفر و تعداد افراد مبتلای مثبت هم 159 نفر است، در حال حاضر 65 بیمار هم بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش خود را غربالگری کرده‌ایم، ادامه داد: از 450 هزار نفر، هزار و 206 نفر دارای علائم مشکوک بودند که بخشی از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و بخشی تحت مراقبت قرار دارند.
دکتر محمد افکار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر را پوشش می‌دهیم، در این راستا میزان پذیرش ما از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون 432 نفر بوده است، همچنین 159 نفر دارای علائم مثبت و 23 نفر هم دارای علائم منفی بوده‌اند.
در ادامه داوود خوش شکن، سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان در این ارتباط ویدئو کنفرانسی اظهار کرد: از مجموع جمعیت 200 هزار نفری شهرستان، نزدیک به 99 درصد در طرح بسیج ملی غربالگری شده‌اند و به واسطه این مهم نزدیک به دو هزار و 300 نفر بیمار مشکوک و علامت دار شناسایی شدند.
وی با اشاره به اینکه مشکلی در حوزه اقلام حفاظت فردی نداشته‌ایم، افزود: از مجموع این دو هزار و 300 نفر تعداد 215 نفر در بیمارستان‌های ما بستری شده‌اند و از این 215 نفر تعداد 190 نفر با حال عمومی خوب مرخص شده اند، همچنین 15 نفر در حال حاضر بستری هستند و 10 نفر هم متاسفانه فوت شده‌اند، با این نگرش 9 نفر از این فوتی‌ها دارای تست مثبت کرونا بوده‌اند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان تاکید کرد: در کنار مقابله با ویروس کرونا، سایر فرآیندهای بهداشت و درمان ما تعطیل نشده است.
در ادامه دکتر محمد جواد یزدانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون 208 نفر بستری داشته‌ایم و از مجموع این افراد 60 مورد کرونای مثبت داشته‌ایم، همچنین 11 نفر آمار فوتی ما در خود شهرستان و 5 مورد از شهرستان همجوار بوده است.
وی افزود: در بحث غربالگری 171 هزار نفر در سطح شهرستان کاشمر غربالگری شده‌اند که 96 درصد پوشش را شامل می‌شود، در این راستا از مجموع این افراد حدود هزار و 700 نفر مواردی بوده‌ است که نیاز به پیگیری داشته‌ اند و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.
دکتر ناصر امینی، رئیس مرکز بهداشت شماره یک مشهد هم در قالب ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد:در غربالگری که در سطح شهر مشهد برای کنترل بیماری کرونا صورت گرفت، بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار نفر غربالگری شده‌اند که حدود 80 درصد جمعیت ما هستند و از این تعداد گروهی به عنوان گروه پرخطر شناسایی شده‌اند که بالغ بر 53 هزار نفر هستند.
وی افزود: حدود 94 درصد پیگیری‌ها در سطح شهر مشهد انجام شده است، همچنین با تمهیداتی که در سطح دانشگاه علوم پزشکی اندیشده شد، مراکز منتخبی در سطح شهر مشهد به عنوان مراکز 16 ساعته مشخص شد که وظیفه آنها مراقبت از افرادی هست که یکی از علائم ابتلا به کرونا یا بیماری را در خود دارند.
رئیس مرکز بهداشت شماره یک مشهد با اشاره به اینکه حدود 20 هزار نفر به مراکز 16 ساعته مراجعه کردند، ادامه داد: از این 20 هزار فقط 35 درصد آن‌ها نیازمند ویزیت پزشک بودند که بعد از غربالگری اولیه به پزشک مستقر در مراکز ارجاع داده شدند، همچنین تعداد 2 درصد مراجعین نیاز درمان سرپایی داشتند و 6 درصد هم که شامل هزار و 127 نفر می ‌شود، نیازمند مراجعه به مراکز سطح 2 بودند که بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تخصصی را در بر می‌گیرد.
دکتر امینی افزود: حدود نیم درصد از مراجع کنندگان ما هم برای دریافت خدمات بیمارستانی ارجاع شده‌اند که این نشان‌ می‌دهد بار مراجعه به بیمارستان‌ها را کاهش داده‌ایم و از آلودگی افراد مراجع کننده به بیمارستان‌ها پیشگیری شده است.

پیام خراسان

پیام خراسان

پیام خراسان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/221908/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود