پیام خراسان

آخرين مطالب

آمادگی برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در خراسان جنوبی وجود دارد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اکنون آمادگی برای برگزاری امتحانات وجود دارد و باید تلاش کنیم پایانی اطمینان‌بخش و ایمن را برای سال تحصیلی فراهم کنیم.

محمدعلی واقعی روز یکشنبه با اشاره به تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده برای برگزاری امتحانات نهایی پایان سال تحصیلی اظهار داشت: به فصل برگزاری امتحانات و پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شویم از این رو حفظ سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان در این ایام برای خادمین نظام تعلیم و تربیت دوچندان می‌شود.
وی گفت: ایمنی امتحانات با رعایت حداکثری موازین و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.
وی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا سیاست اصلی آموزش و پرورش مراقبت از سلامت دانش آموزان بوده است افزود: در آغاز شیوع، دورنمای روشنی از شرایط شیوع کرونا وجود نداشت لذا لازم بود برای جلوگیری از وقفه آموزشی تدابیری همچون پخش برنامه‌های آموزشی از طریق تلویزیون، فعالیت در فضای مجازی و شبکه شاد، تولید بسته‌های آموزشی و در پایان مراجعه حضوری به مدارس برای طرح سؤال و رفع ابهام دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری اولیا، دانش‌آموزان و معلمان تصریح کرد: باید تلاش کنیم با بیشترین بازدهی و بهره، سال تحصیلی را به پایان برسانیم و آماده شروع سال تحصیلی جدید و پروژه مهر شویم.
وی با اشاره به برگزاری اولین نشست شورای پروژه مهر در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری گفت: نمی‌توانیم زندگی، اقتصاد و آموزش را تعطیل و فرصت تحصیل دانش‌آموزان را تباه کنیم از این رو باید دنبال راه‌حل‌هایی باشیم که با حفظ سلامت دانش‌آموزان، استمرار آموزش و تولید محتوا را توأمان دنبال کنیم.
واقعی با بیان اینکه باید زندگی کردن، آموختن و کار کردن کنار کرونا را یاد بگیریم خاطرنشان کرد: باید ضمن ارتقای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها؛ مهارت خودمراقبتی را به دانش‌آموزان بیاموزیم تا بتوانند در مواجهه با شرایط مختلف از سلامت خود مراقبت کنند.
وی صیانت از سلامت دانش‌آموزان در ابعاد مختلف را یکی از مهمترین وظایف آموزش ‌و پرورش دانست و اظهار داشت: پایه‌های نهم و دوازدهم، امتحانات سرنوشت‌ساز دارند و تشخیص دادیم که آزمون‌های این 2 پایه به ‌صورت حضوری برگزار شوند لذا دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس ابلاغ‌ شده است که فاصله بین دانش‌آموزان رعایت شود و از تراکم دانش‌آموزان پیشگیری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان دستگاه تعلیم و تربیت برای فراهم آوردن شرایط ایمنی حداکثری در زمان امتحانات اضافه کرد: آزمون پایه دوازدهم از هفدهم خرداد آغاز می‌شود و تمامی حوزه‌ها قبل و پس از برگزاری امتحانات ضدعفونی می‌شوند.
وی داشتن ماسک و دستکش بهداشتی را برای حضور دانش‌آموزان در جلسه امتحان ضروری اعلام کرد و گفت: اگر دانش‌آموزان ماسک نداشته باشند، مدیر مدرسه ماسک را برای آنان تهیه می‌کند.
وی افزود: همه تمهیدات را به عمل آوردیم تا خطری متوجه دانش‌آموزان نباشد و به مدیران مدارس نیز تاکید شده است محیط به گونه‌ای آماده شود که دانش‌آموزان با مشکلی مواجه نشوند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم به صورت حضوری تاکید کرد: امتحانات سایر پایه‌ها به ‌صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و براساس ارزیابی‌های معلمان از دانش‌آموزان صورت می‌گیرد چراکه از اسفندماه تاکنون معلمان در ارتباط با دانش‌آموزان بودند و کل محتوای آموزشی از طریق تلویزیون و بستر شاد ارائه‌ شده است.
وی با اشاره به دروس فنی و حرفه‌ای و آزمون‌های هنرستان‌ها خاطرنشان کرد: آزمون‌هایی که الزاما باید عملی برگزار شود و توانمندی‌های حرفه‌ای و مهارتی دانش‌آموزان سنجیده شود، حتما حضوری انجام خواهد شد لذا زمان آموزش افزایش پیدا کرده است تا دانش‌آموزان با مراجعه، این آموزش‌ها را در کارگاه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی ببینند.
واقعی در مورد نحوه ارزشیابی در دوره ابتدایی اظهار داشت: ارزشیابی در این دوره توصیفی خواهد بود و در پایه اول ابتدایی اعلام کردیم که معلمان باید مطمئن شوند دانش‌آموز پایه اول توانایی‌های خواندن و نوشتن و حساب کردن را کاملا یاد گرفته باشد.
اتمام کلاس‌های سوادآموزی تا پایان خرداد
وی همچنین گفت: تمامی کلاس‌های سوادآموزی که فرآیند آموزش آنها استمرار داشته و بیش از 40 درصد دوره آموزشی خود را گذرانده‌اند تا پایان خرداد فعالیت آموزشی خود را به اتمام برسانند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در اولین جلسه مشترک ستاد امتحانات و ستاد بهبود کیفیت سوادآموزی افزود: تمامی کلاس‌هایی که در آنها فرآیند آموزش به اشکال مختلف مجازی و غیرحضوری استمرار داشته؛ در صورتی که تا پایان خرداد فرآیند آموزش را به اتمام برسانند مجاز به برگزاری آزمون هستند.
وی عنوان کرد: اتمام فرایند آموزش و برگزاری آزمون این قبیل کلاس‌ها تا قبل از شروع سال جدید الزامی است و در صورتی که آموزش دهندگان موفق به اتمام دوره آموزشی نشوند این دسته از کلاس‌ها در سامانه سوادآموزی ترک تحصیل اضطراری ثبت می‌شوند و مجدد با شروع ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی در سال جدید فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد.
رییس ستاد امتحانات سوادآموزی استان خراسان جنوبی گفت: آزمون سوادآموزان فرد به فرد مشروط به اعلام آموزش دهندگان مبنی بر اتمام ساعات و آمادگی برگزاری آزمون در جلسات مشترک ستاد امتحانات و بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق بررسی شود.
وی افزود: آن دسته از کلاس‌هایی که تا پایان بهمن ماه فعال بوده و در مرحله آزمون پایانی قرار دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هرچه سریع‌تر نسبت به برگزاری آزمون اقدام کنند.
مدارس ابتدایی و متوسطه جز مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از روز شنبه 27 اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی شدند ولی حضور دانش‌آموزان الزامی نیست و فقط می‌توانند برای رفع اشکال و سوال از معلمان به مدارس مراجعه کنند.
مدارس استان خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال گذشته تعطیل بود اما آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و تلویزیون ادامه یافت.
178 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در 2 هزار و 750 آموزشگاه و 11 شهرستان استان تحصیل می‌کنند.
برچسب‌ها
مدارس ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش‌آموزان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/238304/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

1055 قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

دستگیری متهم به قتل در کمتر از 5 ساعت در نیشابور

نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی

مرحله اول کنکور سراسری 1403 در مشهد

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور

زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟

سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

امدادرسانی در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی ادامه دارد

جمع‌آوری و دستگیری 286 معتاد و خرده‌فروش در مشهد

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور

پرورش هزار و 700 نفر شتر در داورزن

گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد 50 درصدی داشته است

کیفیت هوای مشهد «پاک» است

جمع آوری و دستگیری 286 معتاد و خرده فروش در مشهد

افزایش 100 درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

اعزام 170 نفر به حج عمره پس از 9 سال

غیرتی که در خون غلتید

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد

اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد

سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر