پیام خراسان

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

فراموشی محرومان ممنوع/ از اصلاح قوانین بلااستفاده تا مهار تورم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بجنورد- مردم خراسان شمالی با آغاز به کار مجلس یازدهم مهار تورم افسارگسیخته در استان و اولویت دادن به محرومان را از اصلی ترین خواسته های خود عنوان می کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با آغاز رسمی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نشستن نمایندگان تازه نفس ملت بر این کرسی‌ها، توقعات و خواسته‌های مردم نیز افزوده شده است؛ مردم با رد نمایندگان پیشین خود سعی داشتند روحی تازه بر پیکره مجلس شورای اسلامی بدمند و حالا منتظرند تا نتایج مناسبی را از آرا خود ببینند.
در خراسان شمالی نیز همین‌گونه بود. برخی نماینده‌ها توسط شورای نگهبان و برخی دیگر توسط مردم رد صلاحیت شدند. 5 نماینده تازه نفس و با گرایشات فکری متفاوت بر صندلی‌های مجلس تکیه زدند و اینک همه نگاه‌ها به این افراد است.
طبق اعلام مردم؛ در می‌یابیم عملکرد نمایندگان در دوره گذشته از دیدگاه مردم دارای ایرادهای بوده است. این امر در خراسان شمالی نیز به وضوح نمایان بود. زمانی متوجه این تفکر شدیم که به میان مردم رفته و با آنها به گفتگو پرداختیم. نزد مشاغل مختلف سر بحث را باز می‌کردیم تا نظرشان را جویا شویم. آنها هم درد و دل عجیبی داشتند.
سینا خداوردی، کاسب بجنوردی که به دلیل مشتری نداشتن مشغول تماشای فیلم سینمایی بود وضعیت کنونی را حاصل انتخاب غلط خودش می‌دانست. وی اظهار کرد: در برخی انتخابات‌ها فضای احساسی بر من غلبه کرد و از آن جایی که تجربه زیادی هم نداشتم اشتباه رأی دادم اما در این دوره پرسش بیشتری برای رأی دادن کردم و فکر می‌کنم انتخاب درستی انجام داده‌ام.
شرایط نامطلوب خراسان شمالی در تورم بررسی شود
این کاسب بیان کرد: با این حال مطالبات ما از نمایندگان فعلی بسیار بیشتر از افراد گذشته است؛ آنها نام انقلابی بر خود گذاشته‌اند و کوچک‌ترین اشتباه و کم کاری به پای انقلاب گذاشته می‌شود پس باید دو چندان تلاش کنند.
وی که از اخلال کسب و کار گلایه داشت افزود: اولویت نخست نمایندگان مهار تورم و بهبود شرایط کسب و کار باشد. این مسئله در خراسان شمالی شدت بیشتری دارد زیرا استان ما با اینکه جزو استان‌های محروم به شمار می‌آید اما از نظر رشد تورم و شرایط کسب و کار بین استان‌های ضعیف کشور است.
خداوردی همچنین از نمایندگان استان خواست تا علاوه بر توجه به قوانین کشوری به شکل ویژه شرایط خراسان شمالی را در قانون گذاری مورد توجه قرار دهند.
وام ازدواج و هزار دردسر
در ادامه تهیه گزارش به یک زوج جوان برخورد کردیم و پس از معرفی خود درد و دل‌هایشان را شنیدیم. این زوج که مدارک زیادی را با خود همراه داشتند بلافاصله از قوانین بلا استفاده مجلس گله کردند و این فرد متقاضی وام ازدواج: مگر مجلس قانون تصویب نکرده است که حساب یارانه نیز می‌تواند ضامن وام ازدواج باشد؟ حال نمی‌خواهیم تا این حد خوش باشیم اما حداقل بانک 3 ضامن نخواهد.
وی گفت: چرا باید قوانین مجلس بی اعتبار باشد؟ مسئول بانک می‌گوید که قوانین برای ما نیست. چطور ممکن است سران کشور قانونی تهیه کنند و یک کارمند بانک این طور از اجرا سر باز زند؟
وی افزود: قیمت لوازم خانگی نیز به شدت در حال رشد است و ما می‌ترسیم به بازار رفته و قیمت جدید بگیریم. اگر برای کنترل قیمت‌ها قانون محکمی تصویب شود ترس بسیاری از جوانان برای شروع زندگی مشترک خواهد ریخت.
محرومان فراموش نشوند
کامران برزگر، کارمند یکی از ادارات خراسان شمالی نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: نمایندگان خراسان شمالی باید طوری تصمیم‌گیری کنند تا تغییر محسوسی در زندگی مردم استان رخ دهد در غیر این صورت تفاوتی با نمایندگان دوره گذشته ندارند.
این کارمند ادامه داد: نمایندگان دوره گذشته قبل از انتخابات یک به یک روستاهای استان را دور زدند و وعده دادند و رأی جمع کردند اما پس از رفتن به مجلس دیگر حتی یادی از آنان نکردند.
وی با اشاره به جمعیت قابل توجه کم بضاعت در خراسان شمالی افزود: نمایندگان فعلی محرومان استان را فراموش نکنند و بدانند باید قوانین را طوری تنظیم کنند که منفعت قشر ضعیف جامعه در اولویت باشد.
برزگر در انتها شفافیت آرای نمایندگان را دیگر خواسته خود از منتخبان استان خواند و گفت: مشکلات بومی خراسان شمالی مانند ضعف در تولید، صنعتی شدن کشاورزی و رونق گردشگری در اولویت‌های کاری نمایندگان قرار بگیرد.
توجه ویژه به دانشجویان برای حل مشکلات
صادق شاه پسندی، دانشجوی فعال استان نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: عملکرد نماینده‌های استان زیر ذره بین است و مطمئن باشند فعالیتشان توسط دانشجویان به دقت مورد رصد قرار خواهد داشت.
این فعال دانشجویی تصریح کرد: نمایندگان استان می‌بایست برای رفع مشکلات استان و کشور از دانشجویان مشورت بگیرند و دانشجویان نیز همواره خواهان تعامل بیشتر با آنها هستند.
وی حضور دانشجویان در صنعت و تولید را لازمه رشد اقتصادی استان دانست و افزود: اکنون پل ارتباطی فارغ‌التحصیلان با صنایع استان بسیار ضعیف است که نمایندگان ما می‌توانند با بررسی علل این موضوع، راه را برای جهش تولید هموار کنند.

پیام خراسان


شاه پسندی در انتها مواضع انقلابی و صریح را از نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خواست و بیان کرد: اگر خیال جنبش دانشجویی از مجلس راحت باشد، می‌تواند بیش از گذشته به مشکلات مردم استان توجه کند و برای حل آن از مسئولان دولتی مطالبه داشته باشد.
در شرایطی مجلس شورای اسلامی از روز شنبه فعالیت کاری خود را آغاز خواهد کرد که چشم میلیون‌ها شهروند ایرانی به آنان دوخته شده است. نمایندگان فعلی امیدهای فراوانی را برای حل مشکلات در دل مردم ایجاد کرده‌اند که اندکی غفلت باعث خواهد شد این اعتماد صدمه ببیند.
از این رو منتخبان ملت بدون از دست دادن وقت باید وارد فاز اجرایی وعده‌های خود شوند تا به این ترتیب بخشی از نواقص مدیریتی و قانون گذاری کشور حل شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/237068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب