پیام خراسان

آخرين مطالب

آغاز پیوند آسمانی در زیر پرچم سبز رضوی+عکس اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بارها و بارها «عقد بالاسرحضرت» را شنیده‌ای کافیست از بست شیخ طوسی در حرم مطهر رضوی گذر کنی، آنجاست که دختران و پسران جوان را در رخت عروسی و دامادی می‌بینی اینجا همان عقد بالاسر حضرت است که وصفش را شنیده‌ای.
به اصطلاح همان زیرزمین حرم، بست شیخ طوسی و رواقی مخصوص پیوندهای آسمانی در جوار ولی نعمت مشهدی‌ها، دقیقا همان جاست که نام شمس‌الشموس این بار برخلاف همه گره گشایی‌ها، مهر و مودت نوعروسان و تازه دامادان عاشق را به‌ یکدیگر گره و وصال این جوانان را رقم می‌زند اما چند ماهی است زوج‌های جوان زیادی حسرت بر دل مانده اند کرونا که آمد درب‌های حرم را بست وشاید زوج‌های زیادی حسرت بر دل ماندند اما چند روزی است نوای رضا رضا در خراسان جنوبی پیچیده است.
چند روزی است پرچم سبزرنگ ملکوتی گنبد بارگاه امام هشتم علی ابن موسی‌الرضا (ع) در جای‌جای خراسان جنوبی برافراشته می‌شود و دل عاشقان علی‌ابن موسی ‌الرضا (ع) را هوایی می‌کند؛ هرچند امسال با وجود ویروس منحوس کرونا شرایط حضور کاروان زیر سایه خورشید نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر است اما مردم وقتی این پرچم منور را حتی از راه دور می‌بینند گویا دل‌شان به سمت پنجره فولاد روانه می‌شود قرار عاشقی این بار قرائت خطبه عقد توسط خدام بارگاه رضوی در بیرجند است..
همه چیز برای شروع یک مراسم عقد معنوی فراهم است مادری میانسال که برای حضور در این مراسم آمده است زیر لب زمزمه می‌کند امام رضا جانم در این زمانه که غم هایم بسیار است نه آغوشی برای آرامش دارم و نه شانه ای برای سرگذاشتن و گریستن و نه گوشی که شنوای درد دل های دل پر من باشد ما خدارا شکر میکنم که شما را دارم امیدی دارم برای زندگی.
می‌دانم نگاهم می‌کنی می دانم حواست به من هست چرا که دیگر جز تو کسی را ندارم که برایم سرمنشا آرامش و سرمشق زندگی ام باشد این را می‌گفت و اشک از چشمانش جاری شد بر روی گونه هایش لغزید و روی ماسک سفیدش پایین آمد، لبهایش با بیقراری تکان میخورد پریشان است، گویا دلتنگ امامی است که هر ساله در روز میلادش پشت پنجره فولاد بود وگره سبز بر ضریح می‌بست اما امسال کرونا شوق زیارت را گرفته است ودوستدارانش آمده اند تا با دیدن پرچم سبز رنگ ضریح آقا عقده دل وا کنند.
تعدادی از مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی با زدن ماسک نشسته اند وعروس دامادی که وعده شان خطبع خوانی عقد پشت پنجره فولاد بود اما امروز آمده بودند تا در زیر سایه پرچم رضوی توسط خدام صیغه عقدانها جاری شود وزندگی خود را به سبک رضوی آغاز کنند.
سفره عقدشان ساده وصمیمی بود وتمثال شهدا خودنمایی می کرد، آقا داماد و عروس خانم ماسک بر صورت داشت و منتظر بله عروس خانم بود، خدام با آمدن پرچم امام رضا(ع) وارد شدند حال جمعیت امام رضایی شد وهرکدامشان به یاد صحن وسرای رضوی روح خود را در استانش پرواز داده وبا مداح رضوی رضا رضا جانم را زمزمه می‌کردند.
این زوجهای جوان در شب میلاد امام رضا(ع) پیوند آسمانی خود را در کنار تمثال شهدا وبا ذکر نام امام رضا آغاز کردند.
اما مردم کویرنشین خراسان جنوبی در این روزها بیشتر دلشان برای صحن وسرای امام رضا تنگ است وبه راستی چقدر دلتنگی برای حرم با صفای شما سخت است آقا وقتی از پشت میله ها و درهای بسته شده، به سوی گنبد و بارگاهتان سلام داده و دست بر سینه از عمق وجودمان طلب می کنیم از خدای مهربان که به حق شما و مقام و جایگاه رفیعتان، هر چه زودتر این هجران به وصلی دگرباره تبدیل شود.
زیر لب زمزه مردم این است دلتنگ صحن سقاطلاییم... دلتنگ صحن انقلاب... دلتنگ رواق ها... دلتنگ صفا و صمیمیت خادمین و کفشداران حرم... دلتنگ بوسه بر ضریح و نجوای زیبای آن لحظه ناب... و دلتنگ قرائت زیارتنامه ای بی ریا در کنج مقابل مرقد مطهر
چشمانی که در آستانه ولادت امام هشتم با دیدن پرچم امام رئوف‌شان، گنبد طلا و پنجره فولاد حرم را متصور شدند و خودشان را در کنار ضریح امام دیدند، همان جایی که صدای دلنواز نقاره‌هایش انسان را یاد دریای مهربانی‌های امامی رئوف می‌اندازد، یاد پنجره‌ فولاد و پر و بال‌های شکسته، یاد جسم و قلب‌های خسته‌ای که سال‌ها است دخیل نام غریبش شده‌اند.
مدیر جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی گفت: امسال سیزدهمین سال حضور کاروان خدام رضوی در دهه کرامت است که با حضور چهار خادم متشکل از مداح، قاری، سخنران ویک خادم حامل پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی امام رضا از 5 تیر وارد استان شدند.
حامد عرب زاده با بیان اینکه شهرستان طبس و شهر دیهوک و عشق آباد اولین مقصد کاروان در خراسان جنوبی بود که برنامه های خوبی در این مکان ها برگزار شد. افزود: بشرویه، فردوس، سرایان،قاین و خوسف بیرجند مقصد بعدی کاروان بود.
وی بیان داشت: امسال با توجه به محدودیت هایی که داریم و جلوگیری از تجمعات، جلسات عمومی ما خیلی کمتر شده و به جای آن توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده را داشتیم، در همین مدت محدود حدود پنج هزار ماسک توزیع کردیم و تمامی مراسم ها به صورت محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم ارتباط فیزیکی مردم با خدام برگزار شد.
عرب زاه افزود:دیدار با ائمه جمعه شهرها، دلجویی از خانواده شهدا، زندانیان، کادر سلامت، جهادگران پیشگیری از شیوع کرونا و دیدار با جهادگران تولید، دیدارهای مردمی، حضور در نمازهای جماعت مساجد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با اساتید حوزه علمیه و فرهنگیان، دیدار با خادمیاران و حضور در جشن تکلیف بچه ها، دیدار با مرزبانان استان و جوانان فعال فرهنگی و ورزشی صورت گرفته است .
وی از انجام مراسم خطبه خوانی با عنوان با اجازه امام رضا(ع) در استان برای هفت زوج خبر داد .

پیام خراسان

پیام خراسان


لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/246777/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه