پیام خراسان

آخرين مطالب

توسعه همه جانبه خدمات در شرکت گاز خراسان رضوی اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- حرکت به سوی توسعه خدمات الکترونیک از جمله اقداماتی است که مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار دارد و شرکت گاز خراسان رضوی هم در این راستا همراه با توسعه همه جانبه در بخشهای مختلف گامهایی را برداشته است.

در کنار سیستم به هم پیوسته و گسترده شبکه گازرسانی کشور در بخش خانگی و تجاری که بخش عمده‌ای از مجموع گاز طبیعی تولید و پالایش شده را مصرف می‌کنند بخش‌های دیگری شامل نیروگاه‌ها و صنایع عمده نیز هستند که بخش اعظمی از گاز را به مصرف می‌رسانند.
در همین راستا شرکت گاز خراسان رضوی هم اینک تامین گاز طبیعی دو میلیون و 371 هزار مشترک شهری و روستایی را برعهده دارد. این مشترکان پارسال 12 میلیارد و 886 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند که این حجم عظیم به صورت پایدار تامین شد. همچنین این شرکت، تامین گاز نیروگاه‌های مختلف استان را عهده‌دار است.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در خصوص اقدامات این شرکت به خبرنگار ایرنا گفت: تامین پایدار گاز طبیعی مشترکان از جمله اهداف مستمر شرکت گاز است که با توسعه همه جانبه در بخشهای مختلف محقق شده است.
حسن افتخاری افزود: در روزهای مختلف سال به خصوص در فصل زمستان مصرف گاز افزایش پیدا می‌کند و گاه رکورد مصرف گاز در یک روز جا به جا می‌شود چنانکه 25 دی ماه پارسال با مصرف 55 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در یک روز، رکورد قبلی که معادل 54 میلیون مترمکعب و مربوط به بیستم آذر ماه سال 95 بود شکست و با این وجود هیچ گونه قطعی گازی اتفاق نیفتاد.
وی ادامه داد: پارسال از 12 میلیارد و 886 میلیون مترمکعب گاز طبیعی بیشترین میزان مصرف در فصل زمستان به میزان چهار میلیارد و 228 میلیون متر مکعب بود و فصل پاییز پارسال نیز سه میلیارد و 445 میلیون مترمکعب گاز مصرف و به صورت پایدار تامین شد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی توسعه خدمات الکترونیک را از دیگر اقدامات شرکت گاز خراسان رضوی برشمرد و اظهار داشت: دی ماه پارسال سامانه گویای ارائه خدمات الکترونیک 1894 شرکت گاز استان با قابلیت وصل خودکار گاز مشترکان در مشهد به بهره‌برداری رسید که راه‌اندازی این سامانه موجب تکریم بیشتر شهروندان به‌ ویژه هنگام قطع گاز مشترکان به علت بدهی می‌شود و با استفاده از سامانه 1894 شهروندان می‌توانند از صورت حساب گاز مصرفی خود مطلع شده و در صورت قطع گاز به علت بدهی، از طریق این سیستم به صورت آنی برای وصل گاز بدون پیگیری‌های بعدی اقدام کنند.
افتخاری افزود: اعلام میزان بدهی، امکان پرداخت آنی قبوض و پیگیری صورت وضعیت پیمانکاران، کاهش رفت و آمدهای شهری و مشکلات زیست محیطی از دیگر قابلیت‌های این سامانه است و شهروندان می‌توانند در تماس با شماره 1894 و وارد کردن شماره اشتراک و شناسه قبض و در ادامه از طریق کدهای دستوری تلفن گویا نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.
وی ادامه داد: از نیمه دوم پارسال طرح حذف قبوض کاغذی در استان خراسان رضوی میسر شد و تا کنون 97.7 درصد مشترکان گاز این استان صورتحساب گاز مصرفی خود را به صورت پیامکی دریافت می‌کنند که از این نظر رتبه نخست در بین استان‌های بزرگ را داریم و مشترکان می‌توانند برای ثبت تلفن همراه خود با مراجعه به سایت شرکت گاز خراسان رضوی، تماس با تلفن‌های گویای 1894 و 37074 یا ارسال کد دستوری (* تلفن ثابت) به سامانه 100037074 نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای طرح حذف قبوض کاغذی، تکریم مشتری، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در هزینه‌هاست و مشارکت مردم در اجرای موفق این طرح، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های کشور در پی دارد.
افتخاری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با کرونا هم افزود: از اسفند پارسال در چارچوب اقدامات پیشگیرانه برای قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس بیماری همه‌گیر کرونا و کمک به پویش اجتماعی مبارزه با کرونا، ماموران کنتورخوان این شرکت به منازل شهروندان مراجعه نکرده‌اند و قرائت آنها به صورت غیرحضوری و از طریق خوداظهاری شهروندان انجام شده است.
وی ادامه داد: به همین منظور برای اعلام رقم کارکرد کنتور گاز مشترکان سه روش الکترونیکی ارائه خدمات از راه دور شامل پیامک، سامانه تلفنی 1894 و درگاه اینترنتی شرکت گاز استان خراسان رضوی به آدرس www.nigc-khrz.ir در نظر گرفته شده است که با بهبود شرایط استان در مقابله با کرونا از اوایل اردیبهشت ماه امسال بار دیگر قرائت حضوری انجام می‌شود.
مدیرمهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان خراسان رضوی هم با اشاره به طرحهای توسعه ای این شرکت گفت: با توجه به شعار پارسال مبنی بر رونق تولید گازرسانی به واحدهای صنعتی، 496 واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز متصل شدند.
سید مصطفی حیدری با بیان این که هم اینک هشت هزار و 108 واحد صنعتی استان گازدار هستند افزود: امسال هم سال جهش تولید نام‌گذاری شده است و در همین راستا گازرسانی به 670 واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست چرا که فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی با گاز طبیعی نقش مهمی در کاهش قیمت تمام شده محصول و همچنین کاهش آلودگی هوا ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: پارسال همچنین در بخش توسعه شبکه گاز شهری و روستایی اقدامات مختلفی انجام شد. در بخش شهری شهر بار به شبکه گاز متصل شد و در حال حاضر همه شهرهای استان که واجد شرایط گازرسانی هستند از این نعمت الهی برخوردار شده‌اند و در حوزه روستایی هم 158 روستا با 51 هزار و 374 خانوار به شبکه گازرسانی متصل شدند و با اتصال این‌ روستاها ضریب گازرسانی در خراسان رضوی به 90 درصد رسید و امسال هم 224 روستای دیگر متصل خواهند شد و ضریب گاز رسانی روستایی به 95 درصد افزایش پیدا می‌کند.
مدیرمهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان خراسان رضوی اظهار داشت: پارسال دو هزار و 850 کیلومتر شبکه گذاری و در مجموع 106 هزار و 563 اشتراک جدید به مشترکان گاز استان اضافه شد و امسال هم با گازرسانی به روستاهای در دست اقدام دست کم 100 هزار اشتراک جدید اضافه می‌شوند.
حیدری با اشاره به تامین گاز پنج نیروگاه بزرگ شهر مشهد و واحدهای تولید برق کوچکتر استان افزود: این شرکت، تامین گاز نیروگاه‌های برق توس، فردوسی، مشهد، شریعتی، نیشابور و شمس را در این استان بر عهده دارد و تامین گاز طبیعی این واحدها نقش مهمی نیز در کاهش آلایندگی هوا دارد.
وی ادامه داد: با نزدیک شدن به فصل گرما مصرف برق و به دنبال آن سوخت گاز طبیعی نیروگاهها بیشتر می‌شود که پارسال این سوخت به صورت پایدار تامین شد.
او اضافه کرد: صنعت گاز به عنوان یکی از توسعه‌یافته ترین صنایع، با اتکای به توان و تخصص داخلی گامهای توسعه را در ابعاد مختلف برداشته و به دیگر استانها نیز به عنوان استان معین خدمت رسانی می‌کند.
برچسب‌ها
مشهد دولت تدبیر و امید گاز شرکت گاز استان خراسان رضوی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/234266/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آرسنال و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ برای پنجمین بار

قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت

دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد

نصب 13 هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اختصاص 50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد

رشد 10 درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای

بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای

نقص سیستم آب پاش منجر به اتفاقی در رژه روز ارتش مشهد شد

ذخیره‌سازی 140 هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

ماجرای ماشین آب‌پاش در رژه روز ارتش مشهد چه بود؟

معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران

رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش

شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود

نماینده بسکتبال خراسان شمالی حریف خود را شکست داد

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

سرلشکر سلامی: تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نهاد است

اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع

تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار

اتفاق عجیب در رژه روز ارتش مشهد / فراجا عذرخواهی کرد + فیلم

معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد

نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند

مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن

چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید

کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور

روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند

فعالیت 254 آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

علت حادثه امروز مراسم رژه ارتش در مشهد چیست؟

75 درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد

افزایش 37 درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی

هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از 49 میلیارد ریال محکوم شد

کشف بیش از 100 کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار

اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد

خسارت 78 میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی

(ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!

ذخیره‌سازی 140 هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران