پیام خراسان

آخرين مطالب

ضربه کرونا بر پیکر باشگاه‌های ورزشی کاشمر ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- تعطیلی باشگاه‌های ورزشی بر اثر شیوع کرونا ورزشکاران و فعالان این حوزه اعم از باشگاه‌داران و مربیان ورزشی را متضرر کرده که در این میان حدود 20 میلیارد ریال بابت اجاره سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها به حوزه ورزش شهرستان کاشمر خسارت وارد شده است.

این در حالی است که حرفه برخی افراد انجام فعالیت‌های ورزشی است و از راه مربیگری در رشته‌های مختلف ورزشی زندگی خود و خانواده شان را تامین می‌کنند و این تعطیلی بیشترین آسیب را به آن‌ها وارد کرده است.
بخش خصوصی حوزه ورزش مظلوم واقع شده است
مدیر یکی از باشگاه‌های خصوصی بدنسازی در کاشمر به خبرنگار ایرنا گفت: کرونا و تعطیلی چند ماهه باشگاه مرا بسیار متضرر کرده طوریکه ماهیانه 20 میلیون ریال هزینه اجاره باشگاه را باید از جیبم بپردازم و مالک سالن راضی شده امسال از 15 درصد افزایش اجاره بهای ملک خود چشم پوشی کند.
وی که خواست نامی از او برده نشود افزود: سال‌هاست به دلیل فعالیت حرفه‌ای ورزشی، هیچ گاه از ورزش دور نبودم اما کرونا و خانه‌نشینی باعث شده هم سلامت جسمی و هم به دلیل مشکلات مالی سلامت روحی خود را از دست بدهم.
وی حمایت مسوولان از باشگاه‌های خصوصی را نا کافی دانست و ادامه داد: چند روز قبل طی جلسه‌ای اعلام شد که مدارک مورد نیاز را تحویل اداره ورزش و جوان بدهیم تا هر وقت برای ارائه کمک و حمایت از ما خبری شد به ما اطلاع دهند اما هنوز خبری نشده است. 
یک مربی باشگاه ورزشی هم گفت: از اواسط اسفند که باشگاه تعطیل شده، کلاس‌های ورزشی نیز برگزار نشده و از این بابت متضرر شده‌ام.
نادیا وکیلی که کارشناس ارشد تربیت بدنی است و به عنوان مربی چند کلاس در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌کند افزود: تعطیلی باشگاه‌ها باعث شده کلاس‌هایی را که قبلا برگزار می‌کردم و ماهیانه از هر نفر 50 هزار تومان شهریه می‌گرفتم که البته 50 درصد این مبلغ را بابت اجاره سالن به مدیر باشگاه می‌پرداختم اینک برگزار نشود و تعطیلی کلاس‌ها باعث شده درآمدی نداشته باشم.
وی ادامه داد: به منظور حمایت از بخش خصوصی از مسوولان خواستیم کلاس‌ها به صورت خصوصی با چند ورزشکار و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود اما موافقت نشد.
وی گفت: حتی در دوران پسا کرونا هم فعالان حوزه ورزش به این زودی‌ها کمر راست نمی‌کنند زیرا با ریزش هنرجو در کلاس‌های ورزشی مواجهیم و ممکن است مدتها طول بکشد که علاقه‌مندان به ورزش خود را راضی کنند که دوباره به باشگاه مراجعه نمایند.
یکی دیگر از مربیان ورزشی کاشمر از آنچه عدم حمایت از ورزشکاران در روزهای کرونایی دانست گلایه کرد و گفت: مشاغل حوزه ورزش نیز از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند اما جبران خسارت فعالان این حوزه تاکنون از سوی هیچ مرجعی صورت نگرفته است.
هما نظریه که دانش‌آموخته رشته تربیت بدنی است و سابقه تیم داری هم دارد افزود: باید ماهیانه 10 میلیون ریال بابت اجاره سالن به مالک باشگاه بپردازم که اکنون سه ماه است که به دلیل تعطیلی کلاس‌هایم اجاره سالن را پرداخت نکرده‌ام و البته مالک اجاره یک ماه را بخشیده و مهلت داده است که اجاره بهای ماه‌های باقیمانده را پس از بازگشایی باشگاه بپردازم.
وی ادامه داد: شرایط برای فعالان حوزه ورزش به قدری سخت شده که یکی دو مورد از دوستانم باشگاه را به مالک واگذار کرده‌اند و توان پاسخگویی به مطالبات صاحبان ملک را ندارند.
وی گفت: قرار شده اداره ورزش و جوانان تسهیلاتی به باشگاه‌ها و مربیان ورزشی پرداخت کند ولی هنوز در حد حرف است.
نظریه افزود: تنها مستاجران سالن‌های ورزشی متعلق به اداره ورزش و جوانان تا بازگشایی مجدد سالن‌های ورزشی از پرداخت اجاره بها معاف شده‌اند ولی مستاجران بخش خصوصی هیچ مرجع حمایتی ندارند که به سراغ آنها بروند.
رییس هیات بیلیارد کاشمر نیز گفت: در این رشته فقط هشت باشگاه بخش خصوصی در این شهرستان فعال است که با شیوع کرونا تعطیل شده‌اند.
حمید عبدالله زاده افزود: با توجه به اینکه باشگاه‌های بیلیارد به مکانی بزرگ احتیاج دارند، اجاره بهای این باشگاه‌ها زیاد است و تعطیلی چند ماهه ضرر جبران ناپذیری به باشگاه‌داران این رشته وارد کرده است.
وی ادامه داد: در این رشته همه ورزشکاران از وسایل شخصی استفاده می‌کنند و می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به فعالیت آنها اقدام کرد اما این باشگاه‌ها تعطیل شده و سه باشگاه نیز که به صورت خصوصی و برای مشتریان خاص دایر بود، پلمب شده است.
وی با بیان اینکه در بین 150 نفر ورزشکار رشته بیلیارد در کاشمر افرادی هستند که رنکینگ کشوری دارند و با تعطیلی باشگاه‌ها آمادگی خود را ازدست می‌دهند گفت: مکاتبه‌ای با فرمانداری انجام داده‌ایم تا از این ورزش که در این شهر فقط بخش خصوصی میداندار آن است حمایت شود و اجازه دهند این باشگاه‌ها دایر گردد.
خسارت 20 میلیارد ریالی بابت اجاره سالن‌های ورزشی کاشمر
رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر هم به خبرنگار ایرنا گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل از جمله فعالان حوزه ورزش اعم از باشگاه داران و مربیان ورزشی با محدودیت مواجه شده و خسارت دیده‌اند.
محمد شایگان افزود: در برآورد اولیه فقط از ناحیه پرداخت اجاره بها باشگاه داران کاشمر برای سه ماه اخیر 760 میلیون ریال خسارت دیده‌اند و برآورد خسارت دو مجموعه آبی شهرستان 17 و نیم میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: اجاره بهای سالن‌های ورزشی متعلق به اداره ورزش تا زمان بازگشایی مجدد آنها بخشیده شده اما بخش خصوصی با مشکلات خاص خود مواجه است و نتوانسته‌ایم با رایزنی با مالکان باشگاه‌ها نسبت به بخشش اجاره بها یا تخفیف به مستاجران اقدامی انجام دهیم.
وی گفت: در حال حاضر با توجه به تصمیمات وزارتی بنا شده به باشگاه‌ها و مربیان ورزشی تسهیلاتی برای جبران خسارت کرونا پرداخت شود که در این راستا مدیران باشگاه‌ها و مربیان ورزشی را دعوت کرده و با ابلاغ دستورالعمل و درخواست ارائه مدارک آنان امیدوارم از آنها حمایت لازم صورت گیرد.
شایگان با بیان اینکه در کاشمر شاهد فعالیت زیرزمینی برخی باشگاه‌ها در ایام شیوع کرونا بودیم افزود: با توجه به تصمیم گیری‌های ستاد مبارزه با کرونا به مدیران این باشگاه‌ها تذکرهای لازم ارائه و نسبت به پلمب تعدادی از آنها اقدام شد.
وی ادامه داد: 46 باشگاه ورزشی در کاشمر وجود دارد که از این تعداد 31 باشگاه دارای مجوز است و از باشگاه‌های دارای مجوز هم مجوز 9 باشگاه تمدید نشده و حمایت‌های دولتی فقط شامل باشگاه‌های دارای مجوز می‌باشد.
وی گفت: در حال حاضر فقط وضعیت شهر ریوش و بخش کوهسرخ از نظر کرونا سفید اعلام شده و اجازه فعالیت رشته‌های دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، تیراندازی، تیراندازی با کمان و برخی رشته های دو و میدانی، وزنه برداری و بولینگ در این شهر داده شده است.
شایگان افزود: در حال حاضر تصمیم گیری برای برگزاری لیگ های ورزشی شامل فوتبال امکان پذیر نیست و تصمیم گیری در این خصوص به 25 اردیبهشت موکول شده است.
وی ادامه داد: با وجود فعالیت 45 هیات ورزشی و علاقه‌مندان پرشمار رشته‌های مختلف ورزشی لازم است توجه بیشتری به حوزه ورزش شهرستان شود هرچند به منظور حفظ نشاط و شادابی جامعه در ایام شیوع کرونا نسبت به ارائه برخی برنامه‌های آموزشی ورزشی در فضای مجازی و برگزاری مسابقات شطرنج به صورت مجازی اقدام شده است.
وی ابراز امیدواری کرد به زودی برخی رشته‌های ورزشی که خطرپذیری کمتری دارند امکان فعالیت داشته باشند.
2 هزار و 600 ورزشکار سازمان یافته در کاشمر وجود دارند که با احتساب فعالان حوزه ورزش که بیمه ورزشی ندارند این تعداد به بیش از 10 هزار نفر می‌رسد.
کاشمر با 2 بخش مرکزی و کوهسرخ در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
براساس آخرین آمار رسمی تا 22 اردیبهشت ماه جاری 109 هزار و 286 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت 45 نفر طی 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 6 هزار و 685 نفر رسیده است.
همچنین تاکنون 87 هزار و 422 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته و مرخص شده‌اند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا کاشمر
پروندهٔ خبری
رقابت های ورزشی ، قربانیان کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/229367/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد