پیام خراسان

آخرين مطالب

فرماندار مشهد: 140 روستای این شهرستان مشکل آب آشامیدنی دارند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- فرماندار مشهد گفت: ساکنان 140 روستا از مجموع 220 روستایی که در سطح این شهرستان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند هم‌اینک در تامین آب آشامیدنی با مشکل روبرو هستند.

محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری مشهد به سرکشی اخیر از مناطق روستایی آسیب‌دیده از سیل بهاری امسال اشاره و بیان کرد: در این چارچوب مشخص شد برخی روستاها فاقد راه دسترسی مناسب نیز هستند. 
وی افزود: راه برخی از روستاهای شهرستان مشهد هنوز از بستر رودخانه عبور می‌کند بنابراین بطور عملی رفت و آمد روستاییان با سختی و مشکل صورت می‌گیرد. 
فرماندار مشهد این وضعیت را نشانگر محرومیت مناطق روستایی این شهرستان توصیف و بیان کرد: تا پیش از حضور در فرمانداری مشهد انتظار نداشتم در اطراف این کلانشهر با چنین مناطق محرومی مواجه شوم. 
وی ادامه داد: این حقایق به وضوح نشانگر وضعیت محرومیتی مشهود در برخی روستاهای شهرستان مشهد است.
هاشمی همچنین جمعیت 41 روستا از مجموع روستاهای مشهد را هریک افزون بر 500 خانوار ذکر و بیان کرد: این شهرستان 327 روستا دارد که ساکنان 293 مورد از آنها دارای شورای اسلامی و تشکیلات دهیاری هستند.
هنوز با نقطه مطلوب برای مهار کرونا فاصله داریم
وی در ادامه به بحران کرونا نیز اشاره و بیان کرد: گرچه وجود امکانات بهداشتی در مقابله با این بیماری ویروسی همه‌گیر بسیار مهم است اما آنچه می‌تواند همه جوانب پیشگیری از شیوع کرونا را تکمیل کند همراهی مردم است. 
فرماندار مشهد گفت: مردم و مسوولان در امر پیشگیری از بیماری کووید 19 و مقابله انتقال ویروس کرونا همراهی کردند که منجر به مهار این بحران شد اما باید توجه داشت که تا رسیدن به نقطه مطلوب در خصوص پایان دادن به بحران کرونا هنوز فاصله داریم.
سهم نامتوازن اعتبارات مشهد
وی در ادامه نشست شورای اداری شهرستان مشهد به فصل توزیع اعتبارات سالانه نیز اشاره و بیان کرد: "جمعیت، وسعت و محرومیت" سه شاخص اصلی برای ارائه سهم اعتبارات است. 
فرماندار مشهد افزود: با وجود محرومیت بالا در مناطق مختلف این شهرستان و سهم افزون بر 50 درصدی آن از کل جمعیت استان خراسان رضوی، سهم شهرستان مشهد از اعتبارات استانی تنها 24 درصد است.
وی ادامه داد: ادارات‌کل دستگاههای اجرایی دولتی در زمان توزیع اعتبارات تنها در پی اخذ و تامین 15 درصد اعتبارات شهرستانی نباشند بلکه بکوشند 85 درصد اعتبارات وزارتخانه‌ها متبوع را نیز جذب کنند.
هاشمی گفت: اگر شهرستان در یک بخش 50 میلیارد ریال اعتبارات به یک دستگاه اجرایی داد می‌بایست اداره‌کل ذیربط نیز حداقل همین میزان اعتبار را از بخش ملی جذب کند.
عزت ملی ارمغان امام خمینی (ره)
وی در ادامه به فرارسیدن سالگرد رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) بزرگ معمار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: امام راحل برای ملت ایران عزت به ارمغان آورد و اکنون انقلاب اسلامی با پرچمداری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم در حال حرکت رو به جلو است.
فرماندار مشهد انقلاب اسلامی را مردمی‌ترین انقلاب در جهان توصیف و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با اتکا بر آموزه‌های قرآنی از 15 خرداد 1342 آغاز شد و تا امروز با قدرت تداوم یافته است.
وی بر لزوم حق‌شناسی نسبت به انقلاب اسلامی و قدردانی مسوولان از آن تاکید و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران گرچه برخی تصورش را نداشتند، همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند در حال صدور به جهان است. 
مقابله با تغییر کاربری کشتزارها
مدیر جهاد کشاورزی مشهد نیز در نشست شورای اداری این شهرستان بر عزم همگانی برای مقابله با تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی تاکید و بیان کرد: پارسال 400 فقره پرونده حقوقی با همین موضوع در حوزه شهرستان مشهد تعیین تکلیف شد.
امید طهماسبی‌زاده پرونده‌های تعیین تکلیف شده در طول سال 1397 را با موضوع تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی مشهد نیز 300 فقره اعلام و بیان کرد: موضوع تغییر کاربری کشتزارها به فعالیتهایی غیر از کشت و زرع در شهرستان مشهد امر بسیار پر اهمیتی است. 
وی افزود: برای مقابله با روند تغییر کاربری زمینهای کشاورزی "اجرای طرح ارتقا کیفی پرونده‌های تخلف، پهنه‌بندی کشتزارها و تدوین شیوه‌نامه ثبت تخلف" از اقدامات مهم سازمان جهاد کشاورزی در مشهد هستند که بعضا در سطح کشور برای نخستین بار در این شهرستان اجرا و هم‌اینک در دیگر استانها به عنوان الگو شناخته و به مورد اجرا گذاشته شده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: ظرف شش ماه دوم پارسال هزار و 480 مورد عملیات قلع و قم تغییرهای غیرمجاز کاربری کشتزارهای در این شهرستان انجام شد. بیشتر این عملیات به عنوان یک ویژگی و شاخص مثبت، در حین اقدامات متخلفانه متجاوزان صورت گرفتند. 
وی همچنین گزارشی از افزایش تولید محصولات باغی و زراعی ارائه و بیان کرد: تولید محصولات مختلف به منظور اجرای طرحهای کلان امنیت غذایی در خراسان رضوی انجام شده و تولید بیشتر این محصولات نیز با رشد همراه بوده است.
طهماسبی‌زاده بدون ارئه توضیح بیشتر گفت: برخی از این موارد افزایش تولید محصولات کشاورزی چند صددرصدی است لذا این روند امسال نیز پیگیری شده و همچنان ادامه خواهد داشت. 
شهرستان مشهد با 3.5 میلیون نفر جمعیت و 9 هزار و 81 کیلومترمربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، 11 دهستان و 357 روستا است. کلانشهر مشهد با 350 کیلومترمربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد. همچنین 128 روستا در حریم شهر مشهد قرار دارند.
ظرف 50 سال اخیر 80 سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌اند. 51.2 درصد جمعیت استان خراسان رضوی در شهرستان مشهد سکونت دارند. 
برچسب‌ها
ویروس کرونا روستائیان مشهد بهسازی راه ها تغییر کاربری اراضی محرومیت اعتبارات آب آشامیدنی رحلت امام خمینی (ره)

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/240148/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است