پیام خراسان

آخرين مطالب

هیچ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت سفید کرونا نیست سياسي

هیچ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت سفید کرونا نیست
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - استاندار خراسان جنوبی گفت: در شرایط موجود هیچ کدام از شهرستان‌های استان سفید (کم خطر) نیست و با افزایش آمار بیماران، متاسفانه 2 شهرستان با وضعیت زرد، 2 شهرستان با وضعیت نارنجی و هفت شهرستان با وضعیت قرمز داریم.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: یکی از مصوبات جلسه ستاد کرونا این است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امنیتی و انتظامی، شرایط استان کاملا رصد و موارد لازم برای وزارت بهداشت و وزارت کشور ارسال شود تا در اسرع وقت محدودیت‌هایی در سطح شهرستان‌های قرمز استان اعمال شود.
وی ادامه داد: تعامل و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط اصلی برای عبور از شرایط بحرانی موجود است و مهمترین عامل در موفقیت برنامه‌ها در این مرحله مدیریت بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برای تصویب صدها پروتکل موجود برای اصناف و مشاغل مختلف ساعت‌ها وقت صرف شده است گفت: اگر همکاری مردم نباشد در مدیریت بیماری توفیقی نخواهیم داشت لذا اولین توصیه ما به مردم این است که پروتکل‌ها را رعایت کنند تا بتوانیم آسیب‌ها را کاهش دهیم و به خوبی از این مرحله خطرناک عبور کنیم.
وی با اشاره به آمار و مستندات دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: از 23 فروردین ماه که براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا، موضوع بازگشایی مشاغل و اصناف مطرح شد، به مدت 2 ماه شرایط کشور و استان عادی بود و حتی موارد ابتلای بیماری به صورت کاهشی گزارش می‌شد لذا بازگشایی‌ها چندان تأثیری در افزایش آمار مبتلایان نداشت.
تجمعات و دورهمی‌ها مهمترین عامل افزایش مبتلایان است
معتمدیان گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، مهمترین عوامل مؤثر در افزایش آمار بیماران و قرمز شدن اغلب مناطق کشور، برگزاری تجمعات، دورهمی‌ها، شب‌نشینی‌ها و مراسم ختم و عروسی بوده است.
وی متذکر شد: به گواه آمار بیش از 60 درصد موارد ابتلا به بیماری نشأت گرفته از حضور در مهمانی‌ها و تجمعات بوده که آمار بسیار بالایی است.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تغییر رفتار ویروس کرونا خاطرنشان کرد: تجربه شیوع بیماری و قرمز شدن مناطق گرمسیر کشور نشان داد تصور این که کرونا در گرما ضعیف می‌شود، دیگر جایگاهی ندارد و حتی آخرین بررسی‌ها هم نشان داده این ویروس حالت تهاجمی به خود گرفته لذا مهم این است که ما سبک زندگی خود را در شرایط کرونایی تغییر دهیم.
وی گفت: در شرایط موجود، از مهمترین اقدامات این است که کانون‌های پرخطر مثل مراکز درمانی شناسایی شده و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در آنها بیشتر مدنظر قرار گیرد تا کادر درمانی، بیماران و مراجعان از آسیب مصون بمانند.
وی با اشاره به آمار بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا به مصوبات ستاد ملی کرونا گریزی زد و گفت: نتایج بررسی‌های صورت گرفته بر موارد ابتلا و فوتی نشان می‌دهد 88 درصد فوتی‌های ناشی از کرونا، بیماری زمینه‌ای و غیرواگیر از جمله سرطان و کبد چرب داشته‌اند و تنها 12 درصد موارد به بیماری واگیردار مبتلا بوده‌اند لذا باید بیماری‌های غیرواگیر هم مورد توجه قرار گیرند.
عادی شدن شرایط و کرونا هراسی آسیب‌زا است
معتمدیان با تشریح شرایط موجود، ذکر 2 نکته را لازم دانست؛ یکی اینکه عادی شدن شرایط برای مردم و کاهش حساسیت‌ها، سطح آسیب را افزایش می‌دهد و در کنار اینکه مردم باید این واقعیت را بپذیرند که برای کرونا واکسن یا دارویی کشف نشده، نباید مطالب و اطلاعات ارائه شده در مطبوعات و رسانه‌ها سبب کرونا هراسی شود چرا که نگرانی‌های بیش از حد نیز آثار و تبعات منفی به همراه دارد.
وی یادآوری کرد: برای گذر از این بازه بحرانی نیازمند اعتماد متقابل مردم و کارگزاران در رعایت پروتکل‌ها هستیم.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نظر متخصصان در بازدارندگی ماسک از ابتلای افراد به بیماری، از دستور رئیس جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تولید ماسک ارزان قیمت قابل شست و شو گفت و تصریح کرد: وظیفه ما این است که با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مؤسسات مردم نهاد و خیرین به وفور ماسک تولید کنیم و قیمت‌ها را به گونه‌ای کاهش دهیم تا مردم در تأمین ماسک مشکلی نداشته باشند.
وی به آزمون‌های دکترا، کارشناسی ازشد و کنکور سراسری در روزهای پیش‌رو اشاره کرد و گفت: با برگزاری نشست‌های تخصصی در کمیته‌های مرتبط، تدابیری اتخاذ خواهد شد تا با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی، برای افرادی که در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند، مشکلی پیش نیاید.
معتمدیان با اشاره به شرایط خاص جامعه هدف زیر پوشش بهزیستی، از دانشگاه علوم پزشکی خواست نظارت‌های خود بر مراکز تحت حمایت این مجموعه را افزایش دهد تا از بروز هر گونه مشکلی ممانعت شود.
وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد ملی، نظارت‌ها در همه سطوح باید افزایش قابل توجهی پیدا کند تا آسیب‌ها در همه حوزه‌ها به حداقل برسد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی اعضای حاضر در ابتدای این نشست به تشریح اقدامات و برنامه‌های در دستور کار خود در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان پرداختند.
براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا، شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و هیچ شهرستان استان در وضعیت سفید (کم خطر) نیست.
اولین مورد بروز ویروس کرونا (کووید 19) که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرد، در خراسان جنوبی اوایل اسفند سال گذشته اعلام شد و موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این استان از اواخر فروردین تا اوایل خرداد امسال روند کاهشی نسبتا ثابت داشت ولی از اواسط خرداد امسال دوباره صعودی شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند چهارشنبه هجدهم تیرماه گفت: برای اعمال محدودیت‌های جدید در شهرستان‌های استان پیشنهاداتی به ستاد استانی کرونا ارسال شده است که در صورت موافقت اطلاع‌ رسانی می‌شود.
محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: تعداد بیماران با علائم حاد تنفسی در استان روز به روز در حال افزایش است و نسبت به دوره قبل 2.5 برابر شده همچنین موارد مثبت ابتلا به کرونا نیز در حال افزایش است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا ماسک استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان فاصله گذاری اجتماعی
پروندهٔ خبری
مدیریت استانی کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/249243/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق