پیام خراسان

آخرين مطالب

رزم‌حسینی:

50 درصد املاک مازاد در دستگاه‌های حکومتی و اجرایی خراسان رضوی بهره‌وری ندارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب دولت به فروش رساندن املاک مازاد دستگاه‌های حکومتی است، گفت: براساس آمار 21 هزار ملک مربوط به دستگاه‌های اجرایی و 91 هزار ملک و املاک مرتبط با دستگاه‌های حکومتی در استان خراسان رضوی وجود دارد که 50 درصد آن بهره‌وری ندارد.

علیرضا رزم حسینی امروز، 24 تیر ماه، در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر در حسن‌آباد اظهار کرد: بابت ایجاد چنین مکانی در شهر مشهد خشنود نیستیم اما برای جبران آسیب‌های پیش آمده مجبور به این کار هستیم.
وی افزود: امروز به همت همه مسئولان استانی و شهری این مهم اتفاق افتاد که امیدواریم در جهت توانمندسازی این افراد نیز گام‌هایی برداشته شود. مشهد باید شهر بدون متکدی و معتاد متجاهر باشد. برای رسیدن به این مهم همه باید دست به دست یکدیگر دهیم.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات دولت فروش املاک مازاد جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است. مدیران نیز باید املاک مازاد خود را تبدیل به احسن کنند زیرا چنین کاری در دوران تحریم به ما از لحاظ اقتصادی کمک‌رسانی خواهد کرد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز ثابت شده برخی شهرها تلفات زیادی به جهت شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند اما به محض اجباری شدن ماسک، تلفات آنان به مرز صفر رسیده است که این امر نشان‌دهنده تاثیر مراقبت‌های فردی و جمعی در مبارزه با این ویروس منحوس است.
اختصاص سالانه 3 میلیارد تومان به بهزیستی برای درمان و نگهداری از معتادان متجاهر
محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، نیز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهر مشهد یکی از دغدغه‌های بزرگان نظام و کشور است و زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست که از برخی آسیب‌ها صدمه ببیند.
وی افزود: یکی از این آسیب‌ها، موضوع اعتیاد به ویژه معتادان متجاهر پراکنده در سطح شهر است زیرا این مساله سبب ایجاد نازیبایی در شهر می‌شود و خارج از آثار منفی اجتماعی، آمار جرایم را نیز افزایش می‌دهد.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: شهرداری مشهد در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مشارکت کرده زیرا همانگونه که در حوزه زیباسازی شهر، ایجاد فضای سبز و... هزینه می‌شود، باید به این موضوعات نیز پرداخت چراکه چنین وجود مسائلی در شهر، یک امر نازیبا است. سال‌های گذشته نیز در مصوبات خود به سازمان بهزیستی برای درمان و نگهداری معتادان کمک کرده‌ایم؛ به طوری که مدیریت شهری سالانه 3 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی تخصیص می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه لازم است این موضوع به صورت اساسی و ریشه‌ای حل شود، عنوان کرد: باید این افراد در فضایی دور از جامعه نگهداری شوند. همچنین در این مراکز باید اقدامات بازگشت‌ناپذیر صورت بگیرد؛ یعنی نباید اجازه داد فرد پس از یک مدت حضور در این مراکز مجدد به اعتیاد بازگردد چراکه در این صورت اقدامات ما حرکت در یک چرخه باطل است. ما باید چرخه تولید معتاد متجاهر را در جایی قطع کنیم. به همین جهت لازم است در زمینه کاهش نابرابری‌های اجتماعی، توانمندسازی، کاهش فقر، آموزش‌های مهارتی و ایجاد اشتغال کار جدی صورت بگیرد.
حیدری گفت: امید داریم هر چه زودتر این فضا آماده شود و در اختیار نهادهای درمان‌گر قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات موجود در این حوزه رفع شود.
اعتبار 10 میلیارد تومانی احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادان متجاهر در حسن ‌ آباد
خلیل الله کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، در ادامه این مراسم اظهار کرد: مساحت این مکان حدود 3.2 هکتار است که در فاز یک آن محوطه‌سازی به مساحت حدود 2.2 هکتار انجام خواهد گرفت. در این فضا 3 سوله وجود دارد که آن را بازسازی و بهینه‌سازی خواهیم کرد و حدود 2 هکتار از محوطه 3.2 هکتاری این مجموعه نیز آسفالت و جدول‌گذاری خواهد شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: برآورد ریالی این پروژه 10 میلیارد تومان است که اعتبار آن با همکاری استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد تامین خواهد شد.
کاظمی خاطرنشان کرد: روزشمار پروژه از امروز آغاز و تا اتمام آن 135 روز طول خواهد کشید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی با اشاره به تمایز این پروژه با سایر پروژه‌های مرتبط با آن اضافه کرد: بر اتمام این پروژه تاکید زیادی شده تا ظرف زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.
همکاری شورای شهر و شهرداری مشهد در جمع آوری معتادان متهاجر
محمد حسین صالحی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: این پروژه از سال گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که استاندار خراسان رضوی با آقای مومنی داشتند آغاز و در ادامه آن موضوع آغاز پروژه و عملیات اجرایی آن با کمک شهردار مشهد صورت گرفت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته استاندار در شورای هماهنگی استان دستور داد شهر مشهد باید شهر بدون معتاد متجاهر باشد و این امر به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی استان دنبال شد. یکی از موضوعاتی که به صورت جدی دنبال آن هستیم، ظرفیت‌سازی برای درمان و نگهداری بیماران متجاهر است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته مجموع ظرفیت‌سازی و نگهداری ما برای این افراد 1800 نفر بود، تصریح کرد: با اقدامات ویژه‌ای که در این زمینه صورت گرفته، تا پایان سال جاری این ظرفیت را به بیش از 5000 نفر خواهیم رساند و این رقم تا پایان سال 1400 به بیش از 7500 نفر می‌رسد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: کمپ حسن‌آباد در فاز اول 500 نفر را پناه خواهد داد و در فاز نهایی 3000 نفر را پوشش می‌دهد. علاوه بر این پروژه 5 پروژه در شهرستان داریم که هر پروژه 200 نفر به این ظرفیت اضافه می‌کند.
صالحی تاکید کرد: پروژه برزش‌آباد با همکاری شهرداری و دیگر نهادها بیش از 40 درصد پیشرفت داشته که گنجایش آن هزار نفر است. علاوه بر این، ظرفیت‌سازی مراکز موجود به 2500 نفر از دیگر برنامه‌های ماست. خراسان رضوی پس از شیوع کرونا اولین استانی است که اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر کرده و در این امر شورای شهر و شهرداری با اینکه متولی نبودند، همکاری خوبی داشتند.
تاکید بر شهر بدون معتاد متجاهر
در ادامه این مراسم سید محسن حسینی‌پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد، نیز گفت: در حال حاضر نیازمند برجسته کردن موضوع شهر بدون معتاد متجاهر هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما شهر بدون متکدی، بی‌خانمان، کارتن‌خواب و کودکان کار است. در کارگروه حقوق شهروندی کمیسیون حقوقی، پیش‌نویس طرحی را تهیه کرده‌ایم تا بر اساس آن بانک اطلاعاتی مربوط به معتادان، متکدیان و زنان بی‌سرپرست را با همکاری همه مسئولان ساماندهی کنیم.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهر مشهد منتسب به امام رضا(ع) است، تاکید کرد: شایسته نیست که در این شهر متکی و معتاد متجاهر دیده شود.
حسینی پویا با اشاره به اینکه ساخت این مجتمع قدم اول در راستای تحقق شهر بدون معتاد متهاجر است، گفت: باید برای توانمندسازی این افراد چاره‌اندیشی صورت گیرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/249726/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود