پیام خراسان

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

گلایه‌ دانشجویان ازکیفیت پایین کلاس‌های مجازی/پیگیرشهریه‌ها هستیم مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد - دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد ازکیفیت پایین کلاس‌های مجازی گله‌مند و ازطرفی خواهان برگشت شهریه خود هستند ولی هنوز هیچ تعیین تکلیفی برای برگشت شهریه‌ها ازسوی سازمان مرکزی انجام نشده است.

خبرگزاری مهر _ گروه استان‌ها: با توجه به وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا و ضرورت قرنطینه، دانشجویان مجبور به گذراندن واحدهای آموزشی خود به صورت مجازی هستند. با توجه به اینکه مسئولان دانشگاه آزاد، خود را دانشگاهی پیشرو در زمینه آموزش مجازی معرفی کرده و به‌طور ویژه دانشگاه آزاد مشهد قرار بود تا ظرفیت پهنای باند اینترنت خود را تا سه و نیم برابر افزایش دهد؛ به سراغ دانشجویان این دانشگاه رفتیم تا با وضعیت و کیفیت آموزش مجازی در این دانشگاه و دغدغه‌های این دانشجویان آشنا شویم.
رضا جوانی، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر ، در خصوص کیفیت برگزاری کلاس‌های مجازی، گفت: از شنبه 16 فروردین کلاس‌های مجازی دانشگاه آغاز شده اما این کلاس‌ها کیفیت پایینی دارند و در نرم‌افزاری که استفاده می‌کنیم، نمی‌توان به راحتی به پرسش و پاسخ در کلاس انجام داد. همچنین به دلیل ضعف سرعت اینترنت، صدا یا تصویر استاد قطع و وصل می‌شود.
یادگیری در این شرایط بازدهی پایینی دارد
وی در مورد حذف این ترم، بیان کرد: با حذف شدن این ترم موافق هستم زیرا یادگیری به این صورت بازدهی پایینی دارد و هدف از آموزش یادگیری است‌. از طرف دیگر ما شهریه دانشگاه را برای کلاس‌های حضوری پرداخت کردیم و توقع برگزاری کلاس‌های حضوری را داریم.
جوانی در انتها در خصوص بازگرداندن بخشی از شهریه به دانشجویان، گفت: بیشتر نگرانی من بابت بلاتکلیفی دانشجویان و اتلاف وقت آن‌ها به دلیل مشخص نبودن شرایط است اما اگر قرار است این ترم با همین شرایط آموزش مجازی پیش رود من موافق هستم تا ترم حذف و بخش باقی‌مانده هزینه کلاس‌ها بازگردانده شود.
مهسا احمدی، دانشجوی بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر ، در مورد کیفیت آموزش مجازی دانشگاه، ابراز کرد: از هفته اول قرنطینه کلاس‌های ما به صورت مجازی برگزار می‌شود. در ضمن برخی از اساتید هنوز اقدامی برای برگزاری کلاس‌ها نکردند. اما باوجود بازدهی پایین‌تر این کلاس‌ها نسبت به کلاس‌های حضوری، اما از عقب افتادن دروس و دست و روی دست گذاشتن بهتر است.
وی افزود: باوجود اینترنت ضعیف و قطع و وصلی مدام در طی کلاس اما اساتید به طور مداوم سعی در آموزش و رفع مشکلات دانشجویان دارند.
احمدی در خصوص کلاس‌های عملی خود، بیان کرد: این ترم چهار واحد درس عملی و آزمایشگاه داشتم که دانشگاه به ما وعده داده تا در تابستان این کلاس‌ها را برگزار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اگر در صورت حذف ترم شهریه‌ای به دانشجویان پرداخت نشود، با حذف ترم موافق نیستم، افزود: باید بخشی از شهریه به دانشجویان بازگردانده شود، با وجود این شرایط هزینه اینترنت هم به سایر مخارج دانشجویان افزوده شده است‌.
فائزه قانعی، دانشجوی رشته آموزش ابتدایی این دانشگاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ، بیان کرد: آموزش مجازی به نسبت کلاس‌های حضوری سطح پایینی از بازدهی را دارد و مصرف اینترنتم به همین دلیل به شدت افزایش پیدا کرده است. همچنین برای دروس عملی قرار است تا در ترم آینده کلاس‌ها برگزار شود و نمرات آن برای همین ترم در کارنامه ثبت شود.
وی در خصوص حذف ترم، گفت: با این کار موافق نیستم، زیرا حذف ترم برای دانشجو مشکلاتی به همراه خواهد داشت. به نظر من بهتر است، دو ماه به ترم آموزشی اضافه و پس کنترل بیماری و بیرون آمدن از وضعیت قرنطینه دانشجویان به آموزش حضوری خود ادامه دهند.
کلاس‌های مجازی کیفیت پایینی دارد
محدثه اکبری، دانشجوی حقوق این دانشگاه در گفتگو با مهر ، ابراز کرد: تقریباً از تاریخ 25 اسفند، کلاس‌های مجازی شروع شدند اما متأسفانه کیفیت پایینی دارند، مصرف اینترنت نیز به دلیل همین مسئله تقریباً دوبرابر شده است.
وی با بیان اینکه با حذف ترم موافق نیستم، گفت: زیرا از کل دوره تحصیل عقب افتاده و با تأخیر دوره لیسانس را سپری می‌کنیم. به نظر من پس از قرنطینه، کلاس‌ها به صورت حضوری در تابستان برگزار شود، بازدهی بیشتری خواهد داشت.
حسین محمدی، دانشجوی رشته زبان انگلیسی این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با توجه به شرایط موجود برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی امری منطقی است اما بازدهی این کلاس‌ها نسبت به کلاس‌های مجازی شاید فقط 30 درصد باشد.
وی با بیان اینکه اگر قرار بر حذف این ترم باشد باید به صورت یکسان برای همه دانشجویان انجام شود و به طور اختیاری نباشد، ابراز کرد: در غیر این صورت تعدادی از دانشجویان از دوره تحصیل عقب خواهند افتاد و برخی از دانشجویان نیز با برگزاری کلاس‌های مجازی مشکل دارند.
این دانشجو در خصوص شهریه دانشگاه، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه در حال حاضر خدمات کلاس حضوری را به دانشجویان ارائه نمی‌دهد، به نظر من باید بخشی از شهریه را به دانشجویان بازگرداند.
جهت تکمیل این گزارش و پیگیری مشکلات دانشجویان سراغ مهدی یعقوبی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رفتیم.
یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت دانشگاه آزاد، گفت: سرعت اینترنت دانشگاه آزاد به ویژه دانشگاه آزاد مشهد، حدود 100 مگابیت در ثانیه بود که این مسئله را هنگام شروع کلاس‌های مجازی به 360 مگابیت بر ثانیه رساندیم. اما پس از افزایش برگزاری کلاس‌های مجازی از 16 فروردین، مجدداً به این میزان سرعت 100 مگابیت دیگر اضافه کردیم و در مجموع سرعت اینترنت را به 460 مگابیت بر ثانیه رساندیم.
مسئله سرعت اینترنت یک‌جانبه نیست و نیاز به همراهی شرکت‌ها و اپراتورهای همراه دارد
معاون آموزشی دانشگاه آزاد مشهد افزود: نکته مهم دیگر در خصوص افزایش سرعت اینترنت و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، هزینه‌های این بخش است. به طور متوسط ماهیانه 700 میلیون تومان برای اینترنت دانشگاه هزینه می‌شود. اما بازهم سرعت مطلوب را نداریم، باید توجه کرد که در خصوص سرعت اینترنت، یک سوی این مسئله دانشگاه و زیرساخت‌های آن است لذا اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‌های ارائه‌دهنده بسته‌های اینترنت و آنتن دهی مناطق مختلف شهر نیز طرف دیگر سرعت اینترنت هستند.
یعقوبی در خصوص تمهیدات دانشگاه آزاد برای میزان مصرف اینترنت دانشجویان، گفت: پیگیر این مسئله هستیم که طبق گفته وزیر ارتباطات، میزان مصرف اینترنت کلاس‌های مجازی را در سامانه‌های مشخص شده به نصف کاهش دهیم اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیدیم، چراکه برای تحقق این امر نیاز به همراهی شرکت‌های خصوصی فرستنده اینترنت هستیم.
وی در خصوص شرایط دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارهای عملی این دسته از دانشجویان، عنوان کرد: در حال حاضر، مشغول پیگیری این امر هستیم تا با فراهم کردن شرایط نکات بهداشتی و فاصله گذاری مناسب، برای این دسته از دانشجویان به طور عملی آزمایشگاه‌ها را برگزار کنیم.
شرایط برای دفاع از پایان‌نامه به صورت مجازی فراهم شده است‌
یعقوبی در خصوص دفاع از پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بیان کرد: شرایط و امکانات لازم برای دفاع از عنوان پایان‌نامه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم شده است. همچنین از طریق سامانه آموزش مجازی، کلاس‌ها و ساعات معینی برای استاد راهنما و دانشجو جهت رفع اشکالات و رسیدگی به دیگر مباحث مرتبط به این دسته از دانشجویان فراهم و درحال برگزاری است‌.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، در خصوص کلاس‌های کارگاهی- آزمایشگاهی دانشجویان مقطع کارشناسی، گفت: برای این دسته از دانشجویان نیز دو سناریو در نظر گرفته شده است‌. اول اینکه پیش از اتمام نیم‌سال دوم از حالت قرنطینه خارج شویم که در این صورت کلاس‌ها جبرانی و عملی برگزار خواهند شد. دوم اینکه در صورت ادامه پیدا کردن شرایط، کلاس‌های کارگاهی- آزمایشگاهی متوقف و حضوراً در تابستان به صورت فشرده برگزار می‌شود.
یعقوبی در خصوص ارتقا کیفیت آموزش مجازی دانشگاه آزاد مشهد، گفت: به جز مسئله افزایش سرعت اینترنت، یک تیم پشتیبانی دانشجویی برای آموزش اساتیدی که به هر دلیلی نمی‌توانند در منزل به صورت مجازی آموزش دهند، در دانشگاه مستقر شده و امکاناتی در نظر گرفته شده تا این اساتید کلاس‌های مجازی خود را در دانشگاه و با کمک تیم پشتیبانی برگزار کنند. همچنین به اساتید گفته شده تا پیش از شروع کلاس، مطالب را در اختیار دانشجو قرار دهند تا دانشجویان پیش مطالعه داشته و زمان کلاس بیشتر به پرسش و پاسخ بگذرد.
وی در زمینه کلاس‌هایی که تاکنون برگزار نشدند، بیان کرد: یکی از افتخارات دانشگاه آزاد مشهد، این است که از ابتدای ماجرای قرنطینه جهت برنامه‌ریزی و برگزاری کلاس‌های آنلاین اقدام کرد و من با اطمینان اعلام می‌کنم که تعداد بسیار کمی از کلاس‌ها هنوز برگزار نشدند که جهت رفع این مسئله، تیم پشتیبانی که قبلاً مطرح شد، سعی در برگزاری منظم کلاس‌ها دارد.
هیچ سنواتی برای دانشجویانی که مایل به حذف ترم باشند، در نظر گرفته نمی‌شود
یعقوبی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانشجویان با حذف ترم موافق نیستند، ابراز کرد: اما آن دسته از دانشجویانی که مایل به حذف ترم باشند، هیچ سنواتی در نظر گرفته نمی‌شود. اما باید توجه کرد که برای دانشجویانی که باید به خدمت سربازی بروند، این در نظر گرفته نشدن سنوات صرفاً از سمت دانشگاه کافی نیست و باید سازمان نظام وظیفه نیز در این زمینه با این افراد همکاری داشته باشد، تا برای تأخیر حضور در خدمت سربازی، مشمول جریمه‌ای نشوند.
سازمان مرکزی از 20 اسفند مشغول بررسی تعیین تکلیف شهریه دانشجویان است
معاون آموزشی دانشگاه آزاد مشهد در خصوص هزینه شهریه دانشجویانی که مایل به حذف ترم هستند، گفت: در حال پیگیری و بررسی این امر از جانب سازمان مرکزی دانشگاه هستیم. به دلیل تنوع مقاطع تحصیلی و تنوع تصمیماتی که در این زمینه می‌توان گرفت، سازمان مرکزی از 20 اسفند ماه در حال تصمیم‌گیری در این زمینه است تا بهترین تصمیم ممکن گرفته شود.
وی در انتها بیان کرد: من از دانشجویان تقاضای صبوری دارم چراکه این اتفاق به‌طور غیر منتظره‌ای رخ داد. اما در حال حاضر ما سعی در همفکری و رفع مشکلات موجود داریم‌. به همین دلیل از دانشجویان خواستارم با وجود مشکلات مختلف کلاس‌های مجازی کم تأمل کنند تا تصمیمات به درستی گرفته شود.
منتظر ابلاغ سازمان مرکزی و هیئت رئیسه برای تعیین تکلیف شهریه خوابگاه‌ها هستیم
همچنین در ادامه علی‌اکبر یساقی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در خصوص تعیین وضعیت شهریه دانشجویان خوابگاهی، اظهار کرد: صرف واحد مشهد برای تعیین تکلیف شهریه دانشجویان خوابگاهی کافی نیست و ما منتظر ابلاغیه سازمان مرکزی و تصمیمات هیئت رئیسه دانشگاه آزاد هستیم. چراکه در این زمینه ما به تنهایی تصمیم‌گیرنده نخواهیم بود اما این قبیل مسائل را با هیئت رئیسه دانشگاه مطرح می‌کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/224258/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی