آینده نامشخص کسبوکار با بحران کرونا
مقالات
بزرگنمايي:
پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی شناسایی دقیق تأثیرات همهگیری کروناویروس و مدیریت این بحران نامعلوم است، اما آنچه مشخص است، این بحران بر کسب و کار تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.
به گزارش دیجی نیوز، تمامی ابعاد زندگی ازجمله پیشبینیهای اقتصادی و برنامههای تجاری تا شیوه کاری افراد با همهگیری کروناویروس تغییر کرده است و این تغییرات تأثیرات بسزایی در بخشهای مختلف کسبوکار در آینده خواهد داشت. در ذیل به برخی از پیامدهای این بحران اشارهشده است:
ضربه به کسبوکار ناشران و بازاریابان
در حال حاضر بسیاری از مشکلات واقعی ایجادشده با این همهگیری در رسانههای ارتباطی و بازاریابی قابلمشاهده است. به دلیل اینکه مشخص نیست این مشکل تا چه زمانی ادامه داشته باشد، نمیتوان زمان دقیقی برای برگشت به حالت عادی نیز پیشبینی کرد.
حدود 88 درصد از مدیران اجرایی نشر اعلام کردند: به دلیل این همهگیری اهداف تجاری پیشبینیشده آنان محقق نخواهد شد. 95 ناشر در نظرسنجی برای درک تأثیرات این بحران شرکت کردند و مشخص شد 85 درصد آنان شاهد کاهش درآمد خواهند بود.
حدود 40 درصد نیز اولویت کاری خود را ایجاد کسبوکار مشترک قراردادند و 32 درصد نیز برنامههای مجازی را بهترین روش معرفی کردند که در حال حاضر، منابع و توجه زیادی را به خود جلب کرده است.
این موارد در خردهفروشی و برندها نیز مشابه است؛ 83 درصد از آنان اعلام کردند که پیشبینی کسبوکار امسال آنان با شکست روبرو خواهد شد. بسیاری از مغازههای خردهفروشی تعطیلشده و برای شرکتها کارایی موفق عملکرد خرید آنلاین برای پیشگیری از آسیبها و درآمد، جای تردید است.
خرید آنلاین افزایشیافته اما این افزایش سراسری نیست و 38 درصد افراد شرکتکننده در این نظرسنجی شاهد افزایش سفارش آنلاین بودند و 54 درصد نیز شاهد کاهش خرید کالاها بودند.
تعدیل کارکنان به دلیل کاهش هزینهها
در هر شغلی بر روی کاهش هزینهها تمرکز میشود و برای برخی از شرکتها این مورد به معنای تعدیل و اخراج کارکنان است، بهخصوص برای مشاغلی که کسبوکار آنان با این همهگیری تعطیلشده است.
بخش بازرگانی امریکا دریافته که در ماه فوریه 0.5 درصد از فروش کالاها به دلیل تعطیلی خردهفروشان کاهشیافته و این میزان بیشترین میزان کاهش از سال گذشته تاکنون است و انتظار میرود بازاریان در ماه مارس و آوریل افت شدیدتری را نیز تجربه کنند. همچنین هرچه مدت خانهنشینی افزایش یابد و یا افراد بیشتری بیمار شوند، در زنجیره تامین و توزیع اختلال ایجاد خواهد کرد.
در بین 39 درصد برندها و خردهفروشان، به دلیل بحران کروناویروس انتظار از دست دادن شغل وجود دارد.
در بین ناشران نیز 39 درصد انتظار میرود شغل خود را از دست بدهند.
تغییر بازار کار
بیشترین تأثیرات این همهگیری در تسریع روندها و تغییر روش کار هماکنون نیز مشاهده میشود.
در این نظرسنجی آسیب کروناویروس بر رسانهها، بازاریابی و همچنین خردهفروشی بررسی و مشخص شد، حدود 66درصد از شرکتکنندگان انتظار دارند با خانهنشینی شغل خود را از دست بدهند.
محققان خاطرنشان کردند: بحران کرونا ویروس کاهش قابلتوجهی در بخش گردشگری نیز به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام
-
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸:۵۶
-
۵۹ بازديد
-
ایسنا - اقتصادی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/223474/