پیام خراسان

آخرين مطالب

بورس تو بورسه؟ مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ورود به بورس بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی باعث ایجاد ضرر می‌شود، گفت: افزایش شاخص بورس در ماه‌های اخیر دلایل مختلفی داشت.

مجتبی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بدون داشتن مهارت، دانش و تجربه تخصصی در یک موضوع ورود پیدا کردن، آسیب‌های جدی به دنبال دارد؛ به نوعی که گاهی نمی‌توان این آسیب‌ها را جبران کرد.
وی با بیان اینکه موضوع بورس نیز از این امر مستثنی نیست، افزود: وقتی فرد بدون داشتن مهارت، تخصص و تجربه لازم و حتی بهره گرفتن از مشورت افراد ذی صلاح به موضوع سرمایه‌گذاری در بورس ورود پیدا می‌کند، مانند این است که شنا کردن بلد نبوده و تاکنون حتی یک بار نیز این تجربه را نداشته باشید و یک باره خود را در دامان یک اقیانوس بیندازید و تنها به این امید باشید که احتمالا یک بادی بوزد و شما را به سمت ساحل هدایت کند.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تشریح اوضاع فعلی بورس ایران، تصریح کرد: شاخص بورس اکنون نزدیک به یک میلیون واحد رسیده است که این مقطع یک مقاومت سنگین و فوق روانی محسوب می‌شود و نشان‌دهنده توسعه فعالیت و ارزش مبادلات شرکت‌های بورسی است.
ابراهیمی با بیان اینکه معاملات و اقبال سهامداران به حدی بوده که این شاخص به این مرز نزدیک شده است، اظهار کرد: تحرکات فعلی بورس از اویل سال 98 به صورت جدی آغاز شد.
وی افزود: در سال 98 زمزمه‌های رونق بورس آغاز شد و اکنون که کم‌تر از دو ماه از سال 99 گذشته، امری که مشاهده می‌شود این است که هر فردی با هر سنی و با هر سطح تحصیلات و دانشی دنبال این است که کد معاملاتی بورس گرفته و خرید و فروش سهام انجام دهد.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: عوامل متعددی در ایجاد این شرایط دخیل بود که در راس این عوامل می‌توان به نام‌گذاری سال 99 به نام جهش تولید اشاره کرد چراکه یکی از مکان‌هایی منجر به رونق جهش تولید می‌شود، بورس و شرکت‌های بورسی است.
ابراهیمی با بیان اینکه شرکت‌های بورسی در نوک پیکان اقتصادی جامعه هستند، افزود: در بورس شرکت‌هایی فعالیت دارند که از یک سطح تمکن مالی، قدرت تولیدی و قدرت فروش قرار دارند و افرادی که در این شرکت‌ها فعالیت دارند در راستای بهره‌مندی اقتصادی جامعه قدم برمی‌دارند.
وی اظهار کرد: عامل دوم کاهش تنش‌های در سطح بین‌المللی بود، این تنش‌ها، غارت و یاغی‌گری‌ها که اثراتش به ایران نیز می‌رسید به واسطه شیوع ویروس کرونا در سطح جهان کاهش پیدا کرد و به تبع آن ایران نیز از این آرامش سهمی داشت.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه شاخص بورس با کاهش تنش‌ها افزایش یافته و رونق اقتصادی را به همراه دارد، ادامه داد: عامل دیگر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی است چراکه مردم بخشی از نقدینگی خود را که در بانک‌ها داشتند، به این علت از بانک‌ها خارج و به دنبال محل دیگری برای سرمایه‌گذاری بودند.
ابراهیمی افزود: در حوزه طلا و مسکن نیز رکود وجود داشت و دلار نیز ثبات نسبی داشت، اما رشد هر روزه سهم شرکت‌های بورسی باعث رغبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه شد.
وی خاطرنشان کرد: رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد سهم تامین مالی دولت از بورس تاکنون 15 درصد بوده و ما به دنبال این هستیم که این سهم به 50 درصد برسد و این امر عامل بسیار مثبتی در رونق بورس بود.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: ورود حجم مهمی از نقدینگی و افزایش خریداران و سهامداران جدید با نگرش خرید سهام برای جانماندن از بازدهی بورس، از جمله دلایل بسیار قوی دیگر رشد شاخص بازار بورس بود.
ابراهیمی تصریح کرد: تمام مسئولان اقتصادی کشور نیز به صورت تئوری و عملی تمام قد از این امر حمایت خود را اعلام کردند و این باعث شد اعتماد مردم به بازار بورس بیشتر شود.
وی با بیان اینکه بورس محلی است که بالاترین شفافیت اطلاعات مالی را در آن داریم و هیج بازاری به این شفافیت وجود ندارد، افزود: این بازار قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد که در سایر زمینه‌های سرمایه‌گذاری وجود ندارد و در بورس هر زمانی که فرد تمایل داشته باشد، می‌تواند سهم خود را به فروش برساند.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: نوساناتی که در رشد شاخص اتفاق می‌افتد الگوی نامنظمی است که در دل آن نظمی نهفته است و هر رشدی یک اصلاحی را در پی دارد.
ابراهیمی یادآور شد: اکنون بخش اعظمی از تحرکات فعلی بورس ایران تحت الشعاع رفتارهای غیرحرفه‌ای افرادی که بدون محاسبات خاصی وارد آن می‌شوند، قرار گرفته و این افراد نباید انتظار داشته باشند که هر روزه از رشد مثبت سهام بورس برخوردار شوند.
وی بیان کرد: ممکن است این افراد در یک مقطعی دچار فرآیند برگشت قیمت شوند و بخواهند سهام خود را خارج کنند که این امر شاید امکان‌پذیر نباشد.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: توصیه می‌کنیم این افراد با افراد واجد صلاحیت که دانش لازم را دارند مشورت کرده و علاوه بر آن تا می‌توانند بر روی دانش، آگاهی و آموزش خود کار کنند و با آگاهی، اطلاعات کامل و آموزش‌های لازم وارد بورس شوند.
ابراهیمی با بیان اینکه برای ورود به بورس نباید حرکات شتابزده و هیجانی به خرج داد، خاطرنشان کرد: افراد باید پس‌انداز و سرمایه مازاد خود را وارد بورس کنند که روال زندگیشان را تحت تاثیر قرار ندهد، در غیر این صورت ضرر سنگینی را متحمل خواهند شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/228269/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید

166 خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند

پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

مرگ راننده خودروی قاچاق سوخت در خواف

بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود 30 درصدی داشت

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

63 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است

تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود

مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد

هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد

بلع یک کیلو و 690 گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران

300 هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

77 درصد حجم سدهای این استان خالی است

62.3 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به 127 مرکز می‌رسد

مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم

بعد از «وعده صادق» سفیر سوییس برای نخستین بار به سپاه احضار شد

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود

راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است

واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

تبیین حساب 100 امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین

پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید

پیشرفت 70 درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد

سفیر سوییس بعد از «وعده صادق» برای نخستین بار به سپاه احضار شد

جبران کمبود 5هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود

77 درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

راه‌ اندازی پایگاه ملی عطارشناسی در مشهد

قیمت قارچ در میادین تره بار شهرداری تهران کاهش یافت

خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور

کلاهبرداری 2 میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر

اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور

کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور

بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود