پیام خراسان

آخرين مطالب

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش 60 درصدی سرقت خودرو/رشد نزاع‌های همراه با سلاح اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: امسال سرقت خودروها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان 60 درصد افزایش داشته است.

سردار محمدکاظم تقوی امروز، 3 خرداد ماه، در مصاحبه خبری با موضوع تشریح پرونده‌های اخیر و کشفیات پلیس آگاهی خراسان رضوی که در محل پلیس آگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در ماه گذشته از 20 تا 24 اردیبهشت ماه، سه پرونده اصلی داشتیم. یک پرونده قتل سه نفر در یک نزاع و درگیری مسلحانه و خانوادگی بوده که 4 نفر در ابتدا و 3 نفر در گلستان دستگیر شدند. این پرونده هم از بُعد روانی که از سلاح گرم استفاده شده بود و هم از بُعد مسائلی که در فضای مجازی پخش شد و همچنین اینکه متهمان دارای سوابقی بودند، اهمیت داشت.
وی افزود: دو مورد نیز سرقت طلا، هر دو با وزن 10 کیلوگرم و با فاصله 48 ساعت انجام شد، جرایم متنوعی از جمله سرقت خودرو، استفاده از سلاح و قاچاق نیز در این پرونده‌ها مطرح بود، بنابراین تیم‌های مختلفی به صورت ویژه تشکیل شدند و ماموریت پیدا کردند تا با حمایت مجموعه همکاران ما و دستگاه قضایی اقداماتی انجام دهند. کارها بسیار پیچیده بود، زیرا در یکی، دو موضوع، عنوان پلیس در سرقت مسلحانه استفاده شده بوده و جا داشت توجه بیشتری داشته باشیم. در پرونده طلای پل الغدیر 4 نفر سارق مسلح و در پرونده 9 کیلو طلا، 5 نفر دستگیر شدند.
تقوی بیان کرد: در موضوع قتل، قاتلان اصلی شناسایی شدند، مجرمان فنی و کارآزموده بودند و قبلا نیز پرونده داشتند، انواع شگردها را استفاده کردند، بنابراین توانستند در چندین شهرستان و استان جابه‌جا شده و رد گم کنند. در نهایت همکاران ما موفق شده و آنها دو شب پیش در یکی از جنگل‌های شمال دستگیر شدند.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: دو پرونده کلان مسلحانه یکی انتقال طلا از استان‌های جنوب شرقی به مشهد و دیگری نیز سرقت مسلحانه در داخل مشهد بود که می‌توانست به فضای اقتصادی و کسب و کار افرادی که کار عمده طلا انجام می‌دهند، آسیب وارد کند. تیم‌هایی در آگاهی تشکیل شده و توانستند همه افراد مجرم چه پشت صحنه و چه در صحنه را دستگیر کنند. خوشبختانه امروز کلیه طلاهای هر دو محموله کشف شد.
وی با بیان اینکه در زمینه طلاجات افرادی که اقدام به نقل و انتقال طلا به صورت کیفی با چمدانی می‌کنند باید راهکارهای ابلاغی پلیس را رعایت کنند، عنوان کرد: در سال گذشته شاهد بودیم همین سرقت برای همین مالباخته اتفاق افتاد و انرژی زیادی گذاشتیم تا آن را به نتیجه برسانیم. یک‌سری جرایم خشن نیز وجود دارد که مردم را هم نگران کرده و این است که در برخی سرقت‌های منزل و فروشگاه اسلحه به کار می‌برند. این موضوع نیز از اولویت‌های ماموریت ما است.
تقوی با اشاره به اینکه در ابتدای سال با توجه به شرایطی و محدودیت‌هایی که در عملیات‌ها وجود داشت، سرقت‌ها نسبت به مدت زمان سال گذشته افزایش یافت، تصریح کرد: این افزایش سرقت مطلق نیست، قاعدتا ممکن است فراز و نشیب داشته باشیم. منحنی افزایش سرقت‌ها در ماه گذشته نسبتا رو به کاهش بوده، علتش هم این است که در سال گذشته تجمیع 110 را نداشتیم، اما امسال 110 تجمیع شده و انحراف عملی به حداقل رسیده است.
افزایش 60 درصدی سرقت خودرو
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: بیشترین سرقت‌ها در زمینه خودرو بوده که بارها درخواست کردم تا حد امکان ضریب ایمنی خودرو خود را افزایش دهند و همچنین در مکان مناسبی پارک کنند. سرقت خودروها در امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و سرقت منازل در رده‌های بعدی قرار دارد. قطعا اولویت ما برخورد با سارقین است.
وی در خصوص برخورد با هنجارشکنان، گفت: در موضوع هنجارشکنی اجتماعی آنچه باید توسط پلیس پیگیری شود، انجام می‌شود و این فعالیت‌ها در روزهای آتی شیب تندی خواهد گرفت. قطعا سایر سازمان‌ها و نهادهای مردمی نیز باید به کمک بیایند تا در این خصوص فضای مناسب را فراهم کنیم، به ویژه در مشهد که اهمیت خاصی دارد.
کشف 341 کیلو شیشه در گناباد در روز گذشته
تقوی با اشاره به قاچاق مواد مخدر، عنوان کرد: کشفیات قاچاق مواد مخدر ما در ماه اول و دوم صعودی بوده، اما در ماه رمضان مقداری با کاهش کشفیات مواجه شدیم. در مجموع همچون سال گذشته کشفیات خوبی داریم، تاکنون بیش از 4 تن و 500 کیلو مواد مخدر کشف کردیم. آخرین محموله که بسیار پراهمیت بوده و از بین بردن جوانان ما را هدف گرفته، کشفیات شیشه است. فرمانده انتظامی گناباد روز گذشته در ماموریت موفق شد از یک خودروی حامل بار بیش از 341 کیلو شیشه کشف کند که یک نفر متهم دستگیر و یک خودرو ضبط شد.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در ادامه ماموریت خود نسبت به پاک‌سازی مناطق شهر مشهد و معتادین متجاهر، اقداماتی که شروع شده را ادامه دهیم. بعد از کرونا نتوانستیم معتادین متجاهر را به استناد نقطه نظرات ستاد کرونا جمع کنیم، زیرا امکان شیوع آنها وجود داشت. پیگیری جمع‌آوری آنها هستیم، همچنین پیگیر هستیم تا باندهای مواد مخدر را ردگیری کنیم.
افزایش 30 درصدی کشفیات سلاح
وی با اشاره به اینکه نزاع‌ها در سطح کلان نسبت به سال گذشته کاهش داشته، اما ممکن است خشونت بیشتری به کار گرفته شده باشد، تصریح کرد: آنچه در نزاع‌ها مهم بوده، به کارگیری سلاح‌ها است. ما طرح‌های جمع‌آوری سلاح را داریم. سال گذشته موفقیت‌های خوبی داشتیم، حدود 35 درصد کشفیات سلاح ما افزایش یافته، امسال نیز نمودار آماری ما نسبت به سال گذشته افزایش 30 درصدی نشان می‌دهد. هدف‌گذاری ما نیز برخورد با دارندگان سلاح غیر مجاز و افرادی است که از سلاح مجاز استفاده غیر مجاز کردند. در استان نزاع یک درصد کاهش داشته، اما نزاع‌هایی که سلاح به کار بردند نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/233803/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است