پیام خراسان

آخرين مطالب

شرکت بازآفرینی شهری مکلف به ساخت 145 هزار واحد مسکونی در کشور شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ساخت 145 هزار واحد مسکونی در کشور به این شرکت تکلیف شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سید مسلم سیدالحسینی در نشست ظرفیت سنجی تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد افزود: از این تعداد 100 هزار واحد با ارائه تسهیلات به متقاضیان و مابقی در قالب احداث مسکن ارزان قیمت برای قشر کم درآمد شهری ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: تحقق این طرح مستلزم کاهش هزینه های ساخت مسکن از طریق ارائه زمین با قیمت مناسب، کاهش هزینه‌های ساخت مسکن با ارائه تسهیلات تخفیفی، بخشودگی بخشی از هزینه‌های شهرداری، خدمات نظام مهندسی و دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز است.
عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی تخفیفات و تسهیلات دولت در زمینه بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: باید نسبت به اطلاع رسانی و اعتمادسازی در پیمانکاران بخش خصوصی و سرمایه گذاران فعال حوزه مسکن برای مشارکت آنان در طرح اقدام ملی فعالیت‌های گسترده صورت گیرد تا در سال جهش تولید شاهد ارتقای تولید در بخش مسکن باشیم.
وی با ارزیابی مطلوب عملکرد خراسان رضوی در حوزه بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد افزود: در این زمینه دو دسته اقدامات انجام گرفته که شامل اقدامات پیشگیری و فقرزدایی و اقدامات درمانی همچون تامین مسکن برای اقشار و گروه‌های کم درآمد در محلات هدف بازآفرینی شهری است.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان ظرفیت بسیار در افزایش تولید مسکن ملی در محلات هدف بازآفرینی شهری دارد.
قدرت الله ابک افزود: استان خراسان رضوی دارای 73 شهر است که 31 شهر آن در مجموع دارای 117 محله دارای طرح هدف بازآفرینی شهری تا افق سال 1405 است، مساحت محلات هدف بازآفرینی شهری استان حدود 9 هزار و 200 هکتار است که شامل 2 هزار و 55 هکتار بافت ناکارآمد میانی، پنج هزار و 477 هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی و یک هزار و 669 هکتار بافت تاریخی است.
وی در خصوص عملکرد برنامه بازآفرینی شهری (نوسازی مسکن) اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از فروردین ماه سال 1398 تاکنون ادامه داد: براساس گزارش سامانه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده، سهم ابلاغی استان خراسان رضوی سه هزار و 996 فقره تسهیلات است که تاکنون یکهزار و 599 فقره از تسهیلات ابلاغی طی دو مرحله به استان اختصاص یافته است.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: دبیرخانه طرح اقدام ملی مسکن در بافت محلات هدف تاکنون بالغ بر 2 هزار و 573 واحد متقاضی دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرده که 866 واحد آن با بانک قرارداد بسته است.
وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن یکی از اقدامات دولت ارائه تسهیلات در بافت‌های فرسوده شهری است که به منظور ساخت پنج هزار و 657 واحد مسکونی در نظر گرفته شده و با توجه به استقبال از تسهیلات و تخفیفات دولتی در این بخش درخواست اختصاص 6 هزار فقره تسهیلات جدید برای این استان به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.
در این نشست شهرداران شهرهای مختلف استان سوالات و مشکلات خود را در حوزه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مطرح و رهنمودهای لازم را دریافت کردند و تصمیماتی برای تسهیل دسترسی شهروندان به تسهیلات و مشوق های پیش بینی شده در این زمینه در حوزه شهرداری‌ها و سایر بخش‌های مرتبط اتخاذ شد.
دولت تدبیر و امید "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" را زمستان پارسال رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور امسال ثبت‌نام از متقاضیان را در کرمان به عنوان نخستین استان آغاز کرد.
برنامه‌ریزی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در اجرای "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" در کشور صورت گرفته است که بر این اساس 200 هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، 100 هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود. 
خراسان رضوی با وسعت 118 هزار و 851 کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل 28 شهرستان، 70 بخش و دو هزار و 540 روستا است. این استان همچنین با 8.1 درصد جمعیت کشور 6 میلیون و 434 هزار و 501 نفر جمعیت در قالب 2 میلیون و 450 هزار و 916 خانوار دارد که یک میلیون و 733 هزار نفر از این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند.
52،4 درصد جمعیت خراسان رضوی در شهرستان مشهد، 19،4 درصد در چهار شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و بقیه نیز در 23 شهرستان دیگر آن سکونت دارند.
جمعیت بیشتر خانوارهای ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و تربت‌جام به ترتیب بیشترین جمعیت، و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.
یک میلیون 863 هزار و 763 واحد مسکونی در استان خراسان رضوی وجود دارد که 683 هزار و 400 واحد آن آپارتمانی و یک میلیون 178 هزار و 603 واحد غیرآپارتمانی است.
برچسب‌ها
مشهد وزارت راه و شهرسازی مسکن

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/240256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد