پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی:

خانه مطبوعات باید خانه همه اصحاب رسانه باشد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد ـ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خانه مطبوعات باید خانه همه اصحاب رسانه باشد و چتر حمایتی آن شامل همه اعضا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، نخستین نشست ستاد گرامیداشت روز خبرنگار سال 99 همراه با آئین تحول و تحویل اسناد، مدارک و مکان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان با حضور معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مدیران سابق و فعلی خانه و نیز تعدادی از اعضای هیئت مدیریه نو نبازرس خانه مطبوعات برگزار شد.
افشین تحفه گر در آئین تحول و تحویل اسناد، مدارک و مکان خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی که با حضور مدیران سابق و فعلی خانه و نیز تعدادی از اعضای هیئت‌مدیره و بازرس خانه مطبوعات در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، با تقدیر از حسینعلی آریانی، مدیر سابق خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به خاطر توفیقات توأم با صبر و تلاش اظهار کرد: هیئت‌مدیره جدید به سبب محدودیت‌ها و شرایط اقتصادی کشور و همچنین وجود بحران کرونا دوره سختی را پیش رو دارد و بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها دچار مشکل هستند.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: مجموعه هیئت‌مدیره خانه مطبوعات در دوره جدید با مشروعیت بالا توسط جامعه مخاطبان انتخاب شد و مشارکت 81 درصدی اعضا در این انتخابات پرشور، وظیفه سنگینی را بر عهده اعضا گذاشته که باید این سرمایه اعتماد را قدر دانست.
تحفه گر با اشاره به همدلی و همگرایی موجود در مجموعه‌های رسانه‌ای استان در دوره اخیر گفت: مکان خانه مطبوعات برای همیشه در مجتمع امام رضا (ع) در بوستان ملت مستقر هست، اما باید تلاش کرد تا مکان متناسب بهتری در شأن خانه مطبوعات فراهم شود.
وی افزود: خانه مطبوعات باید خانه همه اصحاب رسانه باشد و چتر حمایتی آن شامل همه اعضا شود و می‌تواند تأثیرگذار و پرقدرت در عرصه‌های مختلف ظاهرشده و مطالبات اهالی رسانه و مردم را پیگیری کنند.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اولویت نخست این خانه در شرایط فعلی را پیش‌بینی مکان متناسب دانست و برای اعضای جدید هیئت‌مدیره آرزوی توفیق کرد.
محسن سمیع، رئیس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت چشم‌گیر برخی مطبوعات در شهرستان‌های خراسان رضوی خواستار توجه بیشتر به ظرفیت شهرستان‌ها و نیز سرپرستی‌های روزنامه‌ها در خانه مطبوعات شد.
مدیر سابق خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در قسمتی از این نشست با اشاره به برخی مشکلات، از همراهی نکردن مسئولان ارشد استان در پیشبرد برنامه‌ها و امور خانه انتقاد کرد.
حسینعلی آریانی، فعالیت خانه مطبوعات و رسانه‌ها را مبتنی بر کار تیمی دانست و افزود: متأسفانه درآمدزایی مشخصی برای این تشکل صنفی پیش‌بینی‌نشده است که باید در این خصوص تمهید و تدبیری خاص اندیشید.
وی با بیان اینکه خسته راه نیستم، ادامه داد: حاضرم بیش‌ازپیش و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی با حداکثر توان در خدمت خانه و اهداف صنفی ارزشمند آن باشم.
نایب رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: غربت ناخواسته در دوره قبل مدیریت خانه، قدری باعث رنجش خاطر مدیر سابق خانه شده بود که امیدوارم با توجه به تغییر رویکرد و وعده‌هایی که از سوی مسئولان و اعضا داده‌شده است و همچنین حضور حدود 150 عضو جدید باانرژی و ظرفیت پویا به مجموعه، بتوانیم موفق باشیم.
غلامرضا بنی اسدی، مدیر فعلی خانه مطبوعات را فردی جامع‌الاطراف و موردقبول رسانه‌های مختلف و نمایندگی‌ها دانست و افزود: اگر مانعی پیش پای خانه ایجاد شود فقط این خانه مطبوعات نیست که زمین می‌خورد، بلکه کار اصحاب رسانه متوقف‌شده و همگی می‌دانیم با دستگیری، مشکلات حل می‌شود و مچ‌گیری هرگز چاره کار نیست؛ به‌خصوص اینکه رسانه همواره تکلیف دستگیری و چشم بودن را دارد.
مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: جایگاه خانه مطبوعات به‌عنوان مجموعه صنفی و ملجأ و مرجع اصحاب رسانه باید بازتعریف شده و نیز این خانه در دل‌های اصحاب قلم و رسانه و حتی آنان که هنوز عضو این تشکل نیستند جای اصلی خود را بیابد.
مجتبی محمودی با تقدیر از مشارکت و رأی بالای اعضا به هیئت‌مدیره جدید، آن را به‌منزله اعتماد آنان خواند و از تلاش‌های مجاهدانه حسینعلی آریانی مدیر سابق خانه و نیز اعضای پیشین هیئت‌مدیره تقدیر کرد.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌های خود در دوره جدید، کمیته‌های پیشنهادی برای مشارکت اعضا و نیز رفع مسائل رسانه‌ها، اظهار کرد: کمیته‌های حقوقی، آموزش و پژوهش، رفاهی و تفریحی، ورزش و جوانان، خانواده و بانوان، ظرفیت‌های اقتصادی و مالی، پیشکسوتان، شهرستان‌ها و نیز سرپرستی‌ها برای هم‌افزایی بیشتر با حضور اعضا، در خانه مطبوعات استان راه‌اندازی می‌شود.
مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی هم‌چنین از برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه‌های صنفی مبتنی بر رفع مسائل و دغدغه‌ها شامل بیمه، عضویت، مسکن و رسانه‌های اجتماعی اعم از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی بومی فعال، در خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خبر داد.
در این نشست همچنین مجتبی نوریان، محمدجواد رنجبر و محمد جمال رستم زاده، دیگر اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی، برنامه‌های پیشنهادی خود را برای برگزاری شایسته گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار ارائه کردند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/248880/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

اشتغال 700 نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

پاکسازی بیش از 912 هکتار از اراضی خراسان رضوی

سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

حال‌وهوای بارانی حرم مطهر امام مهربا‌نی‌ها

زوایای جدید از جنایت هولناک «چشم‌آبی‌ها» در بزرگراه آسیایی

کشف بیش از 7 تُن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت‌به رگبار باران و باد شدید در برخی استان‌ها

وزیر کشور وارد مشهد شد

تجلیل از 24 معلم نمونه بیرجند

هوشمندسازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

هوشمند سازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود

آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب