پیام خراسان

آخرين مطالب

رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور: پرسنل و تخت نداریم اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- رییس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت:مردم بدانند نه پرسنلی برای ارایه خدمت و نه تختی برای بستری شدن داریم و این وضعیت شکننده ای است که در منطقه ما به وجود آمده و اگر رعایت نکنیم امکان بستری شدن در بیمارستان‌های نیشابور وجود نخواهد داشت‌.

محسن عظیمی نژاد شامگاه جمعه در نشست فوق العاده ستاد کرونا با حضور فرمانداران نیشابور، فیروزه و زبرخان و با دستور بررسی وضعیت بیماری کووید 19 در این منطقه افزود: امروز مجبور شدیم بخش شیمی درمانی بیمارستان 22 بهمن نیشابور را برای افزایش تخت برای مبتلایان به کرونا تخلیه و به بیمارستان حکیم ‌منتقل کنیم تا بتوانیم ظرفیت ها را افزایش دهیم ولی خدمات دیگر تحت الشعاع قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: 200 نفر از پرسنل دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور درگیر کرونا شده‌اند که از این تعداد 98 نفر از کادر درمانی هستند.
فرماندار نیشابور هم در این نشست گفت: در حالی که برگزار تجمعات ممنوع اعلام شده است طی روزهای گذشته شاهد برگزاری انواع مراسم هستیم و در یک مراسم عروسی در نیشابور طبق آماری که رسید 20 نفر مبتلا شدند.
علیرضا قامتی افزود: نمی‌توانیم‌ به دلیل تحریم‌های اقتصادی تصمیم‌هایی را بگیریم اما وقتی تصمیم گرفته می‌شود بازگشایی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و باید دید آیا واقعا این اتفاق می‌افتد؟ در عمل طی این‌2ماه اثبات گردید که این اتفاق نمی‌افتد.
وی ادامه داد: نکته اینجاست که چگونه افرادی را که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تشویق و با افرادی که رعایت نمی کنند برخورد شود و بخش نظارتی را در این بخش تقویت کنیم.
فرماندار نیشابور گفت: هیچ چیزی با جان انسان قابل مقایسه نیست و به طور قطع معیشت مردم همراه با رعایت پروتکل‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد اما وقتی که اطمینان داریم امکان رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد ناگزیر هستیم برای نجات جان انسان‌ها تعطیلی اعلام کنیم.
قامتی افزود: برخی از اصناف پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند ولی در برخی دیگر این‌گونه نیست و زمانی‌ که پروانه فعالیت برای شخصی صادر می‌گردد وظیفه نظارت بر آن را هم داریم.
وی با اشاره به این که ویروس کرونا مشخصه ثابتی ندارد ادامه داد: باید هرکدام از ما احساس کنیم که ناقل این ویروس هستیم و با رعایت مسوولیت اجتماعی‌مان فرهنگ‌سازی را از خودمان شروع کنیم.
فرماندار نیشابور گفت: برای فرهنگ سازی باید فعالان حوزه دینی و اجتماعی و رسانه‌ها پای کار بیایند و از همه ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی استفاده شود.
قامتی افزود: مصوبات جلسات شورای تامین و ستاد کرونا لازم الاجراست و باید به سرعت اجرایی گردد و اگر توان اجرایش را نداریم مصوب نکنیم‌.
50درصد مردم‌ نیشابور از ماسک استفاده می‌کنند
فرماندار نیشابور گفت: از زمانی که استفاده از ماسک اجباری شده طبق برآوردی که دیروز شده در نیشابور فقط 50درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.
قامتی افزود: وضعیت نیشابور از قرمز هم بالاتر است و در گام اول همه برای فرهنگ‌سازی باید تلاش کنیم و مصوبات شورای تامین به طور جدی اجرایی شود در غیر این صورت ناگزیر هستیم در چارچوب‌های قانونی رفتار کنیم.
وی ادامه داد: محدودیت‌ها برای مراکز تجمعی اعمال می‌شود و به ما اثبات شده برخی از این مراکز در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی هم نمی‌تواند فعالیت داشته باشند.
فرماندار نیشابور گفت:تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در سطح شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان باید به صورت مشترک بر اساس نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور به عنوان دبیرخانه ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ گردد.
قامتی افزود: باید به مردم اعلام کنیم که در کدام بخش‌ها بیشتر درگیر هستیم و تیم‌های ارشادی برای تشویق مردم جهت استفاده از ماسک ایجاد گردد.
وی یادآور شد: در شرایط بحرانی انتظار می‌رود پزشکان به کمک‌ دانشگاه بیایند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است و در گام اول اگر داوطلبانه حضور پیدا نکردند به طور قطع باید متناسب با نیازی که داریم در کنار دانشکده علوم‌پزشکی حضور پیدا کنند تا شرایط مدیریت گردد.
فرماندار نیشابور گفت: یکی از اشکالات جدی این است که وقتی شرایط از قرمز به زرد عبور می‌کند حساسیت‌ها کاهش می‌یابد در حالی که رعایت پروتکل های بهداشتی در همه شرایط قرمز، زرد و سفید اجباری است.
قامتی افزود: به طور قطع محدودیت ها از امروز به مدت 14 روز ادامه خواهد یافت و در صورت ادامه این وضعیت تمدید خواهد شد و تمامی مراکز تجمعی باید تعطیل شود.
وی یادآور شد: وضعیت موجود یک بحران ترکیبی است و در حالی که به شدت درگیر جنگ اقتصادی هستیم همزمان دچار یک بحران جهانی شده‌ایم دشمن‌ می‌خواهد از این شرایط برای ناامید کردن مردم استفاده کند که نباید از آن غفلت کنیم.
وی اظهار داشت: بخشی از شرایط اقتصادی فعلی به خاطر نحوه مدیریت است ولی بخش عمده آن ناشی از تحریم‌های ظالمانه‌ای است که هر روز تشدید می‌گردد و برای مقابله باید همه درکنار یکدیگر قرار بگیریم و هر بخش، مجموعه و گروهی نباید نگاهش این باشد که جداگانه می‌تواند تصمیم‌گیری کند.
فرماندار فیروزه گفت: درهم‌تنیدگی شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان وضعیت یکسانی را برای هرکدام رقم می‌زند.
ابوالفضل حکیم‌پور افزود: طی چند هفته اخیر وضعیت شهرستان فیروزه سفید اعلام شد و به همین خاطر برخی از مراسم به این منطقه منتقل شد که باعث شد وضعیت فیروزه از سفید ناگهان به قرمز تغییر پیدا کند.
وی اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل عمومی مقرر گردیده با 50 درصد ظرفیت و با ماسک خدمت رسانی انجام شود. 
وی بیان کرد: هرگونه تصمیم سخت‌گیرانه‌تر موجب نارضایتی‌های بیشتر می‌شود اما حساسیت مردم در سطح شهر و روستاهای فیروزه کاهش یافته به نحوی که گسترش بیماری کرونا امروز از شهرهای فیروزه به روستاها کشیده شده است.
فرماندار زبرخان هم گفت: شهرستان زبرخان پس از نیشابور بیشترین تعداد واحدهای صنفی را دارد که نیازمند توجه ویژه برای نظارت جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
یحیی سلیمانی افزود: از روز گذشته با توجه به وضعیت قرمز تمامیمراسم و نمازجمعه تعطیل شد و در شهرک صنعتی خیام نیز همه واحدهای صنعتی موظف به رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی هستند.
سردار حسین سلیمانی فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در نیشابور هم گفت: در اردیبهشت ماه به خاطر فشارها تحت عناوین مختلف اقتصادی پروتکل‌هایی تعیین شد و بازار بازگشایی شد و امروز باید با همکاری و هماهنگی همه این شرایط را تغییر دهیم.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
مرکز شهرستان 42هزار نفری فیروزه در 162 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
مرکز شهرستان 60 هزار نفری زبرخان در 100 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا نیشابور فیروزه محسن عظیمی نژاد
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/248822/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت

بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

بیش از 25 هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند

راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در جهنم اتحاد

داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای

هشدار آب‌وفاضلاب خراسان شمالی درخصوص استفاده غیرشرب از آب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است