پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی: مشکلات سرمایه‌گذاران را به حداقل برسانیم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش می‌کنیم با رفع موانع تولید، مشکلات سرمایه‌گذاران را به حداقل برسانیم تا اقدامات مثبتی را در استان شاهد باشیم.

علیرضا رزم‌حسینی روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه بررسی مشکلات پروژه‌های اولویت‌دار ذیل الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان افزود: برای تسهیل و رفع موانع تولید، در سال جهش تولید حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران انجام خواهیم داد.
وی همکاری مدیران استان برای حل مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران را بسیار خوب دانست و ادامه داد: سرمایه‌گذاران هم در برابر گره‌گشایی‌ هایی که در جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اتفاق می‌افتد باید به تعهدات خود عمل کنند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست به به هزار و 193 پروژه در حال اجرا در این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد مشکلات پروژه‌های بیش از 50 میلیارد تومان یا دارای بیش از 100 نفر اشتغال به صورت ویژه بررسی و طرح‌های دیگر نیز در قالب ستاد تسهیل تعیین تکلیف خواهد شد.
علی رسولیان افزود: جلسات بررسی طرح‌های ویژه سرمایه‌گذاری استان ادامه پیدا خواهد کرد تا پروژه‌های بالای 50 میلیارد تومان تعیین تکلیف شوند.
همچنین مشکلات مربوط به پروژه‌های مجتمع ورزشی تفریحی سرزمین موج‌های آبی، هتل بیمارستان آلتون زندگی، مرکز خرید و سرگرمی ستاره شهر مشهد، مرکز خرید آفتاب، هتل گل‌سا و شرکت تک‌سامه ایرانیان در این نشست مطرح و تعیین تکلیف شد.
حجم سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه‌ها 44 هزار و 320 میلیارد ریال برآورد شده است. 
مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی
علیرضا رزم‌حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج کرمان اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی" را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا از دی ماه 1397 با تقسیم استان به 12 منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است. استاندار خراسان رضوی تاکنون برای پیشبرد روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع "کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی" که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند، به همه شهرستان‌های این استان سفر کرده است.
در این طرح نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان "معین اقتصادی" مناطق 12 گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود.
بر این اساس استاندار خراسان رضوی تاکنون در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌ یافته تفاهمنامه‌های اقتصادی را با مسوولان محلی و شرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی به عنوان "معین" امضا کرده است. شمار معین‌های اقتصادی در این چارچوب تاکنون به 186 معین رسیده است. سه درصد معین‌های اقتصادی از موسسات عمومی غیردولتی، 95 درصد از بخش خصوصی و 2 درصد آنها از بخش دولتی در خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.
تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی شامل 21 درصد در حوزه خدمات و گردشگری 44 درصد در حوزه صنعت و 35 درصد در حوزه کشاورزی است. در مجموع 98 درصد روستاهای خراسان رضوی زیر پوشش برنامه‌های توسعه‌ای معین‌های اقتصادی رفته‌اند. تاکنون هزار و 149 تفاهمنامه سرمایه‌گذاری به ارزش 153 هزار و 542 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 171 هزار و 660 نفر در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در این استان به امضا رسیده است. میانگین پیشرفت اجرایی این طرح‌ها نیز 49 درصد است.
این میزان سرمایه‌گذاری در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شامل 29.5 درصد آورده نقدی و غیرنقدی سرمایه‌گذار و 70.5 درصد تسهیلات بانکی است. همچنین تاکنون از کل تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری منعقده در چارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، 153 طرح با اشتغالزایی هفت هزار و 906 نفر و سرمایه‌گذاری 27 هزار و 460 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. این تعداد طرح معادل 13.5 درصد کل طرح‌ها و اشتغالزایی آنها معادل 4.7 درصد از اشتغال کل تفاهمنامه‌های منعقد شده است.
همچنین در این ارتباط نهادی با عنوان "نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی" توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل و فعال شده که با بهره‌گیری از مشاوره نخبگان و دانشگاهیان وظایف آن فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معین‌های اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه ها و عملکرد معین‌ها، پیگیری امور اداری و مشکلات معین‌های اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران است. نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی ابتدای سال 1398 در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به عنوان زیرمجموعه اتاق بازرگانی مشهد شکل گرفت و مدیریت معین‌های اقتصادی به این نهاد واگذار شد.
تاکنون 2 هزار و 230 پروژه کسب و کار خرد و متوسط از سوی 117 معین اقتصادی در 28 شهرستان استان خراسان رضوی در "سامانه رصد اقدامات معین‌های اقتصادی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی" ثبت و از این تعداد هزار و 443 فعالیت اقتصادی 65 معین در 26 شهرستان از سوی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی تایید شده است.
با بهره‌برداری کامل این تعداد فعالیت، زمینه ایجاد 9 هزار و 295 فرصت شغلی در خراسان رضوی فراهم می‌آید. تاکنون 651 فعالیت با ظرفیت سه هزار و 537 فرصت شغلی به بهره‌برداری رسیده است.
برچسب‌ها
مشهد استانداری خراسان رضوی علی‌رضا رزم‌حسینی اقتصاد مقاومتی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/238171/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور 1403

کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

1500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور 1403 در حال برگزاری است

کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

هواشناسی 1403/02/07؛ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد

بازداشت 4 کنکوری متخلف؛ کنکور برای داوطلبان سیل‌زده تکرار می‌شود

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)

«برمودا» همه رازها را افشا می‌کند حتی راز آقای مجری!

پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت

چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود

آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول

اختصاص 100 قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای 4 فرزند

100 کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی

تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

علت گرانی شدید قیمت پیاز

هواشناسی ایران1403/02/07؛هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت 4 تخلف در آزمون سراسری

نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

اجرای بیش از 2 هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

مرزبانی ایران: 6 مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات

علی. چ در مشهد دستگیر شد/ پاتوق شیما راز تبهکاری هایشان را لو داد

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

آبگیری 3 میلیون 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه

نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد

حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد

برپایی 1064 شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت