پیام خراسان

آخرين مطالب

حمایت دانشگاهیان خراسان رضوی از طرح مواسات علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- کرونا با خود شوک بزرگی را به همراه آورد، جمعی از افراد را از میان مردم برُد و دیگران را مضطرب کرد. آن قدر این ویروس کوچک زورش زیاد بود که بسیاری از مردم را خانه نشین کرد. این خانه نشینی که همراه با اجبار بود تمام برنامه ریزی های افراد را که دچار مشکل کرد بماند برنامه ریزی های کلان دولتی را نیز دچار مشکل شدکرد به حدی که دولت نتوانست به وضعیت بسیاری از اقشار آسیب دیده از این بحران کمک کند.

رهبر انقلاب در سخنرانی نیمه ماه شعبان امسال، از طرح مواسات و حمایت مومنانه در راستای همیاری با خانواده هایی که از این بحران دچار آسیب شده بودند سخن به میان آورد و بسیاری از گروه های جهادی که تا قبل از این تاریخ فقط به فکر تهیه ماسک و لوازم بهداشتی برای توزیع در بین مردم بودند رسیدگی به امور معیشتی دیگر خانوارها را نیز بر عهده گرفتند.
دانشگاهیان خراسان رضوی نیز خود را در این بین سهیم دانستند زیرا یکی از وظایف دانشگاه‌ها، ورود به مسائل و مشکلات جامعه است و بر همین اساس دانشگاه‌های مختلف بر حسب توانایی خود سعی کردند تا در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
برنامه ریزی سه ماهه برای طرح مواسات
مسوول شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: بسته ارزاق معیشتی به همت دانشگاهیان این استان در قالب پویش "نیکوکاری دانشگاهیان" برای خانوارهای مناطق کم برخوردار استان تهیه شد.
حجت‌الاسلام احمد ترابی افزود: به همین دلیل برخی دانشگاهیان بخشی از حقوق خود را به این طرح اختصاص دادند.
وی ادامه داد: با توجه به این که هر دانشگاه متناسب با موقعیت، امکانات و برنامه ریزی خود شروع به شناسایی نیازمندان و کمک به آنها کرده است این طرح به صورت مستقل در دانشگاه ها در حال اجراست.

پیام خراسان


مسوول شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: هدف این فعالیت‌ها چه به صورت جدا از هم و یا مشارکتی، خدمت به مردم است.
ترابی افزود: با توجه به این که طرح‌های اجرایی و جهادی به صورت سه ماهه برنامه ریزی شده است ممکن است بعضی از پویش‌ها نیز به صورت دائمی به فعالیت خود ادامه دهند تا در شرایط مختلف امکان یاری به دیگران را داشته باشند.
وی ادامه داد: با حمایت آستان قدس رضوی برخی اقلام و مایحتاج مردم هم تهیه شده که دانشجویان پس از بسته بندی در اختیار آن آستان برای توزیع عادلانه در بین مردم قرار می‌دهند.
با توجه به اینکه هر دانشگاه متناسب با موقعیت ، امکانات و برنامه ریزی خود شروع به شناسایی نیازمندان و کمک به آنها کرده است، این طرح به صورت مستقل در دانشگاه ها در حال اجرا است.وی اضافه کرد: با توجه به این که آستان قدس رضوی با ثبت کد ملی ارزاق را در بین افراد توزیع می کند بعضی از گروه‌های جهادی نیز در صدد هستند تا به افرادی که مشخصات آنها در هیچ سامانه‌ای به ثبت نرسیده است نیز کمک و یاری رساند.
با توجه به اینکه هر دانشگاه متناسب با موقعیت ، امکانات و برنامه ریزی خود شروع به شناسایی نیازمندان و کمک به آنها کرده است، این طرح به صورت مستقل در دانشگاه ها در حال اجرا است.
طبخ غذا برای افراد نیازمند
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و عدم پخت غذا برای دانشجویان در این ایام و با توجه به امکانات صنعتی تهیه و طبخ غذا در این دانشگاه، با کمک فرد نیکوکاری تصمیم به طبخ حلیم برای نیازمندان گرفته شد.
حمیدرضا رحیمی افزود: از آنجایی که نیروهای پیمانکار این آشپزخانه‌ها با توجه به تعطیلی دانشگاه بیکار شده بودند، با فعال شدن دوباره به کار فرا خوانده شدند تا ضمن جلوگیری از بیکاری این تعداد نیرو ، حرکتی در مسیر کمک همدلانه انجام شود.
وی ادامه داد: با هماهنگی پویش نیکوکاری دانشگاهیان استان خراسان رضوی (پند) و همچنین یک فرد نیکوکار ، اقلام اولیه برای تهیه و طبخ حلیم در این دانشگاه تهیه شده که در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توزیع قرار می‌گیرد.

پیام خراسان


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای اول روزانه سه هزار پُرس غذا طبخ می‌شد که این رقم اکنون به 10 هزار پُرس رسیده است و با هماهنگی صورت گرفته این حرکت تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.
رحیمی به تفاوت امکانات دانشگاه های استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: نباید از دانشگاهی که تمام ساختمانهای اداری و کلاسهایش اجاره ای است، انتظاری شبیه این حرکت را داشته باشیم و آنها به گونه دیگری می توانند در این حرکت خداپسندانه شرکت داشته باشند.
وی به پویش " پند " اشاره کرد و افزود: با توجه به این که امکان وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در ایران وجود دارد بعد از رفع بحران کرونا هم این حرکت دانشجویی ادامه خواهد یافت.
پویش " سپند"
در دانشگاه فردوسی مشهد نیز جمعی از دانشگاهیان ستاد پویش نیکوکاری دانشگاه فردوسی مشهد با نام اختصاری " سپند" را ایجاد کردند تا بتوانند در راستای وظیفه انسانی خود با هدف پشتیبانی از جان برکفان خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا و همچنین به یاری آسیب دیدگان از این بحران، بشتابند.
با توجه به اینکه امکان وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در ایران وجود دارد، بعد از رفع بحران کرونا این حرکت دانشجویی نیز ادامه خواهد داشت.دبیر موقت هسته پویش " سپَند" گفت: بحران کرونا بر وضعیت اقتصادی، روانی و اجتماعی جامعه تاثیر گذاشت و روند عادی زندگی مردم را دچار تغییر کرد.
دکتر علی یوسفی افزود: بر همین اساس این پویش سعی دارد تا بتواند حرکتی ادامه دار را آغاز کند و در مرحله اول تمرکز خود را بر روی آسیب دیدگان اقتصادی و اجتماعی از ویروس کرونا در بین اعضا و خانواده دانشگاه فردوسی مشهد قرار داده است.
وی ادامه داد: این پویش که به سرعت شکل و مورد حمایت دانشگاهیان قرار گرفت، سعی کرد افراد مورد حمایت از جمع خانواده دانشگاهیان را شناسایی کند، برخی از این حمایت ها به وسیله همکاری مرکز مشاوره و مددکاری دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد و همچنین تهیه وسایل پزشکی، بهداشتی و در اختیار کادر درمان قرار دادن آنها در دستور کار قرار گرفت.
رییس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این دانشگاه در زمینه حمایت و ساخت وسایل پزشکی نیز اقداماتی از طریق شرکت های فناور مستقر در دانشگاه انجام داده است
و با این وجود برای برخی از دانشجویان و کارکنان این دانشگاه که به حمایت مالی نیاز داشتند نیز برنامه ریزی انجام شد.
با توجه به اینکه امکان وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در ایران وجود دارد، بعد از رفع بحران کرونا این حرکت دانشجویی نیز ادامه خواهد داشت. تهیه وآماده سازی 50 هزار بسته افطاری
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم گفت: دانشجویان عضو تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی، سیاسی و دانشجویی دانشگاه‌آزاد اسلامی مشهد برای تهیه و آماده‌سازی 50 هزار بسته اقلام غذایی برای روزه‌داران مشهدی، مشارکت افتخاری داشتند.

پیام خراسان


امیر خالقی افزود: این بسته‌ها در سوله ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد شامل شیر، خرما، پنیر، حلوا ارده، نشاسته و چای توسط دانشجویان بسته بندی و برای توزیع در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفت.
وی ادامه داد: جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز با مشارکت در این امر مومنانه و خداپسندانه مواسات، یک تا سه روز از حقوق ماهیانه خود را طی سه ماه متوالی به مرکز پویش مواسات و همدلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اختصاص دادند.
تا ظهر روز دوشنبه 22 اردیبهشت 109 هزار و 286 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 45 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 6 هزار و 685 نفر رسید.
برچسب‌ها
کرونا آستان قدس رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد کمیته امداد امام خمینی (ره)
پروندهٔ خبری
ماه مبارک رمضان؛ روزگار کرونایی رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/229472/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امدادرسانی به 39 سیل‌زده در 3 شهر مرزی خراسان جنوبی

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در بیرجند

پرداخت 350 میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی

عملیاتی‌شدن طرح هادی در 691 روستای خراسان جنوبی

راه اندازی 11 سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

70 درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است

13 مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود

مرزبانان خراسان رضوی 45 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند

تبریک سردار سلامی به سرلشکر موسوی

محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد

مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند

وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

آمار غم انگیز از نابودی جنگل های ایران

قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

ثبت بیش از 11 هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین در بیرجند

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین ماه در بیرجند

طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود

قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

صدیقی: حضور این حجم از تماشاگر در اسفراین اتفاق کم‌نظیری بود

کاهش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی

فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین

کشف بیش از 45 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی

ببینید | کشف یک تن شیشه از بار تریلی سنگ معدن

17 پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد

کشف و ضبط 45 هزار لیتر سوخت قاچاق در کمتر از یک ماه در خراسان رضوی

امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی

بیش از 9 هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد

تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در 47 سایت نهضت ملی مسکن

اعضای باند 11 نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند

رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است

مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد

انعقاد 5 قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان

کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی

آزمون 133 باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی

راز عجیب و غریب ‌چگونه تشکیل شدن ماه فاش شد

خرده فروشان مواد مخدر در شیروان بازداشت شدند

برخورداری 700 نفر از خدمات درمانی اردوی جهادی ارتش

مستند سازی 64 شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی

راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان

تجمع پرشور مردم بجنورد در حمایت از عملیات وعده صادق

پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی

ایران برای نخستین بار میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد

اعتماد: بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل‌های کشور نابود شده است

برخورد قاطع با کارگاه متخلف شن شویی در مشهد

رشد 51 درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی

5 طرح محوری خراسان رضوی در سال 1403 برای مناطق عشایری