پیام خراسان

آخرين مطالب

احتمال لغو فعالیت پایگاه‌های سنجش نوآموزان در مشهد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فارس / رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از تجهیز تمام پایگاه‌های طرح سنجش به مواد ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در صورت ادامه شرایط بحرانی کرونا در شهرها فعالیت پایگاه‌های طرح سنجش لغو می‌شود.
مهدی قاسمی‌پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در خصوص به تعویق افتادن طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با توجه به دستور ستاد مقابله با کرونا و وضعیت قرمز مشهد، اظهار کرد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به صورت رسمی قرار بود از ابتدای مرداد ماه آغاز شود اما با توجه به اعلام خبر شروع به کار مدارس از 15 شهریور ما در آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان رضوی از اداره کل آموزش‌وپرورش استان و ستاد مقابله با کرونا مصوبه گرفتیم تا پایگاه‌های طرح سنجش از 15 تیرماه فعالیت خود را شروع کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و با دستور ستاد مقابله با کرونا مدارس به مدت دو هفته در این شهر تعطیل شد، از همین رو ما از ستاد مقابله با کرونا استان در خصوص فعالیت پایگاه‌های سنجش استعلام گرفتیم و پاسخ این ستاد به این نحو بود که باید متناسب با زمان تعطیلی مدارس فعالیت پایگاه‌های سنجش نیز متوقف شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان از سامانه سنجش نوبت گرفته بودند و از آنجایی که هر لغو نوبت حدود 20 هزار تومان هزینه به خانواده‌ها تحمیل می‌کرد، از همین رو طبق هماهنگی‌هایی که ما از استان با وزارت آموزش‌وپرورش انجام دادیم تصمیم بر این شد جهت جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی به خانواده‌ها سیستم سنجش به روزرسانی شود.
قاسمی‌پور با بیان اینکه خانواده‌ها نگران از بین رفتن نوبت‌ گرفته شده نباشند، عنوان کرد: با به‌روزرسانی شدن سیستم نوبت‌گیری طرح سنجش خانواده‌ها می‌توانند بدون اینکه نیاز به واریز دوباره وجه باشد مجدد اقدام به نوبت‌گیری کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به آغاز به کار این پایگاه‌ها بعد از مرداد ماه، اظهار امیدواری کرد: با پایان یافتن شرایط قرمز در مشهد طرح سنجش نوآموزان شروع شود.
وی در خصوص تدابیر به‌کار گرفته شده با توجه به شیوع کرونا در پایگاه‌های سنجش عنوان کرد: امسال به تمام پایگاه‌ها دستور داده شده حداکثر روزانه 20 نفر دانش‌آموز را پذیرش کنند.
قاسمی‌پور از تجهیز تمام پایگاه‌های طرح سنجش به ماسک و مواد ضدعفونی خبر داد و گفت: تلاش شده است تمام موارد پروتکل‌های بهداشتی جهت حفظ سلامت همکاران و دانش‌آموزان رعایت شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال از هر پایگاه سه نفر عوامل اجرایی کم شده است، اظهار کرد: سال گذشته هر آزماینده در روز 4 ساعت فعالیت داشت اما امسال با افزودن یک ساعت به مدت زمان کار هر آزماینده آن را به پنج ساعت افزایش دادیم.
وی با اشاره به اینکه نوبت‌گیری برای طرح سنجش از سامانه طرح سنجش انجام می‌شود، یادآور شد: از همین رو نیازی به حضور افراد برای نوبت‌گیری در پایگاه‌‌ها نیست همچنین ستاد سنجش کشور این اختیار را به ستاد مقابله با کرونا استان‌ها تفویض کرده است تا در صورت ادامه شرایط بحرانی کرونا در شهرها نسبت به لغو فعالیت پایگاه‌های طرح سنجش اقدام کنند.
قاسمی‌پور افزود: در صورت لغو فعالیت پایگاه‌های سنجش اگر خانواده‌ای تشخیص می‌دهد باید فرزندش در مدارس استثنایی تعلیم ببیند می‌توانند با مراجعه به مدارس استثنایی نسبت به ثبت نام فرزندشان اقدام کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تصریح کرد: ما تمهیداتی خواهیم داشت تا طرح سنجش به صورت سالانه اجرا شود تا دیگر نیاز نباشد در یک پیک دو ماهه این اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به عواقب سخت عدم سنجش نوآموزان و احتمال جای‌دهی دانش‌آموزان در مدارس بدون در نظرگرفتن توانایی هوشی و جسمی آنها توضیح داد: وقتی دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی ثبت نام شود قطعا موفقیت تحصیلی نخواهد داشت و نه تنها باعث افت تحصیلی دانش‌آموز می‌شود، بلکه باعث سخت شدن کار آموزش برای معلم و سایر دانش‌آموزان در کلاس درس نیز می‌شود.
قاسمی‌پور متذکر شد: ما در آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی این آمادگی را داریم که زمان فعالیت پایگاه‌های سنجش را به دو شیفت برسانیم و تعداد نیروهای آزماینده خود را افزایش دهیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی اشاره‌ای به مشکلات موجود جهت فعالیت پایگاه‌های سنجش داشت و در این خصوص گفت: با توجه به وضعیت قرمز مشهد بسیاری از کادر اجرایی پایگاه‌های سنجش انصراف داده‌اند و حاضر به فعالیت نیستند و این مورد کار را برای ما جهت برنامه‌ریزی‌ بهتر سخت کرده است‌.
وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مدارس استثنایی برای شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه بیان کرد: ما متناسب با دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا کشور و استان تمام اقدامات پیشگیرانه را انجام خواهیم داد و مدارس هر روز صبح ضدعفونی می‌شود ضمن اینکه از اولیا نیز توقع داریم در این خصوص همراهی لازم را داشته باشند و حتما فرزندان خود را به ماسک و ژل ضدعفونی مجهز کنند‌.
قاسمی‌پور با اشاره به عدم موجودی برخی کالاهای بهداشتی در بازار بیان کرد: به طور مثال هم‌اکنون دستکش یک بار مصرف استریل در داروخانه‌ها موجود نیست و کسی هم حق‌ فروش ندارد به طوری که ما برای نیروهای خود در پایگاه‌های سنجش موفق به دستکش مورد نیاز عوامل نشدیم و با توجه به اهمیت آن مجبور شدیم از قسمت مشارکت‌های مردمی در استانداری استان کمک بگیریم و نسبت به تأمین دستکش مورد نیاز برای کادر اجرایی پایگاه‌های سنجش اقدام کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/247981/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آرسنال و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ برای پنجمین بار

قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت

دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد

نصب 13 هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی

قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم

اختصاص 50 میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد

رشد 10 درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای

بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای

نقص سیستم آب پاش منجر به اتفاقی در رژه روز ارتش مشهد شد

ذخیره‌سازی 140 هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

ماجرای ماشین آب‌پاش در رژه روز ارتش مشهد چه بود؟

معرفی پوشش ایرانی-اسلامی به خارج از مرز‌های ایران

رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش

شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود

نماینده بسکتبال خراسان شمالی حریف خود را شکست داد

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

سرلشکر سلامی: تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نهاد است

اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع

تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار

اتفاق عجیب در رژه روز ارتش مشهد / فراجا عذرخواهی کرد + فیلم

معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد

نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند

مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن

چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید

کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور

روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند

فعالیت 254 آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

علت حادثه امروز مراسم رژه ارتش در مشهد چیست؟

75 درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد

افزایش 37 درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی

هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از 49 میلیارد ریال محکوم شد

کشف بیش از 100 کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار

اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد

خسارت 78 میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی

(ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!

ذخیره‌سازی 140 هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران